Pest eller kolera

Vem hade du valt bort om du kunde?

• Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Spelar väl ingen roll om det blir obama eller Hil-dog. Jag är fullständigt övertygad om att det inte finns en chans att usa kommer välja en svart eller en kvinna till president.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Spelar väl ingen roll om det blir obama eller Hil-dog. Jag är fullständigt övertygad om att det inte finns en chans att usa kommer välja en svart eller en kvinna till president.

Jag skulle nästan vara intresserad av att satsa lite pengar om det där. Att dom ska välja en republikan igen är väl inte så troligt? :näsblod

Förresten är väl Mccain den trolige republikankandidaten. 72 år gammal. Han kan ju fan trilla av pinnen när som. Han är nog uppe och snuddar vid den amerikanska medellivslängden i alla fall.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Vafan, Hillary har ju suttit åtta år vid makten redan. Låt nån annan ta över for fuck sake.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det spelar sannolikt ingen roll vem som blir president. Inte för vårt svenska vidkommande i alla fall. Att det blir en demokrat tar jag för givet. Efter Bush d.y. lär de som inte vill ha ännu en republikan vara i majoritet.

Visst har det historiskt sett omöjligt ut. Men som läget är ser jag det som givet att det blir just så: en kvinna eller en svart. För efter George W Bush, 911 och Irak har förtroendet för republikan-presidenter troligen inte ökat...

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det spelar sannolikt ingen roll vem som blir president. Inte för vårt svenska vidkommande i alla fall. Att det blir en demokrat tar jag för givet. Efter Bush d.y. lär de som inte vill ha ännu en republikan vara i majoritet.

Visst har det historiskt sett omöjligt ut. Men som läget är ser jag det som givet att det blir just så: en kvinna eller en svart. För efter George W Bush, 911 och Irak har förtroendet för republikan-presidenter troligen inte ökat...

Nu tycker jag du är onödigt pessimistisk. Du glömmer att Irak och andra påhitt alla började innan valet 2004. Har något särskilt anmärkningsvärt hänt sedan dess?

För övrigt verkar ju McCain kunna tilltala virrpannor också då han bl.a. verkar vilja förbjuda tortyr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det en annan president än Bush som invaderade Irak? :va

:hihi
Nej men det var ett val 2004 då man med överväldigande majoritet och sanslöst högt valdeltagande återvalde GwB, alltså efter att han börjat försvara USA.

Så, jag tror inte din analys om att amerikaner inte skulle vilja välja honom, och ännu mindre som nu då din analys gäller en helt annan kandidat, håller.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Så, jag tror inte din analys om att amerikaner inte skulle vilja välja honom, och ännu mindre som nu då din analys gäller en helt annan kandidat, håller.

Gick vi inte igenom det nyss i nån tråd? Näst lägsta siffror någonsin, och hjärngänget, humle och dumle, har ju fått kicken. Cheney, ja vad gör han nu för tiden? Lite fler hjärtoperationer?

Människan är ett fundamentalt misslyckande.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
:hihi
Nej men det var ett val 2004 då man med överväldigande majoritet och sanslöst högt valdeltagande återvalde GwB, alltså efter att han börjat försvara USA.

Sedan 2004 är Bin Ladin alltjämt på fri fot och Irak en nation i upplösning. När Bush återvaldes (med reservation för Florida, Gore och Appellationsdomstolen) var många ännu i chock efter 911 och The War On Terrorism hade ännu många amerikaners sympati. Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Bara ínte republikerna vinner så tycker jag det kvittar. Kan någon förresten bekräfta att Obama är en sån där galen kristen typ, som ungefär 95% av befolkningen är?

Jag antar att han är det, i alla fall minst officiellt, i ett land med så många kristna och "kristna" (beroende på vad det är för avarter) idioter så missar man nog väldigt många röster om man inte håller med om att det sitter en Gubbe i himlen med ett trollspö och en himla massa tid?

Jag ser det också väldigt otroligt att någon som inte är kristen skulle vinna så det är han säkert.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gick vi inte igenom det nyss i nån tråd? Näst lägsta siffror någonsin, och hjärngänget, humle och dumle, har ju fått kicken. Cheney, ja vad gör han nu för tiden? Lite fler hjärtoperationer?

Människan är ett fundamentalt misslyckande.

Vad har egentligen Republikaner/Demokrater för siffror?

Sedan 2004 är Bin Ladin alltjämt på fri fot och Irak en nation i upplösning. När Bush återvaldes (med reservation för Florida, Gore och Appellationsdomstolen) var många ännu i chock efter 911 och The War On Terrorism hade ännu många amerikaners sympati. Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.

Jag tror du har fel, och vad gäller tongångarna om Irak vet jag att du har fel. Det rapporteras i princip uteslutande som en framgångsrik insats nu för tiden. Kanske blandar du ihop 2007 med 2008? ;)
Demokrati, lag och ordning, fred. Irak börjar bli riktigt återvandringsbart faktiskt. :)

Men, grundfrågan var Hillary/Obama. Se så ond hon är:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_905895.svd

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
John McCain däremot :kulspruta

"Yi-pi-ka-ye motherfucker!"
ht_die_hard_070626_ms.jpg
McClane

jag röstar på hon lewinskys buksyster.. men mccain känns som en het segrare.. analys från lugn bitte?

jag tror att du har fel.. usa är inte europa..

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Men, grundfrågan var Hillary/Obama. Se så ond hon är:

Jag är ju bara en sån där liberal virrpanna; men varför är hon så ond egentligen? :va

Så länge det blir en demokratisk president är jag nöjd, oavsett vem det blir, men fan tro´t innan jag ser det. Det faktum att Bush kunde bli omvald 2004, visar rätt tydligt att allt är möjligt i amerikanska val.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag är ju bara en sån där liberal virrpanna; men varför är hon så ond egentligen? :va

Så länge det blir en demokratisk president är jag nöjd, oavsett vem det blir, men fan tro´t innan jag ser det. Det faktum att Bush kunde bli omvald 2004, visar rätt tydligt att allt är möjligt i amerikanska val.

Tycker bara hon verkar vara en osympatisk kärring helt enkelt, demokrat eller inte. Barack verkar trevlig, om än olämplig som President, och Hillary verkara vara en riktig kärring kort och gott.

Och demokrati, ja visst är det jobbigt? Man kan inte alltid få som man vill. :sissy

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.
Eftersom du verkar vara så säker kan du försöka göra dig en hacka. Ladbrokes har John McCain före Hillary Clinton som favorit till presidentposten.

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Tycker bara hon verkar vara en osympatisk kärring helt enkelt, demokrat eller inte. Barack verkar trevlig, om än olämplig som President, och Hillary verkara vara en riktig kärring kort och gott.

Och demokrati, ja visst är det jobbigt? Man kan inte alltid få som man vill. :sissy

Aah, ok. Då låter jag känslor och fördomar härja fritt.

Hillary: kärring
Obama: neger
McCain: Vit man, krigshjälte

McCain for president!:yoparty

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bros before hoes!
Väljer dom Hillary får dom ännu en stockkonservativ religiös fundamentalist. Hon är ond!

Bifogat

• a902_bm.gif
    a902_bm.gif
    26.9 KB · Visningar: 50
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...