Spelar väl ingen roll om det blir obama eller Hil-dog. Jag är fullständigt övertygad om att det inte finns en chans att usa kommer välja en svart eller en kvinna till president.
Spelar väl ingen roll om det blir obama eller Hil-dog.
Jag är fullständigt övertygad om att det inte finns en chans att usa kommer välja en svart eller en kvinna till president.
Visst har det historiskt sett omöjligt ut. Men som läget är ser jag det som givet att det blir just så: en kvinna eller en svart. För efter George W Bush, 911 och Irak har förtroendet för republikan-presidenter troligen inte ökat...Spelar väl ingen roll om det blir obama eller Hil-dog. Jag är fullständigt övertygad om att det inte finns en chans att usa kommer välja en svart eller en kvinna till president.
Det spelar sannolikt ingen roll vem som blir president. Inte för vårt svenska vidkommande i alla fall. Att det blir en demokrat tar jag för givet. Efter Bush d.y. lär de som inte vill ha ännu en republikan vara i majoritet.
Visst har det historiskt sett omöjligt ut. Men som läget är ser jag det som givet att det blir just så: en kvinna eller en svart. För efter George W Bush, 911 och Irak har förtroendet för republikan-presidenter troligen inte ökat...
Var det en annan president än Bush som invaderade Irak?Nu tycker jag du är onödigt pessimistisk. Du glömmer att Irak och andra påhitt alla började innan valet 2004.
Var det en annan president än Bush som invaderade Irak?
...
Så, jag tror inte din analys om att amerikaner inte skulle vilja välja honom, och ännu mindre som nu då din analys gäller en helt annan kandidat, håller.
Sedan 2004 är Bin Ladin alltjämt på fri fot och Irak en nation i upplösning. När Bush återvaldes (med reservation för Florida, Gore och Appellationsdomstolen) var många ännu i chock efter 911 och The War On Terrorism hade ännu många amerikaners sympati. Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.
Nej men det var ett val 2004 då man med överväldigande majoritet och sanslöst högt valdeltagande återvalde GwB, alltså efter att han börjat försvara USA.
Så, jag tror inte din analys om att amerikaner inte skulle vilja välja honom, och ännu mindre som nu då din analys gäller en helt annan kandidat, håller.
Bara ínte republikerna vinner så tycker jag det kvittar. Kan någon förresten bekräfta att Obama är en sån där galen kristen typ, som ungefär 95% av befolkningen är?
Jag antar att han är det, i alla fall minst officiellt, i ett land med så många kristna och "kristna" (beroende på vad det är för avarter) idioter så missar man nog väldigt många röster om man inte håller med om att det sitter en Gubbe i himlen med ett trollspö och en himla massa tid?
Gick vi inte igenom det nyss i nån tråd? Näst lägsta siffror någonsin, och hjärngänget, humle och dumle, har ju fått kicken. Cheney, ja vad gör han nu för tiden? Lite fler hjärtoperationer?
Människan är ett fundamentalt misslyckande.
Sedan 2004 är Bin Ladin alltjämt på fri fot och Irak en nation i upplösning. När Bush återvaldes (med reservation för Florida, Gore och Appellationsdomstolen) var många ännu i chock efter 911 och The War On Terrorism hade ännu många amerikaners sympati. Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.
McClaneJohn McCain däremot
"Yi-pi-ka-ye motherfucker!"
jag tror att du har fel.. usa är inte europa..Sedan 2004 är Bin Ladin alltjämt på fri fot och Irak en nation i upplösning. När Bush återvaldes (med reservation för Florida, Gore och Appellationsdomstolen) var många ännu i chock efter 911 och The War On Terrorism hade ännu många amerikaners sympati. Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.
Men, grundfrågan var Hillary/Obama. Se så ond hon är:
Jag är ju bara en sån där liberal virrpanna; men varför är hon så ond egentligen?
Så länge det blir en demokratisk president är jag nöjd, oavsett vem det blir, men fan tro´t innan jag ser det. Det faktum att Bush kunde bli omvald 2004, visar rätt tydligt att allt är möjligt i amerikanska val.
Eftersom du verkar vara så säker kan du försöka göra dig en hacka. Ladbrokes har John McCain före Hillary Clinton som favorit till presidentposten.Bush har gjort så stor skada för Republikanerna att de (med all rätt) inte lär få en ny president på länge.
Tycker bara hon verkar vara en osympatisk kärring helt enkelt, demokrat eller inte. Barack verkar trevlig, om än olämplig som President, och Hillary verkara vara en riktig kärring kort och gott.
Och demokrati, ja visst är det jobbigt? Man kan inte alltid få som man vill.
Säger som Chris Rock.
"Now it´´s time for another minority to have their president as we already have had a retarded one.".
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |