Pest eller kolera

Vem hade du valt bort om du kunde?

• Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Gick vi inte igenom det nyss i nån tråd?

Får du fram några siffror eller vad händer?

Jag hittade i alla fall följande lugnande uppgift:

"Enligt en opinionsundersökning från Los Angeles Times/Bloomberg skulle McCain få det tufft både mot Obama och Clinton, men svårast att ta hem segern mot Obama. Enligt den senaste mätningen är det ett jämt race mellan McCain och Obama, republikanen leder med 44 procent mot Obamas 42 procent. Skulle istället Clinton bli hans motståndare skulle McCain leda med 6 procentenheter, 46 procent mot Clintons 40."

Intressant att t.o.m. SvD väljer att rapportera det här som någon typ av nederlag för Republikanerna. De leder ju för bövelen?! Varför då inleda referatet med hur svårt de kommer få det? För jag antar att SvD inte utgår från en Republikansk och rättfärdig seger.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Bah, det går ju inte att söka bakåt i OT. Nåväl, jag vill minnas att bush strax innan årsskiftet hade de näst lägsta siffrorna någonsin uppmätta.

Vilken tråd bashade vi bush i sist?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vad övertygande du är i din ståndpunkt. :)

Okej, jag hjälper dig på traven:
http://abcnews.go.com/sections/politics/US/bush_public_approval_poll_040212.html

Vad Bushs ev entuella popularitet hade med saken att göra kvarstår dock som kvällens mysterium.

Vad har du för datum på den siffran :va

Här har du lite nyare nuffror;

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/custom/2006/02/02/CU2006020201345.html

Det verkar rentav som om han nu har rekordet för lägst uppmätta siffror någonsin;

http://en.wikipedia.org/wiki/Approval_rating

Wikipedia suger väl förvisso som källa, men det skall nog hålla för en närmare titt.

Det var du som blandade in Bush i din polemik med Nyteknik ovan. Jag stod enbart till tjänst med opartiska upplysningar om vilket komplett misslyckande han, humle och dumle och resten av det sorgliga styret är. I aim to please!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var du som blandade in Bush i din polemik med Nyteknik ovan. Jag stod enbart till tjänst med opartiska upplysningar om vilket komplett misslyckande han, humle och dumle och resten av det sorgliga styret är. I aim to please!

Nu tror jag du rör ihop saker och ting.
Du och Nyteknik, definitivt Nyteknik i alla fall, har påstått att USA lär välja en Demokratisk president bl.a pga Bush aktion i Irak. Jag ifrågasatte detta och bad om opinionssiffror på Demokrater respektive Republikaner. Jag tror nämligen ni har fel, och det hade ni bevisligen också. Republikanerna har större chans enl SvD-citatet ovan att vinna valet än dumstrutarna. :)

Det jag ursprungligen bad dig om var egentligen inte popularitetssiffror för GwB utan för opinionssiffror för partierna.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu tror jag du rör ihop saker och ting.
Du och Nyteknik, definitivt Nyteknik i alla fall, har påstått att USA lär välja en Demokratisk president bl.a pga Bush aktion i Irak. Jag ifrågasatte detta och bad om opinionssiffror på Demokrater respektive Republikaner. Jag tror nämligen ni har fel, och det hade ni bevisligen också. Republikanerna har större chans enl SvD-citatet ovan att vinna valet än dumstrutarna. :)

Det jag ursprungligen bad dig om var egentligen inte popularitetssiffror för GwB utan för opinionssiffror för partierna.

Nyteknik, inte jag. Jag tror att jänkarna kommer att välja en demokratisk president eftersom republikaner generellt är otrevliga människor, det har inget specifikt med irakkriget att göra. Bush och hans prästeskap har ju bara cementerat den uppfattningen.

Jag missade dock att det var partisiffrorna du ville ha, jag ber om ursäkt för det.

Att Bush nu tydligen har gula ledartröjan i värdelöshet är ju förvisso lite roligt. Synd att humle och dumle inte är kvar och kan dela... eh.. äran med honom!

Obama lär ju bli skjuten ändå.

Jomennusåvettu!

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ankan, t-rex, Nyteknik eller någon annan av otaliga förespråkare för en nästa president i USA som är Demokrat:
Hur tror ni det går i Irak om USA bara drar nu, det som både Barack förespråkar (16mån) och Hillary (snarast)?

Jag tror det går åt skogen, ligger det i er annars humanistiska människosyn att överge Irak nu? ;)

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Som vanligt briljerar jag med mina amatöranalyser, jag borde få betalt för att tala om hur det är i världen och inte bara sitta här och tjata. :D

Hon är ett monster
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=749991&rss=1399

Och Obama har omdömeslösa rådgivare. En sådan kan väl inte nå enda fram?:va

Ankan, t-rex, Nyteknik eller någon annan av otaliga förespråkare för en nästa president i USA som är Demokrat:
Hur tror ni det går i Irak om USA bara drar nu, det som både Barack förespråkar (16mån) och Hillary (snarast)?

Jag tror det går åt skogen, ligger det i er annars humanistiska människosyn att överge Irak nu? ;)

Tror inte att USA kommer att lämna Irak inom sexton månader oavsett vem som blir president. Tror också att det går åt skogen om USA lämnar snart under den nye presidenten. Å andra sidan har det redan gått åt skogen, så what de fekk. Sanningen är väl förmodligen den att Irak behöver internationell hjälp för att få ordning på landet, men att det sannolikt inte finns förutsättningar för att bringa ordning så länge amerikanska trupper är kvar. Å andra sidan förefaller viljan att städa upp efter USA vara minimal hos de länder som inte gick på Bushblåsningen att ställa upp i kriget. Slutsats: det kommer inte att bli någon ordning i Irak inom överskådlig tid.

Och som svar på din fråga. Det ligger inte i min humanistiska människosyn att Irak bör överges av världssamfundet. Dock har jag svårt att se att amerikansk militär närvaro leder till något gott.

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Hoj
HOJLÖS
Själv tror jag det går åt skogen om USA någonsin lämnar irak, jag menar det gick ju inte direkt bra innan kriget :D

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R

Jag skrev nåt fyndigt här igårkväll, men forumet verkar ha ätit det istället :-(

Vad är alternativen? 'gå åt skogen', eller 'paradiset på jorden'?

Om jänkarna skulle resa sig upp och gå så är jag övertygad om att Irakierna skulle sortera ut det så småningom. Det skulle ta tid, och det skulle säkert stryka med en hel del folk och människoöden under tiden, men det kommer att ordna sig. Till skillnad från ett flertal skribenter på detta forum så är jag övertygad om att den genomsnittlige Irakiern inte är intresserad av att åka jorden runt och spränga saker i luften, utan att han (eller hon) vill ordna en dräglig tillvaro för sig och sin familj i första hand.

Detta tror jag kommer att underlättas enormt när amerikanska trupper lämnar Irak. Detta är inte samma sak som att lämna Irak åt sitt öde, det behövs stöttning med mycket när man skall bygga nya samhällstrukturer men beväpnade 20-åriga amerikaner har ingen del i den stöttningen.

Fråga tillbaka till forumets hökar;

Hur kunde det gå så illa som det gjorde? Hur kan USA i flera år ha misslyckats med det enda de föresatte sig, bringa demokrati till Irak? De hade ju pengarna, så mycket är helt klart. Jag är övertygad om att Rummy, den store fältstrategen och ideologen, har finfina förklaringar på det som han håller på att fila på formuleringar föri sina memoarer, men vi har ju en hel rad människor som sjunger jänkarnas lov i den här soppan. Så vad hände?

Edit; Det finns just nu en tråd på forumet där en kille lyckas burna med sin fars hoj rakt in i sin fars bil. Detta är förevigat på film och upplagt på liveleak. Taggarna på det klippet är moron, idiot och lite andra sådana fina tillmälen. I samma kategori kommer följade klipp upp visar det sig, det kanske kan underlätta för de medlemmar på forumet som vanligtvis använder flinos av varierande mågnd för att få fram sina, eller lånade, ståndpunkter;

http://www.liveleak.com/view?i=869_1188836486

Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Pest eller kolera ...

... eller nageltrång?

Tråkigt att de bara har två partier som är tillräckligt korrumperade för att de
ska ha råd att köpa tillräckligt många röster.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hur kunde det gå så illa som det gjorde? Hur kan USA i flera år ha misslyckats med det enda de föresatte sig, bringa demokrati till Irak?

Det är demokrati i Irak, så ur den aspekten är succén fullständig. Vad begär du, ett miljöparti?

Vad som hände var att Islamistiska terrorgrupper, Al Qaida enligt dina favvosar, gjort en hiskelig massa dumma saker.

Det var inte Irakinsatsens eventuella nackdelar jag tänkte diskutera främst, ville bara höra hur du och andra ser på ett tillbakadragande.
Jag tror tvärtemot dig att om de 20-åriga soldaterna drar så blir det ett helvete utan dess like. Då är jag förvisso inte helt uppdaterad på hur stark den nya militärmakten i Irak är, kanske kan de bomba bort Al Qaida? Hoppas.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...