Pickup-besatt.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
C-reg för "rätta" truckar stör mej nåt kopiöst! Hade de på ett enkelt sätt gått å regga om hade de ju inte vart nåt å orda om dock...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjöp den och regga om. Det går alltid på något sätt. Dessutom kommer det bli höjd vikt på b-kort så då ökar den i värde ånyo av det.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
B regga är tyvär totalt omöjligt nuförtiden.

Dom går enbart på ursprungliga vikten/lastförmågan.

Enda chansen är väll att köpa den och sen hitta ett liknande lik och byta skyltar.

Riktigt fin truck annars.

Någon som vet straffet om man kör c reggat med B kort? Man hade säkert klarat sej flera år utan att någon skulle kolla det.
Dessutom så är det inte alls så svårt eller dyrt att ta C kort utan släp och yrkesbevis, man tjänar nog ihop skatten på 3-4 år.

Fast en f 250 kanske har varit b reggad någon gång i tiden, så då borde det vara möjligt att regga tillbaka den igen.

Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Hör med Carspect.
När jag reggade om min släpkärra så var dom inte så värst noga.
Jag ringde och pratade med killen som skulle göra min regbes, och han berättade exakt hur han ville ha det :)

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Tycker inte det är fantasipriser. Jämför man med vanliga bilar, på deras premisser så kanske.
Köper klart hellre den där för femti lök än en V70 -98, Golf, etc i dito prisklass med slut bustningar precis överallt, rost som om den sprider sig i den självbärande karossen ger den körförbud, stora kabelhärvor överallt, mm.

Smäller man dessutom på en laddning tuffa 15"-16" fälgar med 33"-35" på så åker man runt och myser i evigheter sen.

Folk köper ju 60/70-talsbilar för de pengarna och glider runt i av ren livslust och den där är ju i princip samma sak fast man kan använda den.

Edit: Skulle ju inte köpa vilken pickis som helt men är den helt rätt och i fint skick skulle jag kunna betala en hel del (om det inte vore för att jag hade den jag vill ha).

Last edited:

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Jäkligt rå pickis..
Tyvärr verkar det inte alls vara så lätt med omregning till B, jävla byråkrati.. Ska prova ringa runt lite och höra efter på måndag.
Köra c-regat med b-kort är nog inte att rekommendera, redan varit av med kortet en gång i år och tror inte polisen skulle ta lätt på det och bara dela ut lite böter.

Man kan ju förstås ta C-kort, 2000+/lektion är dyrt. :näsblod

Grym bil! F250 -95 med rätta motorn. Påkostad (höjning till ifs-axeln är pissdyr).

http://www.blocket.se/uppsala/Ford_f_250_4X4_Hojd_42393399.htm?ca=11&w=3

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Underbar pickis!
Vet du vilken diesel dom körde med på 80 talet?
Samma 6,2'a som dom hade på 90 talet?

Tycker den var löjligt fin. Helrätt med dieseln, 4X4, stel framaxel samt höjd. Om jag skulle köpa en tjeva skulle det bli en sån.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Nu till vintern tänkte jag köpa mig en bil för det är så ruskigt irriterande att behöva pendla till jobbet med tåg/buss. Dom går ju inte på vintern. Blev lite sugen på en bil av modell större, typ pick-up.

Har dock en begränsad budget 20-30k. Jag har kollat runt lite på blocket på Cheva S-10 och Nissan King Cab än så länge. Går det få en pick-up i BRA skick för de pengarna?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nu till vintern tänkte jag köpa mig en bil för det är så ruskigt irriterande att behöva pendla till jobbet med tåg/buss. Dom går ju inte på vintern. Blev lite sugen på en bil av modell större, typ pick-up.

Har dock en begränsad budget 20-30k. Jag har kollat runt lite på blocket på Cheva S-10 och Nissan King Cab än så länge. Går det få en pick-up i BRA skick för de pengarna?

Du kan få min för dem pengarna, då får du en bil som är rostig men som går fint i motor o låda o fyrhjulsdrift.
Har ju inte redigt plats för den så slumpar iväg den till den som vill ha den :D

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj

Va du än gör, köp ingen 2wd pickis om de finns risk för halka...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj

Va du än gör, köp ingen 2wd pickis om de finns risk för halka...

Rolf S

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hojlös

Jag hade letat efter en Toyota Hilux eller VW Taro (Taro är en Hilux med VW-emblem) årsmodell 89-97, dock är utbudet lite dålig men har man tålamod går det att hitta fina exemplar.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har brukat både king cab och s10.

Båda drar 1,1-1.5 liter milen om du kör normalt gasar du drar s10an MKT

Du sitter mycket skönare i s10an, kingcaben är iprincip odödlig.

Båda jag hade va 2wd och hemska på vintern, kingcaben körde jag fast i en frusen vattenpöl..

Jag gillar pickisar och fullsize bilar (vilket s10/kingcab iof inte e..) men kommer aldrig igen ha en som enda bil då jag inte har nytta av flaket/extra platsen så ofta att det motiverar soppa kostnaden.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati