Peter Wahlbäck - Stoppa MC-bullret!

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
sv 650- 01
Robin_heij skrev:
2118884 :tummenupp
Halmstad? Säg dag och tid låter ju riktigt trevligt

Snälla, snälla åk dit minst 10 hojar med rensade pipor o bröla i minst 10 min o se till att idioten är hemma. Men ni måste berätta hur det gick.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
högljudda motorcyklar eller överkänsla bebisar? meningarna går vitt isär, fortsättning följer... :6surkart

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag såg Peter Walbäck på mitt hotell för 2veckor sen, hade jag vetat detta hade jag tagit ett snack med honom om att han ska skita i att försöka skaffa sig publicitet bara för att kändis kurvan håller på att gå ner!! :kulspruta

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Allvarligt talat, är alla helt ego här? Empati, finns det? Som någon skrev, är det en rättighet att bullra? Hänsyn, är det helt omodernt nuförtiden?

Troligen häver han ur sig detta ffa pga Customsnurrorna, men jag reagerar på hur ni svarar här inne... Han upplever det som ett problem, då är det ett problem oavsett om jag tycker det eller inte.

Min hoj har helsystem och hör inte till de tystare ;) Jag njuter av att höra en dov twin eller en ylande rad4:a, men har tillräckligt med förstånd att fatta att inte alla gör det. Det är inte så svårt att visa lite hänsyn, det är liksom inte bara DU och DITT som gäller...

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
HansJ skrev:
2118960 Allvarligt talat, är alla helt ego här? Empati, finns det? Som någon skrev, är det en rättighet att bullra? Hänsyn, är det helt omodernt nuförtiden?

Troligen häver han ur sig detta ffa pga Customsnurrorna, men jag reagerar på hur ni svarar här inne... Han upplever det som ett problem, då är det ett problem oavsett om jag tycker det eller inte.

Min hoj har helsystem och hör inte till de tystare ;) Jag njuter av att höra en dov twin eller en ylande rad4:a, men har tillräckligt med förstånd att fatta att inte alla gör det. Det är inte så svårt att visa lite hänsyn, det är liksom inte bara DU och DITT som gäller...

Ja men byt system då :hihi

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Bullriga MC? Jo visst finns dom.
Jag har själv retat mig en del på alla sk "Custom" nissar som kör omkring med rakra rör. Det låter en sju helvetas massa men det händer inte ett skit när de vrider på rullen. Jag är ganska övertygad om att det är just dessa Custom-nissar som Peter Wahlbäck syftar på. För en sporthoj kan INGEN säga något negativt om , eller HUR :)

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jocke K skrev:
2118575 Han har förmodligen inte presterat något på länge, och börjar bli rädd för att bli bortglömd.
Jag tror att han tog första tillfället att synas i media.

Detta tror jag är pudelns kärna. Han vill nog att alla ska glömma bort
när han blev utslängd apfull från spybar för ett tag sedan efter att ha
kraschat in utan att vara bjuden.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Kan man kalla en unge på 11 månader för bebis? :va

låter lite som att det är pappan som gullar/klemar bort sin unge,
blir nog till en bortskämd inbillningssjuk liten gnällkärring som använder cykelhjälm och armbågsskydd osv osv.

Vilken unge gillar inte hojar? (förutom peters)

HILL

onanist
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Honda X11
Vilken jävla LIF han är, men det e klart han käkar ju inte kött heller då kan det nog ta lite skruv i skallen.
Synd att jag bor så långt från halmstad annars hade dämparna åkt av och sen upp och burnat på hans gräsmatta mitt i natten.
Nej spöstraff för såna jävla muppar. Han är ju dum långt ner på ryggen den fan.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Karln har ju rätt, vad är det för häftigt med en plöttrande HD? Wanna be outlaw-stilen är ju om möjligt ännu mer löjeväckande än plöttret.

Dr.Bike

Guest
Karln har ju aldrig varit klok på en fläck - höjden tog han väl i nått tv-kvällsprogram (tror det var nåt med Aschberg?) där han började skrika om mord osv då det talades om kött.
Han gick loss såpass att han nästan blev utkastad i direktsändning.
Karln var i nån rabiat extas, och där föll allt förtroende för den dåren.

Sen har han ju hållit på med sån där självpåtagen glåmvegani som alla som fått det hela om bakfoten gör och projicerar hela världens ondska i en köttbit...
Hallå - blommor har oxå ett känsloliv!
Jag själv gråter när jag äter sallad... det är hemskt.
Alla mördade salladsblad som ligger där döda. Slaktade... snyft....

Peter Wahlbäck är bara en högljudd idiot som slår in öppna dörrar, och precis som nån skrev tidigare: Högröstat säger saker som alla redan vet, och försöker få det att låta som det kommer från honom...

Enda gången han varit kul var när han trackade min kompis i Västerås på en krog, och kallade honom för bokbusschaufför!
Det var RÄTT man att reta :lol Hade inte vakterna varit där hade världen varit utan P.W´s genbank vid detta laget... :hihi
Så nära döden har nog P.W aldrig varit.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------
Ptja... Vad skall man säga?

Jag vet inte vilket som är mest tragiskt, att Peter Wahlbäck ens ges utrymme i pressen efter sina fylleskandaler eller att ytterligare spä på den hetsjakt som drivs mot motorcyklister?

Men jag har full förståelse för det här med ljud och oljud! Jag själv t.ex. tycker inte heller om när mina grannar envsisas med att klippa gräsmatan maniskt varje morgon kl 9. Inte för att jag ligger och sover, jag tillhör pensionärsskiktet som äntrar "ståuppläge" innan tuppen galt.

Mest bara för att ljudet är ihållande och förhållandevis nära - och naturligtvis även för att min egen tomt skulle behövas klippas.

Att folk har sina stereoapparater på för fulla muggar i tid o otid kan även det vara störande, speciellt under vår och sommar då alla skall ha sina dörrar öppna. Man vill ju bjuda in värmen och vinden men samtidigt delar man med sig av alla sina radiokanaler, discodunk vol 8 samt Raged Beast gutturala läten. Speciellt när jag själv gillar Lena PH!

Att grannen har fest 4 dagar i veckan, då samtliga bekanta dyker upp och skrålar på uteplatsen till kl 0430 på morgonen är även det störande till viss del. Grannar som stannar upp utanför porten och bestämmer sig för ett sådant där "vi-talar-och-skrattar-i-en-timma samtal-fast-klockan-är-över-2300" är även dessa synnerligen irriterande.

Ungar som leker i lekparken utanför i timtal, de har energi de små liven. Att kunna kasta sten i rutchkanan i 6 timmar i sträck, fram till kl 2315, är inga problem! Men småbarnsföräldrar tycker bara det är "gulligt" och "sött". "Mitt barn stör inte - han bara leker!"

Att svara den mamman, gärna en förstaföderska med pagefrisyr i 36 årsåldern, att deras barn just nu leker med mina trumhinnor - det är som att bita en tjur i näsan - och vedgällningen kommer snabbare än en kobras bett.

Men att det finns folk som vid 20 tillfällen på ett år plockar ut sin motorcykel för en tur, det kan man inte tolerera. Vad har dem i samhället att göra? Kan de inte åka Volvo som alla andra, foga in sig i leden?? "Djävulsmaskiner! Speciellt de man sitter framåtlutad på!!"

Försök att semestra på ett lantställe i Stockholms skärgård... Oljud? Testa 12000 motorbåtar, till bredden fyllda med skrikande barnfamiljer, skrålande festprissar och den tysta familjen med en 2 takts 75 hästare som alla tangerar 107 dB... DET mina vänner, DET är oljud! Från samma människor som målar ut motorcyklisterna som skavsåret i samhället.

En motorcykel kan låta en hel del, jag vet - det undanhåller jag icke! Men det är ljud som passerar... Precis som en polisbil, ambulans eller brandbil. För precis som dessa fordon är en MC förvissad till en väg. Vi kör inte i din trädgård, på din lekplats eller utanför din port.

Om det finns utrymme för allt annat ljud i samhället tycker jag minsann att det finns utrymme för motorcyklister!!

Vi är helt vanliga människor, jag lovar! Vi har familjer, barn, en o annan fest och bangar inte heller för att klippa gräsmattan ibland eller att snacka lite utanför porten!

Men jag tror jag talar för många av oss när jag säger att vi är trötta på att alltid bli utpekade som hulliganer - på ett eller annat vis!

Så istället för att dra oss alla över en kam, kom förbi och tala lite istället! Vi är helt vanliga människor med precis samma värderingar som du - vi bits inte jag lovar! Kanske du tom föder intresset att ta en tur? Vi brukar inte vara den som är den, vi skjutsar gärna - även om du står vid vägkanten med ett läckande oljetråg på Volvon!

Så kära Svensson, ta med en hjälm och upptäck en ny dimension i livet!

/Lucius

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Har adress telefonnummer, hem och mobil och hans nya nummer som han skaffade för några veckor sedan då han blivit förföljd av nån kärring. Men kan tyvärr inte lämna ut något. Har aldrig sagt något till mig när jag kommit med hojen fram till honom.
Jag brukar reparera och serva hans bilar.

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Lucius skrev:
2119205 Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------
Ptja... Vad skall man säga?

Jag vet inte vilket som är mest tragiskt, att Peter Wahlbäck ens ges utrymme i pressen efter sina fylleskandaler eller att ytterligare spä på den hetsjakt som drivs mot motorcyklister?

Men jag har full förståelse för det här med ljud och oljud! Jag själv t.ex. tycker inte heller om när mina grannar envsisas med att klippa gräsmatan maniskt varje morgon kl 9. Inte för att jag ligger och sover, jag tillhör pensionärsskiktet som äntrar "ståuppläge" innan tuppen galt.

Mest bara för att ljudet är ihållande och förhållandevis nära - och naturligtvis även för att min egen tomt skulle behövas klippas.

Att folk har sina stereoapparater på för fulla muggar i tid o otid kan även det vara störande, speciellt under vår och sommar då alla skall ha sina dörrar öppna. Man vill ju bjuda in värmen och vinden men samtidigt delar man med sig av alla sina radiokanaler, discodunk vol 8 samt Raged Beast gutturala läten. Speciellt när jag själv gillar Lena PH!

Att grannen har fest 4 dagar i veckan, då samtliga bekanta dyker upp och skrålar på uteplatsen till kl 0430 på morgonen är även det störande till viss del. Grannar som stannar upp utanför porten och bestämmer sig för ett sådant där "vi-talar-och-skrattar-i-en-timma samtal-fast-klockan-är-över-2300" är även dessa synnerligen irriterande.

Ungar som leker i lekparken utanför i timtal, de har energi de små liven. Att kunna kasta sten i rutchkanan i 6 timmar i sträck, fram till kl 2315, är inga problem! Men småbarnsföräldrar tycker bara det är "gulligt" och "sött". "Mitt barn stör inte - han bara leker!"

Att svara den mamman, gärna en förstaföderska med pagefrisyr i 36 årsåldern, att deras barn just nu leker med mina trumhinnor - det är som att bita en tjur i näsan - och vedgällningen kommer snabbare än en kobras bett.

Men att det finns folk som vid 20 tillfällen på ett år plockar ut sin motorcykel för en tur, det kan man inte tolerera. Vad har dem i samhället att göra? Kan de inte åka Volvo som alla andra, foga in sig i leden?? "Djävulsmaskiner! Speciellt de man sitter framåtlutad på!!"

Försök att semestra på ett lantställe i Stockholms skärgård... Oljud? Testa 12000 motorbåtar, till bredden fyllda med skrikande barnfamiljer, skrålande festprissar och den tysta familjen med en 2 takts 75 hästare som alla tangerar 107 dB... DET mina vänner, DET är oljud! Från samma människor som målar ut motorcyklisterna som skavsåret i samhället.

En motorcykel kan låta en hel del, jag vet - det undanhåller jag icke! Men det är ljud som passerar... Precis som en polisbil, ambulans eller brandbil. För precis som dessa fordon är en MC förvissad till en väg. Vi kör inte i din trädgård, på din lekplats eller utanför din port.

Om det finns utrymme för allt annat ljud i samhället tycker jag minsann att det finns utrymme för motorcyklister!!

Vi är helt vanliga människor, jag lovar! Vi har familjer, barn, en o annan fest och bangar inte heller för att klippa gräsmattan ibland eller att snacka lite utanför porten!

Men jag tror jag talar för många av oss när jag säger att vi är trötta på att alltid bli utpekade som hulliganer - på ett eller annat vis!

Så istället för att dra oss alla över en kam, kom förbi och tala lite istället! Vi är helt vanliga människor med precis samma värderingar som du - vi bits inte jag lovar! Kanske du tom föder intresset att ta en tur? Vi brukar inte vara den som är den, vi skjutsar gärna - även om du står vid vägkanten med ett läckande oljetråg på Volvon!

Så kära Svensson, ta med en hjälm och upptäck en ny dimension i livet!

/Lucius
Lucius, maila den texten till honom personligen:
peter@wahlbeck.se

BAD

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Förr Kawazaki Ninja modell skrot pga flygtur, Nu Yamaha XT660X
Kan inte minnas en enda gång att jag sett eller hört P.W utan att skrika,prata i mun eller gnälla på allt o alla. Kanske han som skulle tänka på att dämpa sig några decibel istället!! :fatta!

Mycket bra skrivet Lucius!! :klappar

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...