Nej, nej, nej.... inte alls.
Nej, nej, nej.... inte alls.
Ohälsosamma blodtrycksnivåer, månne? Jag kan nog inte avhålla mig för att på så sätt kunna få utlopp för någon uppdämd aggression...
Och vad har fru Ask gjort i sju år?
Det är nog den enda punkten vi är överrens på, Ask är usel.
Fast om man är vänster så gillar man henne förstås
Följaktligen våndas vi i tysthet. Språket har klätts i en kliniskt ren dräkt. Det rör sig om "avhysningar" som Kronofogden har fattat beslut om. Det låter ju inte så farligt eller hur?
Kontrasten är stor mot hur det har låtit när Frankrike har genomfört motsvarande rivningar av illegala läger; bara i fjol rörde det sig om 165 rivna kåkstäder. Då har det i stället talats om "tvångsvräkningar" och mötts av en skur av fördömanden.
Våra rivningar är nödvändiga, de franska omänskliga. Våra motiv är ädla, de franska lumpna.
De snabba fördömandena är mer regel än undantag när vi svenskar betraktar omvärlden. När schweizarna nyligen röstade för att begränsa den fria rörligheten anklagades landet genast för att "ta strid för sin etniskt rena dockhusidyll" (Dagens Arena 11/2).
Herregud, när skall vansinnet ta slut?
Men självklart ska vi försöka lösa det här. I värsta fall får vi väl åka upp till grannen. Och visst kan det röra sig om en stöld till slut, säger hon.
Tommy Zethraeus får sitt straff tidsbestämt till 33 år - so far so good (?) - men varför får han sitta 2/3? Är inte gängse floskel från vår kära sjuklöver att man får sitta hela strafftiden om man inte sköter sig? Nåja, att bli dömd för grovt narkotikabrott och stämpling till grovt rån mm är förstås inte att missköta sig enligt sjuklöverns doktrin. Och även om han skulle få sitta 2/3 så är det ju 2/3 av 33 år och 2/3 av 10 år som gäller, dvs drygt 28 år.
Herregud, när skall vansinnet ta slut?
Men vad bra.... för det finns ju inga andra "brott" som kanske är lite viktigare att kolla upp.
Det är valår i år. Gör lidandet kortare.Det gör det aldrig.
Har dålig dom andra 10 åren, har han blivit dömd för nya grejer som renderat tio år som han slipper sitta 2/3 för?
jag vet inte, kunde ju varit i SD-tråden... men normalt sätt när man dokumenterar skador så har man inte bandage och plåster på liksom... jag säger inte att han ljuger eller överdriver, men bilden bevisar inte direkt motsatsen heller. Jävla dålig journalistik att köra sådana bilder.
http://www.expressen.se/nyheter/utvisad-journalist-grovt-misshandlad/
Varför skulle han ljuga?
Du får helt enkelt ta dig an en diktatur som ser journalisters status lägre än en kackerlacka.
Lycka till
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |