Fraden
Snart i någon skog nära dig!
Ta ut dom i skogen så får du se själv.
Ta ut dom i skogen så får du se själv.
Jo, det stämmer i det du säger.
Går inte direkt att utse den bästa pickisen rätt och slätt.
Givetvis så går det ju att lasta mer på en större pickis, medan en mindre är smidigare och går bättre i terrängen.
För mig är 4x4 = terrängkörning per automatik då detta är så satans roligt
Ang Topgear och Hilux så hade jag inte en susning om att dom hyllade denna pickisen så mkt.
Det enda avsnitt jag sett utav topgear med hilux var när dom åkte till Island eller vad det var.
Håller bättre för vad? Jag förnimmer lite "Top Gear Syndrome"
Om en Hilux fick samma stryk jag utsätter min för med ett par ton på flaket eller uppdragning av 5+ ton tunga båtar skulle den brinna ihop som en liten natriumflisa.
Jag har efter över 30.000 mil haft isär axlar och kikat. Drivaxlar, diffar, mm ser i princip nya ut. När det gäller det som Top Gear anser representera "kvalitet" dvs inredningen så visst är den plastig men allt är helt.
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_F_150_pick_upp_fleet_side_4_x_4___78_a_42276918.htm?ca=8&w=3
fel motor, och för dåligt skick för mej. Men tüff ändå!!
Det vettefasen, hilux och åtminståne de lite äldre isuzu dieslarna är fenomenalt seglivade pjäser, nu är det ju bara 80-talare jag har erfarenhet av dock. Brukar hålla att både bryta årationden i skogen, och utväxlingen är sådan att du även med den patetiska motoreffekten gott kan dra många, många ton bakom (5 ton båt är ingenting).
Lasta sönder brukar inte gå då du helt enkelt inte får plats med mer vikt en vad de klarar.
Riktiga traktorer det där.
Mazda B2600 4x4 dieseln vi har på kneget har också visat sig rätt stadig, drar regelbundet (läs flera gåner i veckan under sesång) laster på en par-tre ton ibland uppåt 5-6, lägga den på tak i en 60 knyck gjorde heller inte mycket skada, men den är ju bara än tio år än, så vi får väl se...
Så jävla cool! Hur är dessa gamla modellerna att äga?
http://www.blocket.se/dalarna/Cheva_pick_up_42302814.htm?ca=15&w=3
Hyfsat problemfria men just den här har den dieseln man ska passa sig mest för. Skitmotor.
Roger that, tackar för infon.
Hilux eller Isuzu drar inga 5 ton. Kanske rakt fram på en asfaltsväg men upp ut vattnet på en brant ramp eller att manövrera runt kärran på en svampig gräsyta går inte.
Föräldrarna hade en Troper med den nämnda Isuzudieseln i. Det är den absolut slöaste maskin som producerats och där hjälper inga lågväxlar i det här fallet.
Nu snackar jag om att dra på ett förtroendeingivande sätt och inte bara precis.
http://www.youtube.com/watch?v=MJmKEtoRQfc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=__WqbQjicNc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ut9npmq48_c&feature=related
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |