TurboJugend
Ny medlem
Inte dig specifikt, utan rent generellt är jag småtrött på korkade människor.
Det står ingenstans i Aftonbladets artikel att det är en kvinna som skrivit till Skolinspektionen. Det står heller ingenstans vilka hans/hennes laster är, eller om han/hon ens har några.
Fattiga snåla jävlar som inte kan betala några ören mer i skatt för att låta barnen få sin fruktstund och därmed låta skolan vara avgiftsfri, som den ska vara enligt lag.
Att det är en kvinna kan vi nog fastställa på en gång. Att räkna på enkronor så där är typisk kvinnosnålhet. Av den lilla andel män som är så snåla så är det en ännu mindre andel som skulle erkänna det eftersom ingen man vill framstå som snål eller fattig. Jag skulle uppskatta att oddsen är ungefär en på miljonen att det är man som har skrivit det där. Om hon röker gula blend har jag däremot ingen aning om.
I övrigt håller jag med om att man skulle kunna lägga det där på skatten. Det rör sig ju ändå om så lite pengar. Egentligen tycker jag föräldrarna kan skicka frukt med sina barn men eftersom att barn som har så snåla föräldrar som hon i artikeln då riskerar att bli lidande iom att dom blir utan så tycker jag man lägga det på skatten istället. Det är ju inte barnens fel att dom har fått dåliga föräldrar.
Jag tror fruktstunder är ett enkelt och billigt sätt att få barnen att vara mer fokuserade i skolan så det är nog pengar samhället får igen sen. Dessutom är det ju inte så kul för ungen som blir utan att få sitta och titta på när dom andra äter och känna sig utanför.