Hoppas att han inte har nån annan historia än vad som hände om ni inte signera papper på plats...
Spelar ingen roll.. Blir du påkörd bakifrån så är den som kör på dig vållande oavsett situation..
Personskada = polis på plats = rapport
Solklart fall och den vållande i det här fallet kan och kommer förmodligen åka på vårdslöshet i trafik.
Personligen så oroar jag mig mer för TS smärta i nacke och rygg.. för vad som gäller rent juridiskt här råder det ingen större tvekan om.
Även om man stannar mitt i motorvägen så ska bakomvarande bil ha ett sådan avstånd att dom kan bromsa in. Hinner man inte bromsa in pga, väder att man tittade bort osv så hade man enligt lagen inte tillräckligt med avstånd.
Men snälla du. Ja skrev ju precis samma sak. Varför citera en del av min text och idiotförklara mig?
Ja skrev ju oxå
hände EXAKT samma sak förra året för mig, en transportbil kör rätt in i mig vid en stopskylt, hur jävla mkt inavel har dessa personer gått igenom..
Var dock på mopeden och bröt lårbenet o punktera en lunga
FB kommer att scanna av marknaden för din modell (blocket) sen kommer ett skambud som du troligen kommer att neka
Tänk på ställ av hojen omgående så att du inte betalar försäkring om den står på verkstad o till slut blir utlöst. Du kommer då inte få tillbaka försäkringspengar!!
Låter konstigt. I flera fall av inlösen som jag känner till så har ägarna fått mer än vad de gav för hojen (och vad den är värd) från försäkringsbolaget redan i ett första skede. Men visst, har man slängt på massor med egen styling och bytt ut varenda grepp, skruv och mutter, så blir det säkert fel från början.
Det där stämmer inte.
Jag hade en årsförsäkring på en tidigare hoj som inte gick att ställa av. Där fick jag stilleståndsersättning från försäkringsbolaget för min hoj när den stod på verkstad efter en olycka.
Kanske skiljer mellan bolag.. Jag hade IF och det var inga konstigheter alls.
Jag skyller på videovåldet.
[YOUTUBE-ID]4tNmATNFRuk&[/YOUTUBE-ID]
Jag kör bara med halvförsäkring så det kommer ta en jävla tid antar jag
Det där stämmer inte.
Jag hade en årsförsäkring på en tidigare hoj som inte gick att ställa av. Där fick jag stilleståndsersättning från försäkringsbolaget för min hoj när den stod på verkstad efter en olycka.
Kanske skiljer mellan bolag.. Jag hade IF och det var inga konstigheter alls.
Trist, som sagt många vet inte om vilken fruktansvärd fördel man har när man har helförsäkrat ditt bolag sköter allt.
Har man bara halv eller mindre får man oftast ta striden med motparten själv, visar det sig då att dom inte är medgörliga kan det ta tid och är fruktansvärt svårt att få rätt.
Nuförtiden har jag hel på allt, värt varenda krona om man krockar och motparten vill bråka.
Hoppas det löser sig smidigt för dig.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |