Only in Sweden

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Konsekvensen av att barn, inte den kriminella, får skolgång och att sjuka människor alltid får vård...? :va

Jag har svårt att se att konsekvensen blir sådär oerhört fasansfull av att sjuka får vård och barn skolgång.
Jag tror inte att det är det som är avgörande för huruvida någon gömmer sig i Sverige eller inte.

Men du Markus och Bazooka kan säker erbjuda era tjänster som expertrådgivare när det gäller att komponera ihop ett åtgärdsprogram för att de som fått ett definitivt avvisningsbeslut också blir avvisade..

Varför inte operera in ett GPS-spReng-chip i ALLA som söker sig till sverje så kan man spåra upp dÅM!! Och oM dEmm inte SticKEr så SprengsS derAs magE!!
Slingra dig inte nu. Vi pratar om konsekvenserna av att illegala invandrare, alltså kriminella på flykt undan rättvisan, får rätt till vård, skolgång och möjlighet att starta företag.
Barn eller vuxna spelar ingen roll, det handlar om personer som olagligen upphåller sig i Sverige. Du ser inget problem med det?

Ja men oj så jete svårrt det måste vara att verkställa utvisningsbesluten om vederbörande dyker upp och söker vård, går i skolan eller reggar ett företag.
Nog för att snuttarna måste få sina fikapauser, men så där överdrivet svårt att göra ett ingripande mot personer ovan kanske det inte är? Eller krengker man någon kanske?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Alla sjuka skall ha vård. Svårare än så är det inte. :krama

Håller inte med om alla. Om nån av de som uppehåller sig här illegalt faller ihop i nåt så kan man förstås ge honom lite vård men sen åker han ut.

Tänk tex sk 1-procentare eller andra parasiter. Vad i h-e ska de ha RÄTT till vård för? Har de valt att stå utanför samhället och förakta det och aldrig betala en skattekrona men däremot gärna fuska till sig vartenda bidrag som finns, då får de fanimej gå till nån Peter Stormare och betala honom ur egen ficka för att få vård. De är inte berättigade till ett skit om du frågar mig. Men där antar jag att du inte håller med mig för att det är synd om dem för att de hamnade på glid.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Håller inte med om alla. Om nån av de som uppehåller sig här illegalt faller ihop i nåt så kan man förstås ge honom lite vård men sen åker han ut.

Tänk tex sk 1-procentare eller andra parasiter. Vad i h-e ska de ha RÄTT till vård för? Har de valt att stå utanför samhället och förakta det och aldrig betala en skattekrona men däremot gärna fuska till sig vartenda bidrag som finns, då får de fanimej gå till nån Peter Stormare och betala honom ur egen ficka för att få vård. De är inte berättigade till ett skit om du frågar mig. Men där antar jag att du inte håller med mig för att det är synd om dem för att de hamnade på glid.
de e rijeringens fel att dem blev shuka o ut stötta!!!!!!!!!!!!111

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
De är inte berättigade till ett skit om du frågar mig. Men där antar jag att du inte håller med mig för att det är synd om dem för att de hamnade på glid.

Jag håller inte med dig av den enkla anledningen att det inte är sjukvårdens uppgift att "straffa" de som på ett eller annat sätt inte följer lagar och regler även om jag, rent känslomässigt, inte heller vill betala en krona för patrask.
Men som sagt, sjukvården skall inte värdera vem som"förtjänar" vård och vem som inte gör det.
Vem skall dra gränsen? Din gulablendrökande undersköterska till granne?!
- "Han har skattefuskat så han blir utan gips!"
- "Han har själv dragit på sig de här skadorna så honom hjälper vi inte."
- "Han är enprocentare så skiter han i samhället skiter vi i honom så inget antibiotika till dig lille skinnpajs-vän!"

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men som sagt, sjukvården skall inte värdera vem som"förtjänar" vård och vem som inte gör det.
Vem skall dra gränsen? Din gulablendrökande undersköterska till granne?!
- "Han har skattefuskat så han blir utan gips!"
- "Han har själv dragit på sig de här skadorna så honom hjälper vi inte."
- "Han är enprocentare så skiter han i samhället skiter vi i honom så inget antibiotika till dig lille skinnpajs-vän!"

Så det är för svårt att bestämma vem som ska få det och därför ska alla få det? Nejnej, domstolar ska ge seriöst patrask ett val när det har gått för långt. Börja bidra till samhället och sköt dig annars blir du persona non grata inom sjukvården. Så kan man brännmärka dem i pannan eller nåt dem så ser de vid akuten att de ska låta dem ligga och förblöda i rännstenen istället. Enkelt. Samtidigt får alla brottsoffer en riktig upprättelse. För det saknas idag.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Så det är för svårt att bestämma vem som ska få det och därför ska alla få det? Nejnej, domstolar ska ge seriöst patrask ett val när det har gått för långt. Börja bidra till samhället och sköt dig annars blir du persona non grata inom sjukvården. Så kan man brännmärka dem i pannan eller nåt dem så ser de vid akuten att de ska låta dem ligga och förblöda i rännstenen istället. Enkelt. Samtidigt får alla brottsoffer en riktig upprättelse. För det saknas idag.

Du har en underbart medmänsklig människosyn som kan få det kallaste hjärta att bli varmt och mysigt. :tummenupp

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Du har en underbart medmänsklig människosyn som kan få det kallaste hjärta att bli varmt och mysigt. :tummenupp

Ja, detsamma du. Eftersom du tydligen vill att man ska rädda svinen så att de kan komma ut och fortsätta plåga och förstöra livet för oskyldiga medmänniskor. Misshandla, våldta, utpressa, mörda. Om du blir nästa offer för asen utan samvete så får vi se om du ändrar uppfattning. För det som är så symptomatiskt med er vänstergubbar är ju att det först krävs att ni själva drabbas innan ni ändrar åsikt. Empati med brottsoffer finns helt uppenbart överhuvudtaget inte.

Nä, snacka inte skit innan du har ryggen fri.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Empati med brottsoffer finns helt uppenbart överhuvudtaget inte.

Förklara gärna på vilket sätt "empati med brottoffren" har något att göra med huruvida kriminella får vård eller inte?

Jag har en tjejkompis som just nu går igenom en lång process med samtal och terapi för att börja hantera sviterna efter en våldtäkt... förklara gärna på vilket sätt du tror att min medkänsla med henne eller hennes mentala välbefinnande skulle påverkas till det bättre om man plötsligt tog bort möjligheten till sjukvård för kriminella... Rättsväsendet skall straffa kriminella, inte sjukvården.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
J

Det gjorde de glatt när jag tog frugan (utlänning) till akuten för ett antal år sedan. "2,500kr tack."

Billigt iofs, men innebär verkligen det nya förslaget att papperslösa ska komma undan helt? :confused:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
För det som är så symptomatiskt med er vänstergubbar är ju att det först krävs att ni själva drabbas innan ni ändrar åsikt. Empati med brottsoffer finns helt uppenbart överhuvudtaget inte.
Min f.d. flickvän blev våldtagen. Även jag är lite nyfiken på hur du ser att hennes liv skulle blivit bättre med ditt förslag.
Plus att det inte fick mig att ändra åsikt om en enda sak...

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Nu ska ju ärendet utredas först. Det återstår att se vilken vård som kommer att erbjudas och vilka papperslösa som kommer att vara aktuella för denna vård.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Förklara gärna på vilket sätt "empati med brottoffren" har något att göra med huruvida kriminella får vård eller inte?

Jag har en tjejkompis som just nu går igenom en lång process med samtal och terapi för att börja hantera sviterna efter en våldtäkt... förklara gärna på vilket sätt du tror att min medkänsla med henne eller hennes mentala välbefinnande skulle påverkas till det bättre om man plötsligt tog bort möjligheten till sjukvård för kriminella... Rättsväsendet skall straffa kriminella, inte sjukvården.

Känsla av att rättvisa skipas. En inte oviktig parameter om du pratar med brottsoffer. Vet de vem som gjorde det? Isf, skrapa ihop lite pengar i bekantskapskretsen och betala Biltmore för att döda honom om han inte redan fått tag i honom. För någon riktig rättvisa kommer knappast skipas. Tack vare alla er liberalvänstersvenskar.

Min f.d. flickvän blev våldtagen. Även jag är lite nyfiken på hur du ser att hennes liv skulle blivit bättre med ditt förslag.
Plus att det inte fick mig att ändra åsikt om en enda sak...

(Samma svar som till korvgube.)

Men vad bra då. Då tycker du det var bra att han, om han blev dömd, kunde surfa förnedringsporr den månaden han fick på anstalt. Good for you! :rolleyes:

Last edited:

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Trodde inte på det själv när jag hörde det av en bekant idag..

Men tydligen verkar Reinfeldt stå hårt på detta.

Varför gör regeringen upp med Miljöpartiet om en mer generös migrationspolitik?

-För det tredje är detta enligt statsminister Fredrik Reinfeldt ett sätt att stänga dörren för de främlingsfientliga krafterna i riksdagen - läs Sverigedemokraterna.

Hur går detta resonemang ihop öht? :va Är det ett sätt för M att tysta ner en konspiration om att dra in fler röster till SD 2014 så deras ryggar är fria eller vad? :confused:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Lite irriterande också att snyftmedia envisas med att kalla dem papperslösa istället för att använda det mer konkreta, rättvisa och sanningsenliga epitetet ILLEGALA INVANDRARE. Men det låter ju så hemskt att kalla dem illegala...tidningarna kan ju få en DO-anmälan på sig om de skriver så.

Man kan ju hoppas att det finns en baktanke med detta - vid varje sjukhus borde det finnas en civilare från utlänningenheten som haffar den illegale så fort h*n skrivs ut från sjukan (kunde skrivit innan han skrivs in, men lite medmänsklighet kan man ju tänka sig), ungefär som när de stoppar skenäktenskap i Malmö för att förhindra auto-PUT via giftermål.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Känsla av att rättvisa skipas. En inte oviktig parameter om du pratar med brottsoffer. Vet de vem som gjorde det? Isf, skrapa ihop lite pengar i bekantskapskretsen och betala Biltmore för att döda honom om han inte redan fått tag i honom. För någon riktig rättvisa kommer knappast skipas. Tack vare alla er liberalvänstersvenskar.

:)

Finns länder som fungerar så, varför inte flytta dit?

För det kan väl inte vara så att länder med den attityden du förespråkar dras med andra samhällsproblem.

Ett brottsoffer kan aldrig känna att rättvisan skipats, vi har staten till att utmäta den istället.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati