Only in Sweden

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vård är ju inte tidsbestämt så då kan de låsa in honom längre.Men nu var han ju frisk att släppas ut och då borde han ju få fängelse eller ?
Självklart, men i Sverige blir mördare jete snela om man spelar blockflöjt för dem på ett vilohem.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Så fort jag såg att det publicerades ett nytt inlägg i Only in Sweden tråden visste jag precis vad det skulle handla om. Jag fick rätt.

Tänkte nog samma tanke som många andra när det avslöjades vem som var mördaren. Här har vi en som dömdes för mord på sin mamma och fick vård istället för fängelse. Spola fram tiden 15 år och så mördar han sin pappa och dennes sambo. Hur många år fick han vård? Alltså när släpptes han ut?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Även fullt friska som döms till fängelse släpps ut där man vet att den dömde med all säkerhet komme ge sej på sin fd fru/sambo.Vad ska man göra åt sånt ?Finns ju de som får skyddad identitet men långt ifrån alla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur många år fick han vård? Alltså när släpptes han ut?

Jag har för mig att han vårdades i tre år innan han fick frigång och sedan två år till med frigång, sedan var han fullt frisk och redo att ta sig an livets alla motgångar med lite piller som tröst.

Men jag kan ha förväxlat fallet.

Det blir intressant att se hur länge "kanibalen" och "vampyrkvinnan" ska sitta och gulla med varandra på Karsudden, "kanibalen" är nog nästan frisk nu, han säger sig vilja flytta ihop med vampyren och öppna tatueringsstudio med henne...

Den förra kvinnan han så så om blev dagens rätt när han slutade ta medicinerna...

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag har för mig att han vårdades i tre år innan han fick frigång och sedan två år till med frigång, sedan var han fullt frisk och redo att ta sig an livets alla motgångar med lite piller som tröst.

Men jag kan ha förväxlat fallet.

Det blir intressant att se hur länge "kanibalen" och "vampyrkvinnan" ska sitta och gulla med varandra på Karsudden, "kanibalen" är nog nästan frisk nu, han säger sig vilja flytta ihop med vampyren och öppna tatueringsstudio med henne...

Den förra kvinnan han så så om blev dagens rätt när han slutade ta medicinerna...

Det är lugnt, vampyrer kan inte dö.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo antingen med soljus eller en träpåle genom hjärtat

Så hon ska börja oroa sig när han börjar tälja till ovanligt grova grillpinnar då?

Jag önskar IOFS att ingen av dom någonsin får se solljus igen, men hon kan ju få lufta sig lite i rastgården då.

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Började som en bra dag men nu fick jag huvudvärk över att påminnas om allt slöseri som förekommer i Sverige.
Vad är det som säger att nuvarande gubben inte kan vara en androgyn kvinna? Diskrimineras inte storbystade kvinnor? Dvärgarna?

Bifogat

• 20120223103601-7.jpg
    20120223103601-7.jpg
    208 KB · Visningar: 99

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Självklart, men i Sverige blir mördare jete snela om man spelar blockflöjt för dem på ett vilohem.

Han hade ju ändå inte fått mer än 15 års fängelse, så även om han dömts till fängelse hade han varit ute i det fria och kunnat göra exakt samma sak som nu har skett, så på vilket sätt är fängelse i så fall bättre menar du?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
"Andeutdrivare" åtalas
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1611832/Annu-en-andeutdrivare-atalas.html

En 12-årig flicka som misshandlats, tvingats till svält, bränts med glödgad kniv samt andra otrevligheter. En kristen församling, kan man ju passa på att poängtera.

Baksidan av att bo i Sveriges bibelbälte, måhända...:3freak

Kongoleser (oavsett om dom är kristna eller inte) brukar tro på lite diverse tomtar och troll och syssla med sånt här.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fast hemma nöjer dom sig inte med att brännas med kniven............................

Mja, det är ett ganska vanligt förekommande "botemedel" mot allt mellan fotsvett och mjäll, och oftast går det inte överstyr.

Dom "botar" både folk och djur genom att skära och bränna dom, då lämnar det "onda" kroppen.

Vi höll ju länge på med koppning och åderlåtning här också, och i vissa sällsynta fall kan det ju faktiskt vara av godo.

Jag såg en dokumentär om en läkare i Afrika som ställdes inför en by där medicinmannen ofta skar eller brände sina patienter, ofta små barn också, för att inte medicinmannen skulle motarbeta honom eller tappa ansiktet så hjälptes dom åt, doktorn tvättade noga och länge med en blandning av Xylocainbedövning och tvättsprit före, sedan lånade han ut en ren och vass skalpell med "djupstopp" och lät medicinmannen rispa, sedan tvättade han noga igen och behandlade vad det nu var patienten led utav med modern medicinsk vetenskap.

Det är inte lätt att mota flera tusen års vidskepligheter på ett par år, vilket det här får ses som ett exempel på.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Han hade ju ändå inte fått mer än 15 års fängelse, så även om han dömts till fängelse hade han varit ute i det fria och kunnat göra exakt samma sak som nu har skett, så på vilket sätt är fängelse i så fall bättre menar du?
Det kanske inte har framgått, men jag anser att fängelsestraffen generellt borde bli tre gånger så långa i Sverige.
I fallet du hänvisar till hade 50-75 års fängelse varit lämpligt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år