Heij
Ny medlem
VR-8 skrev:2118870Jag hittar till den parkeringen. ......vilka är på?
J
Halmstad? Säg dag och tid låter ju riktigt trevligt
VR-8 skrev:2118870Jag hittar till den parkeringen. ......vilka är på?
J
Robin_heij skrev:2118884
Halmstad? Säg dag och tid låter ju riktigt trevligt
HansJ skrev:2118960Allvarligt talat, är alla helt ego här? Empati, finns det? Som någon skrev, är det en rättighet att bullra? Hänsyn, är det helt omodernt nuförtiden?
Troligen häver han ur sig detta ffa pga Customsnurrorna, men jag reagerar på hur ni svarar här inne... Han upplever det som ett problem, då är det ett problem oavsett om jag tycker det eller inte.
Min hoj har helsystem och hör inte till de tystare Jag njuter av att höra en dov twin eller en ylande rad4:a, men har tillräckligt med förstånd att fatta att inte alla gör det. Det är inte så svårt att visa lite hänsyn, det är liksom inte bara DU och DITT som gäller...
Jocke K skrev:2118575Han har förmodligen inte presterat något på länge, och börjar bli rädd för att bli bortglömd.
Jag tror att han tog första tillfället att synas i media.
Lucius, maila den texten till honom personligen:Lucius skrev:2119205Skickat följande till Aftonbladet:
--------------------------------------------------------------------------
Ptja... Vad skall man säga?
Jag vet inte vilket som är mest tragiskt, att Peter Wahlbäck ens ges utrymme i pressen efter sina fylleskandaler eller att ytterligare spä på den hetsjakt som drivs mot motorcyklister?
Men jag har full förståelse för det här med ljud och oljud! Jag själv t.ex. tycker inte heller om när mina grannar envsisas med att klippa gräsmatan maniskt varje morgon kl 9. Inte för att jag ligger och sover, jag tillhör pensionärsskiktet som äntrar "ståuppläge" innan tuppen galt.
Mest bara för att ljudet är ihållande och förhållandevis nära - och naturligtvis även för att min egen tomt skulle behövas klippas.
Att folk har sina stereoapparater på för fulla muggar i tid o otid kan även det vara störande, speciellt under vår och sommar då alla skall ha sina dörrar öppna. Man vill ju bjuda in värmen och vinden men samtidigt delar man med sig av alla sina radiokanaler, discodunk vol 8 samt Raged Beast gutturala läten. Speciellt när jag själv gillar Lena PH!
Att grannen har fest 4 dagar i veckan, då samtliga bekanta dyker upp och skrålar på uteplatsen till kl 0430 på morgonen är även det störande till viss del. Grannar som stannar upp utanför porten och bestämmer sig för ett sådant där "vi-talar-och-skrattar-i-en-timma samtal-fast-klockan-är-över-2300" är även dessa synnerligen irriterande.
Ungar som leker i lekparken utanför i timtal, de har energi de små liven. Att kunna kasta sten i rutchkanan i 6 timmar i sträck, fram till kl 2315, är inga problem! Men småbarnsföräldrar tycker bara det är "gulligt" och "sött". "Mitt barn stör inte - han bara leker!"
Att svara den mamman, gärna en förstaföderska med pagefrisyr i 36 årsåldern, att deras barn just nu leker med mina trumhinnor - det är som att bita en tjur i näsan - och vedgällningen kommer snabbare än en kobras bett.
Men att det finns folk som vid 20 tillfällen på ett år plockar ut sin motorcykel för en tur, det kan man inte tolerera. Vad har dem i samhället att göra? Kan de inte åka Volvo som alla andra, foga in sig i leden?? "Djävulsmaskiner! Speciellt de man sitter framåtlutad på!!"
Försök att semestra på ett lantställe i Stockholms skärgård... Oljud? Testa 12000 motorbåtar, till bredden fyllda med skrikande barnfamiljer, skrålande festprissar och den tysta familjen med en 2 takts 75 hästare som alla tangerar 107 dB... DET mina vänner, DET är oljud! Från samma människor som målar ut motorcyklisterna som skavsåret i samhället.
En motorcykel kan låta en hel del, jag vet - det undanhåller jag icke! Men det är ljud som passerar... Precis som en polisbil, ambulans eller brandbil. För precis som dessa fordon är en MC förvissad till en väg. Vi kör inte i din trädgård, på din lekplats eller utanför din port.
Om det finns utrymme för allt annat ljud i samhället tycker jag minsann att det finns utrymme för motorcyklister!!
Vi är helt vanliga människor, jag lovar! Vi har familjer, barn, en o annan fest och bangar inte heller för att klippa gräsmattan ibland eller att snacka lite utanför porten!
Men jag tror jag talar för många av oss när jag säger att vi är trötta på att alltid bli utpekade som hulliganer - på ett eller annat vis!
Så istället för att dra oss alla över en kam, kom förbi och tala lite istället! Vi är helt vanliga människor med precis samma värderingar som du - vi bits inte jag lovar! Kanske du tom föder intresset att ta en tur? Vi brukar inte vara den som är den, vi skjutsar gärna - även om du står vid vägkanten med ett läckande oljetråg på Volvon!
Så kära Svensson, ta med en hjälm och upptäck en ny dimension i livet!
/Lucius
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |