Orimliga skatter i detta landet

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
I veckan får alla där jag jobbar den årliga bonusen.
Jag får 4600:- efter skatt. Före skatt är det 9800:-. Alltså 5200:- i skatt.
Det är helt orimligt att staten får 600:- mer än mig av den bonus min arbetsgivare betalar ut till mig.
(kan säkert få tillbara några kronor om jag tar upp det i deklarationen men knappast så det ens blir 50-50 ens)

Jag vet vilka jag INTE kommer att rösta på nästa val........ :mad:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Deimos skrev:
Jag vet vilka jag INTE kommer att rösta på nästa val........ :mad:

Ja, röstar du blått så skulle du säkerligen få behålla allt... :rolleyes:
....men det är sant..En blå regering skulle nog låta dig behålla någon eller några hundralappar till...


......Jag tycker en rad skatter är oerhört sjuka... Villaskatten är en av dem.. Men att tro att alla skatter förvsinner bara vi får en annan regering är rätt löjligt.. Det rör sig om marginella skillnader..

.....Dessutom är det ju vår stenkastarkommunistiska regering som skapat undantagsregler för de som har mest pengar... som de som har stora tillångar i aktier på A-listan...

.....det är jäkligt surt att betala skatt.. vi fick ett par tusen i Bonus som Ringholm tog huvuddelen av.. Jag vette fan vad jag kommer rösta...

....men om jag röstar höger så är det inte i tron att skillnaden kommer bli så stor..
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
korvgubbe skrev:
....men om jag röstar höger så är det inte i tron att skillnaden kommer bli så stor..
Nej, tyvärr saknas ett seriöst mörkblått alternativ, vilket är synd.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
valmers skrev:
Nej, tyvärr saknas ett seriöst mörkblått alternativ, vilket är synd.

Varför slår inte du och Markus era påsar ihop och ser till att skapa en svart-blå politisk ö nära den högra horisonten?!
...ni tycker ju båda att moderaterna är lite sådär småröda...
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
korvgubbe skrev:
Ja, röstar du blått så skulle du säkerligen få behålla allt... :rolleyes:
....men det är sant..En blå regering skulle nog låta dig behålla någon eller några hundralappar till...
......Jag tycker en rad skatter är oerhört sjuka... Villaskatten är en av dem.. Men att tro att alla skatter förvsinner bara vi får en annan regering är rätt löjligt.. Det rör sig om marginella skillnader..

Var i mitt inlägg skrev jag att jag tror det... :va

Skillnaderna kanske inte blir så stora i början men efter ett par mandatperidoer kanske regeringen lyckats får folket ut ur bidragsberoendet. Och då kommer nog skillnaden öka sakta men säkert.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Deimos skrev:
..men efter ett par mandatperidoer kanske regeringen lyckats får folket ut ur bidragsberoendet.

Det kan bli ett möjligt resultat om vi byter regering men vi pratade trots allt om skatt på inkomst/förmögenhet.. Det var i.o.m det som jag tyckte det var nödvändigt att påstå att skillnaden inte blir allt för stora för oss som nån gång får en liten bonus...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
...ni tycker ju båda att moderaterna är lite sådär småröda...

De tycker ju du också?! :va Om Partiet är helröda, och du själv menar att det blir endast en smärre skillnad skattepolitiskt med en borgerlig regering (ledd av moderaterna) så måste väl det tolkas som att du tycker (m) är för likt (s), alltså småröda.
 

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
Deimos skrev:
Jag får 4600:- efter skatt. Före skatt är det 9800:-. Alltså 5200:- i skatt.


Jag fick/får ingen bonus.
Vem är det mest synd om?

Men, visst!!
Jag håller med dig. Så fort den lille arbetaren får någon form av förmån ska storebror ha den största delen av kakan. Det är som det alltid har varit. Arbetaren har ingen har väldigt små förmåner.
Det enda som gäller är pengar.
Pengar är makt!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
De tycker ju du också?! :va Om Partiet är helröda, och du själv menar att det blir endast en smärre skillnad skattepolitiskt med en borgerlig regering (ledd av moderaterna) så måste väl det tolkas som att du tycker (m) är för likt (s), alltså småröda.

Nämen... kommer du med dina motfrågor igen.. Har nästan saknat dem.
.....OM jag hävdar att det i många frågor inte blir någon stor skillnad så kan du väl inte tolka det som att jag skulle tycka att de ena är FÖR lika de andra?!

.....Jag gör väl ingen värdering av det faktum att partierna många gånger är snarlika i sin politik och att de praktiska skillnaderna många gånger blir ringa om det skulle ske ett regeringsskifte...

Du och Valmers har ju däremot flera gånger uttalat åsikten att det inte fins nåot "högerparti" i ordets rätta bemärkelse...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
.....Jag gör väl ingen värdering av det faktum att partierna många gånger är snarlika i sin politik och att de praktiska skillnaderna många gånger blir ringa om det skulle ske ett regeringsskifte...

Det gör du väl visst det, men du mumlar bara något om någon julbonus som du inte fick behålla tillräckligt av. Eller var poängen med det att du tyckte det var bra att du åkte på en 54%:are?

korvgubbe skrev:
Du och Valmers har ju däremot flera gånger uttalat åsikten att det inte fins nåot "högerparti" i ordets rätta bemärkelse...

Ja det är riktigt, och det borde vilken stenkastare som helst kunna stämma in i - oavsett om man tycker det är bra eller dåligt med fullständig avsaknad av ett högerparti. Varenda jävla parti har ju skitprat om solidaritet inskrivet i partiprogrammen nu för tiden, det är inte höger. Like it or not.

So§m vanligt tycker du en massa utan att egentligen tycka något alls.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
So§m vanligt tycker du en massa utan att egentligen tycka något alls.

...vänta nu?
Har du någonstans uttryckt en åsikt? Som vanligt påstår du inget själv utan ifrågasätter bara det alla andra säger. Du ifrågasätter ju bara vart och ett av mina påståenden utan att påstå något själv..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
...vänta nu?
Har du någonstans uttryckt en åsikt? Som vanligt påstår du inget själv utan ifrågasätter bara det alla andra säger. Du ifrågasätter ju bara vart och ett av mina påståenden utan att påstå något själv..

Appappapp. Markus har faktiskt presenterat en av sina åsikter en gång i tiden. Jag var skärrad länge efter något så chockartat. Välanvänd sökfunktion borde faktiskt kunna hitta en åsikt han har....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Appappapp. Markus har faktiskt presenterat en av sina åsikter en gång i tiden. Jag var skärrad länge efter något så chockartat. Välanvänd sökfunktion borde faktiskt kunna hitta en åsikt han har....

Går ju inte att söka i OT så jag sitter fortfarande som ett frågetecken... Jag har alldeless för många gånger gått på hans mottfråge-taktik och slitigt alldeless för mycket på mina fingertoppar för att redogöra uttförligt för vad jag tycker och tänker och för att söka källor o.s.v. men vet fortfarande lika lite om vad han tycker...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
korvgubbe skrev:
Går ju inte att söka i OT så jag sitter fortfarande som ett frågetecken... Jag har alldeless för många gånger gått på hans mottfråge-taktik och slitigt alldeless för mycket på mina fingertoppar för att redogöra uttförligt för vad jag tycker och tänker och för att söka källor o.s.v. men vet fortfarande lika lite om vad han tycker...

Visst är det frustrerande? Diskussioner är något .....konstigt med den mannen inblandad.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Appappapp. Markus har faktiskt presenterat en av sina åsikter en gång i tiden. Jag var skärrad länge efter något så chockartat. Välanvänd sökfunktion borde faktiskt kunna hitta en åsikt han har....
Vi kanske skulle ha en åsiktssticky? :hihi
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chrille skrev:
Visst är det frustrerande? Diskussioner är något .....konstigt med den mannen inblandad.

Jag måste säga att jag är oerhört facinerad och impad även om det kan vara frustrerande..

Det är lite som när man var barn och spelade fotboll med pappa eller nån annan "vuxen" som var bra på boll... Man var galet frustrerat men samtidigt var det kul att se honom finta en...

Man vet att han inte yppar något om sina egna åsikter. Man vet att han så gott som enbart tar det man själv skriver och vrider det till att bli en fråga... ändå sväljer man betet med hull och hår och upptäcker sig själv skrivandes så fingrarna blöder för att redogöra för vad man redan skrivit en gång...

...och många meddelanden senare vet man att man skrivit sida upp och sida ner med förklaringar av sina egna påståenden, åsikter och källanvisningar utan att ha fått så mycket som en enda rad av hans åsikter....
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Suck...

valmers skrev:
Nej, tyvärr saknas ett seriöst mörkblått alternativ, vilket är synd.
Word.!! :fakta
Det saknas ett seriöst blått alternativ för människor som vill arbeta och försörja sig själva, även utanför storstadområdena.
Sen Reinfeldt gjorde om partiet till ett sosse-light parti undrar man vad som kommer att hända.
I Blekinge, (s), tar man pengar avsedda för stöd till nyföretagsamhet och använder dem för att ge flera friår!!! :kocko Vansinne!
Skulla man t ex sänka skatten för lägre Kommunals medlemmar från dagens 70% till ngt mera rimligt skulle man säkert kunna få in både fler inom vården, få färre arbetslösa och slippa facket ständiga gnäll om "högre lön".
Info för sossar: Det man tvingas leva på är vad som blir kvar EFTER skatt! Vilke "lön" du har är oväsentligt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
...att redogöra uttförligt för vad jag tycker och tänker och för att söka källor o.s.v. men vet fortfarande lika lite om vad han tycker...

Intressant att du måste söka efter källor i samband med att du redfovisar dina åsikter, skaffa egna kanske? :lol
Och beträffande mina åsikter så har jag nog inte många oredovisade här, om jag mot förmodan har det så är det fri frågestund från och med nu. Jag kan friska upp ditt minne lite om du vill:
-Partiet har förstört (och förstör fortfarande) Sverige
-Vi tar mot för många invandrare
-Vi ger för mycket bistånd
-Slöjor bör inte användas
-Skatterna är ungefärr tre gånger så höga som de borde vara
-Chrille är en raggare utan hyfs med tjejhår
-Mycket text betyder inte per automatik att man har rätt
-Vilken regering som helst vore bättre än Partiets, inklusive en VPK regering
-Israel är ett mys-pys land
-Bush är snäll, och smart
-Diktatur är dåligt
-Demokrati är bra

Jag har få åsikter om EU däremot, det kan du förarga dig över. (Förutom att Turkiet inte borde få vara med).

:hej
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Deimos skrev:
Jag får 4600:- efter skatt. Före skatt är det 9800:-. Alltså 5200:- i skatt.

Gör det ännu lite intressantare, ta reda på hur mycket din arbetsgivare fick punga ut med för att du skulle få 4600 på ditt konto. Det är då definitivt inga mesliga 9800. Min arbetsgivare redovisar alla kostnader på mitt lönebesked, dvs arbetsgivaravgifter etc.

Men det är inte det stora onda om man tittar sig omkring i världen och gör en jämförelse. Däremot en väldigt hög moms... är en stor orsak till att "vågorna i vattnet" dvs sidoeffekterna dämpas så fort, dvs att kapitalet "tar slut" så fort i näringskedjan. Ju mer vi gör affärer desto mer håvar staten in - inte undra på att man fifflar.

/anders - inlines på grusig cykelbana - nästan lika spännade som att köra turbohoj
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top