Cake var dock 40år för sen på bollenCake använde tydligen samma CAD-program som Gruvtolvans trehjulings konstruktör!
Finns ingen ,som några påpekat så ska det finnas spänning i hojen -hellre än att köra en tråkig hoj så låter iallafall jag bli .Ponera att miljökrav gjorde att alla mc-tillverkare i hela välden fick tillverka en enda modell, då reservdelshantering och reparationer avsevärt skulle förenklas.
Vilken enda modell (märke, kubik, typ) skulle vara optimal för allt?
Finns ingen ,som några påpekat så ska det finnas spänning i hojen -hellre än att köra en tråkig hoj så låter iallafall jag bli .
Ja men är det det kriteriet så ska jag ha med allt jag har i jobbet också -då blir det hoj med dragkrok och släpkärra (byggbranschen/snickare)Men det gör inte alla dom miljoner människor som kör en Honda Supercub eller liknande.
Vi lyckligt lottade människor som har hoj som leksak är i numerärt underläge.
Jag känner lite folk i Colombia (Medellin och Bogota), att äga en bil är uteslutet, dels har dom inte råd, dels finns det inga parkeringar.
Men en motorcykel med 200-250cc motor, antingen av vespa typ eller ADV typ kan dom äga, den går att rulla in på bakgården och ställa mot väggen.
Det viktiga är att det går att skjutsa, helst 2 personer, på den, och att man kan montera en packlåda.
En populär modell är AKT. som tydligen är en licenstillverkad kina hoj
Bikes - AKT Bikes
aktmotorbikes.com
eller kina importer av alla de slag, alla med små motorer.
Hastiget är inte viktigt, dom kör sällan över 100, utan normalt på landsväg kör dom runt 70, helt oberoende av vad det är skyltat, böter betalas enklast och billigast direkt i handen på polismannen vid vägkanten, och körkort köper man eller får man på köpet av handlaren som köper det åt dig,
Vill man komma billigare undan så kan man faktiskt köra upp för körkort också, det är väldigt enkla prov, men krånglig byråkrati, som givetvis kan påskyndas mot extra betalning.
Det ser liknande ut i hela Sydamerika och stora delar av Asien och Afrika också, och andra delar av världen, det är den majoriteten hojen ska passa till.
Ja men är det det kriteriet så ska jag ha med allt jag har i jobbet också -då blir det hoj med dragkrok och släpkärra (byggbranschen/snickare)
nej men du drog ju parallellen ett fordon bara och det var frågan i trådstarten- då vill jag ha en med dragkrok och kärra -ja att folk har det som enda fordon på en del ställen förstår jag i Colombia har dom inte -30 på vintern hellerDu kanske ska ha en bil i jobbet, eller kör du motorcykel i jobbet idag?
nej men du drog ju parallellen ett fordon bara och det var frågan i trådstarten- då vill jag ha en med dragkrok och kärra -ja att folk har det som enda fordon på en del ställen förstår jag i Colombia har dom inte -30 på vintern heller
klart jag kör bil det gör alla i skogen nästan
Ja med dom förutsättningarna att vi ska anpassa oss till deras behov i asien skulle Sveriges hojförsäljning av nytt upphöra marknaden finns inte en 600 är nog svårsåld här om den inte är grusinriktadNej, förutsättningen var att det skulle finnas en enda motorcykelmodell, inte att alla andra fordon skulle försvinna, hantverkare i fattiga länder kör bil dom med om behovet finns.
(behov av mer än en stege, några färgpytsar och penslar, för det kan man ju lika gärna ta på motorcyklarna dom har)
Näe, klimatet spelar ju såklart in, Sverige kommer aldrig att bli som Mumbai eller Medellin, men dom är fler än oss, så vi får rätta oss efter den motorcykel som passar dom bäst
Ja med dom förutsättningarna att vi ska anpassa oss till deras behov i asien skulle Sveriges hojförsäljning av nytt upphöra marknaden finns inte en 600 är nog svårsåld här om den inte är grusinriktad
Jag vet var det står en oöppnad BlåVit "Raklödder", jag har länge undrat hur gammal den är, den är alltså minst 25 år gammal.Med Alternativ Intelligens borde man väl kunna få fram en Blåvit Motorcykel, en garanterat könlös motoriserad tvåhjuling!
Inte alltför alternativt bara så vi får fram en SR250.
För er ungdomar som inte växte upp i sossiga Sverige...
Blåvitt (varumärke) – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Med Alternativ Intelligens borde man väl kunna få fram en Blåvit Motorcykel, en garanterat könlös motoriserad tvåhjuling!
Inte alltför alternativt bara så vi får fram en SR250.
För er ungdomar som inte växte upp i sossiga Sverige...
Blåvitt (varumärke) – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Jag vet var det står en oöppnad BlåVit "Raklödder", jag har länge undrat hur gammal den är, den är alltså minst 25 år gammal.
Anledningen till att den är oöppnad är att han köpte två, och använde halva första flaskan och fick så fruktansvärt mycket Acne av vad det nu var i, och därför ställde bort den andra.
Jag har också ett starkt minne av att dom flesta produkterna var ren skit, till marginellt lägre pris än kända märken.
Företeelsen lever kvar i Kanada, men där har dom Gula etiketter, och hela världen skrattar åt det.
Inside the marketing brilliance of No Name - CPA Canada
www.cpacanada.ca
"Svea Annonsbyrå" var en del i den gigantiska kooperativa koncernen - en period den största byrån i landet.
Allt borta idag. Nedlagt, bortsålt, bortfibblat.
Men blåvitt hade bästa kaviaren, sådeså!Med Alternativ Intelligens borde man väl kunna få fram en Blåvit Motorcykel, en garanterat könlös motoriserad tvåhjuling!
Inte alltför alternativt bara så vi får fram en SR250.
För er ungdomar som inte växte upp i sossiga Sverige...
Blåvitt (varumärke) – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |