Only in Sweden

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Bara i Sverige är det förbjudet att lägga en klibbig skiva i ett flygplan.

För om det skulle finnas en mus i flygplanet så kanske musen skulle kunna komma
promenerande och råka kliva på den klibbiga skivan och fastna med sin lilla fot på den
klibbiga skivan. Då skulle musen kunna känna ett obehag, och det kan vi som svenskar
naturligtvis inte acceptera.

Så därför fick SAS flyga sin Airbus 330 (som kunde ha trillat ner på marken när som
helst under flygturen eftersom den lilla musen skulle kunnat bli hungrig och börjat knapra
på kablaget i Airbussen) till det djurhatande, sälklubbande, torskmördande Norge för
att lägga klibbskivorna i planet där.

Det känns fint att någon ändå tar djurens rättigheter på allvar.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym

Ukiwaza

Nemo me impune lacessit
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
GSXR 1000 K7
Jag tycker att det är självklart att politiker inte skall reglera medelst lagar/regler vad som skall serveras på en inrättning.

Jag tycker däremot att det inte vore något som helst märkligt om inrättningarna själva införde en vegetarisk dag i veckan. Så jag kan sympatisera med tanken även om jag tycker att det vore helt fel om någon försökte införa en lag eller ett regelverk som tvingade någon att ha köttfria dagar.

Som jag förstår det kampanjar man för "köttfri dag" som "företeelse"...

En företeelse är en vana snarare än en regel och det låter inte konstigare med en köttfri dag än att "pannkaka & ärtsoppa på torsdagar" är en företeelse.

Så om man med informationsinsatser får skolor & dagis att ha en köttfri dag så ser jag inget konstigt i det. Att lagstifta eller reglera är en helt annan sak och en politiker som försöker lagstifta om köttfria dagar borde snabbt se sitt mandat försvinna vid nästa val.

Vad är det du röker egentligen ???

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
I en stad i södra Sverige tröttnade brevbärarna på stenkastning och hot.
De vägrar dela ut posten.
Någon föreslog att man kunde anställa någon boende i området till sysslan.
Finns en del arbetslösa att välja på.
Men lösningen ansågs kränkande.
Signalerar att samhället vänder dem ryggen.
Only in sweden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
I en stad i södra Sverige tröttnade brevbärarna på stenkastning och hot.
De vägrar dela ut posten.
Någon föreslog att man kunde anställa någon boende i området till sysslan.
Finns en del arbetslösa att välja på.
Men lösningen ansågs kränkande.
Signalerar att samhället vänder dem ryggen.
Only in sweden.

Dom försöker ju bara skapa sina egna arbetstillfällen.

Snart ska dom ta över busskörandet också: http://www.gp.se/nyheter/molndalharryda/1.837067-ungdomsgang-angrep-bussar

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Bara i Sverige så går vakter och gömmer sej när journalister hotas. Från Efterlyst igår

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tycker att det är självklart att politiker inte skall reglera medelst lagar/regler vad som skall serveras på en inrättning.

Jag tycker däremot att det inte vore något som helst märkligt om inrättningarna själva införde en vegetarisk dag i veckan. Så jag kan sympatisera med tanken även om jag tycker att det vore helt fel om någon försökte införa en lag eller ett regelverk som tvingade någon att ha köttfria dagar.

Som jag förstår det kampanjar man för "köttfri dag" som "företeelse"...

En företeelse är en vana snarare än en regel och det låter inte konstigare med en köttfri dag än att "pannkaka & ärtsoppa på torsdagar" är en företeelse.

Så om man med informationsinsatser får skolor & dagis att ha en köttfri dag så ser jag inget konstigt i det. Att lagstifta eller reglera är en helt annan sak och en politiker som försöker lagstifta om köttfria dagar borde snabbt se sitt mandat försvinna vid nästa val.

Jag kommer osökt att tänka på min gymnasieskolas matsituation här... Där blev vi påtvingade en vegetarisk vecka, bara för att någon hade nåt vegetariantjosan som sitt "projektarbete"... Jag tröttnade ganska snabbt eftersom jag är vad som närmast kan likna en animan (käkar bara djur) och redan på den tiden körde en typ av low-carb diet. Försökte då få till en del med specialmat till mig, lite sådär som vegetarianerna/allergikerna hade det i vanliga fall. Men nej, det gick ju inte alls för sig...
"Man kan inte få mer kött som specialmat".
- Varför inte, jag har gjort ett medvetet val att bara käka kött, så varför skulle då skolan inte tillhandahålla det när vegetarianerna får skräddarsydd mat varje dag?
"Jamen det är ju skillnad, vegetarianerna måste ju ha annan mat eftersom de inte kan äta kött"
Kan kan de ju för fan, de har ju precis som jag gjort ett medvetet val att bara käka en viss typ av mat! Med den typen av logik spå "kan" jag bara äta kött, men skolan förser mig inte med det!? Vari ligger skillnaden egentligen!?:mad: Förbannade skenheliga idioter, jag blir både krengt och förbannad.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ett solklart fall för tråden "krängt of the day"

Växter gråter när man dödar dem

Orkade inte leta upp den tråden och skriva där också...

Bara i sverige i så fall, jävla mesväxter:mad:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
http://www.globalnews.ca/Canada/all...isted+concept+of+honour/6442569186/story.html

Hedersmord av dvärgafghan med familj i Kanada. Här visar man de dömda i handfängsel och skriver gladeligen ut namn. Samtliga inlandade dömdes dessutom till livstids fängelse. Till och med på svenska nyheterna visar man samma bilder. Hade man aldrig gjort med våra svenska afghaner. Vari ligger skillnaden? Här hade man väl kallat dem Kalle och Lena osv, vitpixlat samt ev dömt nån av dem till skyddstillsyn.

OIS att inte göra som Kanada.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...