Konsekvensen av att barn, inte den kriminella, får skolgång och att sjuka människor alltid får vård...?
Sjuka kriminella då?
Konsekvensen av att barn, inte den kriminella, får skolgång och att sjuka människor alltid får vård...?
Slingra dig inte nu. Vi pratar om konsekvenserna av att illegala invandrare, alltså kriminella på flykt undan rättvisan, får rätt till vård, skolgång och möjlighet att starta företag.Konsekvensen av att barn, inte den kriminella, får skolgång och att sjuka människor alltid får vård...?
Jag har svårt att se att konsekvensen blir sådär oerhört fasansfull av att sjuka får vård och barn skolgång.
Jag tror inte att det är det som är avgörande för huruvida någon gömmer sig i Sverige eller inte.
Men du Markus och Bazooka kan säker erbjuda era tjänster som expertrådgivare när det gäller att komponera ihop ett åtgärdsprogram för att de som fått ett definitivt avvisningsbeslut också blir avvisade..
Varför inte operera in ett GPS-spReng-chip i ALLA som söker sig till sverje så kan man spåra upp dÅM!! Och oM dEmm inte SticKEr så SprengsS derAs magE!!
Sjuka kriminella då?
Alla sjuka skall ha vård. Svårare än så är det inte.
de e rijeringens fel att dem blev shuka o ut stötta!!!!!!!!!!!!111Håller inte med om alla. Om nån av de som uppehåller sig här illegalt faller ihop i nåt så kan man förstås ge honom lite vård men sen åker han ut.
Tänk tex sk 1-procentare eller andra parasiter. Vad i h-e ska de ha RÄTT till vård för? Har de valt att stå utanför samhället och förakta det och aldrig betala en skattekrona men däremot gärna fuska till sig vartenda bidrag som finns, då får de fanimej gå till nån Peter Stormare och betala honom ur egen ficka för att få vård. De är inte berättigade till ett skit om du frågar mig. Men där antar jag att du inte håller med mig för att det är synd om dem för att de hamnade på glid.
De är inte berättigade till ett skit om du frågar mig. Men där antar jag att du inte håller med mig för att det är synd om dem för att de hamnade på glid.
Men som sagt, sjukvården skall inte värdera vem som"förtjänar" vård och vem som inte gör det.
Vem skall dra gränsen? Din gulablendrökande undersköterska till granne?!
- "Han har skattefuskat så han blir utan gips!"
- "Han har själv dragit på sig de här skadorna så honom hjälper vi inte."
- "Han är enprocentare så skiter han i samhället skiter vi i honom så inget antibiotika till dig lille skinnpajs-vän!"
Så det är för svårt att bestämma vem som ska få det och därför ska alla få det? Nejnej, domstolar ska ge seriöst patrask ett val när det har gått för långt. Börja bidra till samhället och sköt dig annars blir du persona non grata inom sjukvården. Så kan man brännmärka dem i pannan eller nåt dem så ser de vid akuten att de ska låta dem ligga och förblöda i rännstenen istället. Enkelt. Samtidigt får alla brottsoffer en riktig upprättelse. För det saknas idag.
Du har en underbart medmänsklig människosyn som kan få det kallaste hjärta att bli varmt och mysigt.
Empati med brottsoffer finns helt uppenbart överhuvudtaget inte.
J
Men som sagt, sjukvården skall inte värdera vem som"förtjänar" vård och vem som inte gör det.
Min f.d. flickvän blev våldtagen. Även jag är lite nyfiken på hur du ser att hennes liv skulle blivit bättre med ditt förslag.För det som är så symptomatiskt med er vänstergubbar är ju att det först krävs att ni själva drabbas innan ni ändrar åsikt. Empati med brottsoffer finns helt uppenbart överhuvudtaget inte.
Förklara gärna på vilket sätt "empati med brottoffren" har något att göra med huruvida kriminella får vård eller inte?
Jag har en tjejkompis som just nu går igenom en lång process med samtal och terapi för att börja hantera sviterna efter en våldtäkt... förklara gärna på vilket sätt du tror att min medkänsla med henne eller hennes mentala välbefinnande skulle påverkas till det bättre om man plötsligt tog bort möjligheten till sjukvård för kriminella... Rättsväsendet skall straffa kriminella, inte sjukvården.
Min f.d. flickvän blev våldtagen. Även jag är lite nyfiken på hur du ser att hennes liv skulle blivit bättre med ditt förslag.
Plus att det inte fick mig att ändra åsikt om en enda sak...
Varför gör regeringen upp med Miljöpartiet om en mer generös migrationspolitik?
-För det tredje är detta enligt statsminister Fredrik Reinfeldt ett sätt att stänga dörren för de främlingsfientliga krafterna i riksdagen - läs Sverigedemokraterna.
För någon riktig rättvisa kommer knappast skipas. Tack vare alla er liberalvänstersvenskar.
Känsla av att rättvisa skipas. En inte oviktig parameter om du pratar med brottsoffer. Vet de vem som gjorde det? Isf, skrapa ihop lite pengar i bekantskapskretsen och betala Biltmore för att döda honom om han inte redan fått tag i honom. För någon riktig rättvisa kommer knappast skipas. Tack vare alla er liberalvänstersvenskar.
Hur ser den ut? Den riktiga rättvisan.
Ja, den innefattar i varje fall varken porrsurf för pedofiler, permissioner för barnamördare eller skidturer för ekonomiska brottslingar.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|