Spyke
Sporthojsnörd
Egen lackbox, AVUNDSJUK.
Snygg lack!
Snygg lack!
Det är tyvärr inte min lackbox.Egen lackbox, AVUNDSJUK.
Snygg lack!
Den här tråden börjar utveckla sig till en av forumets bästa trådar...eller i alla fall den näst bästa efter Toyman's tråd...
Fan vad jag vill ha tillbaka min 96'a...
Ja, TL1000R och S har likadana fälgar. Framfälgen på GSX-R600 97-00 är likadan, men bakfälgen är bara 5,5".Fråga.
Finns det någon som läser här och som vet ?
Vilka andra Suzukimodeller har likadana hjul som en Gsxr 750-98 SRAD ?
Dvs att bromsskivor, hjullager mm passar emellan modellerna.
Har en susning att Gsxr 750 96-99 och Hayabusa 99-07 har samma lika fälgar.
TL 1000. Både S och R ?
/ Peter
Do it !Måste leta upp en srad igen , en av få hojar jag skulle behållt , 750 var verkligen så här i efterhand lagom och fri från alla elektroniska hjälpmedel
Alltid en början. ?Jag inventerade lite gamla snöskoterdelar häromkvällen och råkade hitta "tankpinnen" till min gamla GSX-R...Verktygskitet innehöll nämligen en pinne för att hålla tanken i uppfällt läge vid servicearbeten och den följde uppenbarligen inte med till nästa ägare...
Riktig klassiker som sagts tidigare. Var tvungen att yttra mig. Byggd efter RGV 500 som måttstock...Suzuki GSXR 750 -98
View attachment 455513
Kvällarna framför teven hade bytts ut mot blockets säljannonser.
Med överkomliga inköpspriser, en human försäkringsnivå och en viss svaghet för Superbike-racing från -80 och 90 -talen började det bli svårt att stå emot en gammal R-hojj.
Ögonen kändes fyrkantiga vid det här laget när rätt hoj, med rätt färgsättning fanns till salu i grannbyn.
Det var det inte så mycket att fundera på. Skicket brydde jag mig inte om och det blev ett köp.
Halva nöjet är att få plocka isär en fungerande hoj.
Bakdelen ska lackas.
Det blir en vit bas (white-pearl) med en egen design, eller färgsättning av bakdelen.
Jag tänkte mig siffror i Nascar-stil, dvs stora siffror med skuggning. Och som täcker större delen av bakdelen på båda sidor. Siffrorna blir blåa.
Eller vad tycker panelen ?
Principiellt så bör man skita i vad panelen tycker. Det är din hoj, det är du som ska trivas med den. Om en främling som ser hojen en gång i sitt liv tycker bu eller bä är irrelevant, DU ska bli glad varje gång du går ut i garaget och lägger ögonen på pärlan
Lacken ser grym ut, snyggt byggt Och Coolfiberdetaljerna är bara för läckra
Det ska nog gå att få fart den här hojen. Man tackar ?Ja det blir ju några hästar till det. Att ha cykeln igång på alla cylindrar. Lyxigt.
Hojen blir fin den!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |