Only in Sweden

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Utan att lägga mig i sakfrågan måste jag säga att det blev en överraskning att logga in på SH och upptäcka att folket längst ut på högerkanten med sådan kraft och energi jobbar så hårt på sin image som fruktstundskramare.

"Vill du ha ett fikon?"

Detta citat med tanke på vem i filmen som kläckte det...

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Utan att lägga mig i sakfrågan måste jag säga att det blev en överraskning att logga in på SH och upptäcka att folket längst ut på högerkanten med sådan kraft och energi jobbar så hårt på sin image som fruktstundskramare.
Det är kul med överraskningar! :) Fö hamnar jag personligen ungefär vid origo i en politisk fyrfältare.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag hade gladeligen betalat flera hundra per månad så skolan kunde köpa in kollektivt om jag slapp komma ihåg skiten på morgonen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vilka anser du vara längst ute på högerkanten och vilka anser du vara fruktstundskramare?

Framförallt, vad av det anser du vara positivt/negativt?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Fast ekonomiargumentet att vissa inte har råd köper jag inte. Jag ställer mig tveksam till att någon i dagens Sverige har så låg levnadsstandard att en frukt om dagen under läsåret är vad som stjälper ekonomin.
Tyvärr är det så att det finns "gott om" personer detta gäller för. Jag har klienter som varken röker, dricker eller skött sig illa utan jobbat men sedan via ett par dåliga beslut, konstiga regler och oturen att bli sjuka inte har pengar till mat och/eller hyra.
Vi och kyrkan har i perioder fått förse dem med mat, och som sagt: Alla de som sliter passar inte in i nidbilden som ofta lyfts fram här och ingen ekonomisk rådgivning i världen räcker om du faktiskt inte har några tillgänliga pengar eller någon inkomst, inkl. socialbidrag. En av dem jag tänker på har tidigare t.o.m. gjort internationell karriär inom sitt område och på det sättet varit mer framgångsrik än de flesta här på forumet.
Det finns alltså personer i Sverige som inte har råd med två kronor om dagen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tyvärr är det så att det finns "gott om" personer detta gäller för. Jag har klienter som varken röker, dricker eller skött sig illa utan jobbat men sedan via ett par dåliga beslut, konstiga regler och oturen att bli sjuka inte har pengar till mat och/eller hyra.
Vi och kyrkan har i perioder fått förse dem med mat, och som sagt: Alla de som sliter passar inte in i nidbilden som ofta lyfts fram här och ingen ekonomisk rådgivning i världen räcker om du faktiskt inte har några tillgänliga pengar eller någon inkomst, inkl. socialbidrag. En av dem jag tänker på har tidigare t.o.m. gjort internationell karriär inom sitt område och på det sättet varit mer framgångsrik än de flesta här på forumet.
Det finns alltså personer i Sverige som inte har råd med två kronor om dagen...

Varför får sådana personer inte socialbidrag?

Vi fullkomligt öser pengar över fullkomligt hopplösa missbrukare som varje gång dom får en period säljer allt dom äger, för att sedan kvittera ut grejor igen när dom har lyckats bryta.

Vi öser pengar över khat-tuggande 8 barns pappor som inte VILL försörja sig och sin familj.

Att människor kan falla så totalt mellan maskorna i skyddsnätet att barnen inte får mat trodde inte jag existerade i det här landet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Varför får sådana personer inte socialbidrag?

Vi fullkomligt öser pengar över fullkomligt hopplösa missbrukare som varje gång dom får en period säljer allt dom äger, för att sedan kvittera ut grejor igen när dom har lyckats bryta.

Vi öser pengar över khat-tuggande 8 barns pappor som inte VILL försörja sig och sin familj.

Att människor kan falla så totalt mellan maskorna i skyddsnätet att barnen inte får mat trodde inte jag existerade i det här landet.

Och varför får våldtäktsmän och annat skit stanna här när tex skötsamma kvinnor som hotas av tvångsgifte och andra medeltida vanor och har skaffat sig jobb de trivs med, inte går på bidrag och nöjer sig med en låg lön skickas hem?

Det saknas både logik och rättvisa.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Och varför får våldtäktsmän och annat skit stanna här när tex skötsamma kvinnor som hotas av tvångsgifte och andra medeltida vanor och har skaffat sig jobb de trivs med, inte går på bidrag och nöjer sig med en låg lön skickas hem?

Det saknas både logik och rättvisa.
dem blir tårterade om dem skikas hemm!!!!!11

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Grattis Håkan du är bäst !!

reinfflagg.jpg

Sveriges avgifter till EU: 29.700.000.000
Sveriges bidrag från EU: 13.900.000.000

juholt3.jpg

Sveriges avgifter till EU: 29.700.000.000
Sveriges bidrag från EU: XXX.XXX.XXX.XXX.XXX

Juholt - statsminister NU!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Snart är det nya kulturhuset Spira i Jönköping klart för invigning.
Byggkostnad för kommun och landsting ca: 323 miljoner kronor.
Ytterligare kostnader för bygget: 67 miljoner
Årligt driftskostnad: Nästan 3 miljoner.

Och nu klagar några kulturarbetare på att det saknas "kreativa mötesplatser"

Jo tjena.
Jag tycker vi skattebetalare ska betala ett till jättebygge så att alla får vara med och leka.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin