Pickup-besatt.

The Jesterace

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2012
Hoj
Yamaha YZF 750R -93
Nu till vintern tänkte jag köpa mig en bil för det är så ruskigt irriterande att behöva pendla till jobbet med tåg/buss. Dom går ju inte på vintern. Blev lite sugen på en bil av modell större, typ pick-up.

Har dock en begränsad budget 20-30k. Jag har kollat runt lite på blocket på Cheva S-10 och Nissan King Cab än så länge. Går det få en pick-up i BRA skick för de pengarna?

Kör själv en Nissan King Cab 2.5TD -99 Dubbelhytt. Dessa har gått ner redigt i pris de sista åren och går att hitta till riktigt vettiga priser just nu. Rost är dock ett problem men det går att hitta exemplar som kan rulla ett par tusen mil till utan större ingrepp. Frågan är vad Du menar med BRA skick?

//
John

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har två stöpdlar bak under flakan (nästan vid kofångaren), en fyrkantig grå med fyra pinnar och en liten med nåra pinnar.
Kan nån bekräfta att de är för att koppla in lampsats/el till släp?
Finns det isf en vettig mellanbit att köpa till en vanlig 7-polig, eller åtminståne stöpslar att tjöpa så man kan bygga eget?
:va

Nu har jag även fått prylar, så nu tusan ska det byggas avgassystem bara jag får råd att köpa lite raka rörbitar! :yoparty

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan äntligen allt nytt gummi från staterna.
Dörrlister, huvkuddar you name it !
Lite bilder på skönheten....
b1.jpgb2.jpgb3.jpg

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Sökt runt lite på svenska sidor men finns ju inte mycket info om detta... Hur är chevas 5,7L bensinare?
Och vart fan är alla gamla fordar/Dådjaur helt jävla tomt på blocket, vill ha en cummins eller powerstroke läser för mycket dåligt om chevas 6,2d och 6,5td..

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Sökt runt lite på svenska sidor men finns ju inte mycket info om detta... Hur är chevas 5,7L bensinare?
Och vart fan är alla gamla fordar/Dådjaur helt jävla tomt på blocket, vill ha en cummins eller powerstroke läser för mycket dåligt om chevas 6,2d och 6,5td..

5,7 bensin är lite som Volvos b21, inte så rolig men pålitlig.
Går att trimma till rimliga pengar.

6,2 dieseln är trött men slitstark, 6,5:an har problem med insprutningspumparna!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Polarn kom på besök med sin gamla cumminsdådj och så blev det en riktig countryparkering.

IMG_1062.jpg

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Såg en fet Dodge pickup i p-garaget under Ullevi igår.
Lite osäker utländsk förare som inte accepterade blixtlåsprincipen när alla skulle ut samtidigt så han körde emot kofångaren på sin kompis Escalade bara för att inte riskera att bli lämnad ensam i utlandet.. Suck det är inte lätt att vara vilsen..
Men jag är glad att jag slapp lotsa så stor bil där inne..

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Har för mig att Cheva smallblock är världens mest tillverkade motor, de jag har haft har funkat OK.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Var och tömde en gammal stuga i skärgården i går. 60-70m2 med ytspänning på gammalt samlat diverse. Utan väg fram, så fick ro prylarna till en lerstrand i närheten.
Lilla picken fick jobba lite, körde en 5-6 lass till sopstation och drog hem ett par båtar & snurror och diverse.

:)

IMG277.jpg

IMG278.jpg

IMG280.jpg

Känner en cowboyhatt i min framtid. :yoparty

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Bröder,

Jag har kommit till insikt att jag nog borde skaffa pickis jag också. Tanken på att skaffa större bil har funnits ett tag (eftersom det är så jävla opraktiskt att ha TVÅ små bilar i hushållet) men jag har med tiden insett att man lika gärna kan löpa linan ut och skaffa fullsizepickup på en gång. Tjevy eller dodsch känns hugget som stucket, men gärna 2500. 8-fotsflak och 4x4 är spikat men jag velar mellan bensin eller diesel, tanken är att den inte ska rulla jättemycket så bensin blir väl billigare mtp skatten. Hur trött är 6,2l dieseln jmf med 6,5l med turbo?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Tjevy eller dodsch känns hugget som stucket, men gärna 2500. 8-fotsflak och 4x4 är spikat men jag velar mellan bensin eller diesel, tanken är att den inte ska rulla jättemycket så bensin blir väl billigare mtp skatten. Hur trött är 6,2l dieseln jmf med 6,5l med turbo?

Klarar du dig med en bensinare har du ju ett smorgosboard av fina objekt till bra pengar. Ska du ha enkel eller 1,5 hytt?
Hur mycket vill du lägga?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Klarar du dig med en bensinare har du ju ett smorgosboard av fina objekt till bra pengar. Ska du ha enkel eller 1,5 hytt?
Hur mycket vill du lägga?

Enkel eller 1,5-hytt spelar inte jättestor roll tycker jag, enkel är snyggare men 1,5 kanske är mer praktiskt, huvudsaken är att den har 8-fotsflak. Runt 50' får det kosta, kanske lite mer om rätt bil dyker upp. Pluspoäng för helsoffa i plysch, jag vill ha den kompletta amerikanska upplevelsen.

Men varför skriver du "klarar du dig med bensinare", är bensinarna så mycket tråkigare? :gnissla Dodsch 5,9l bensinare är väl en rätt ok motor i en sån bil, no?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Enkel eller 1,5-hytt spelar inte jättestor roll tycker jag, enkel är snyggare men 1,5 kanske är mer praktiskt, huvudsaken är att den har 8-fotsflak. Runt 50' får det kosta, kanske lite mer om rätt bil dyker upp. Pluspoäng för helsoffa i plysch, jag vill ha den kompletta amerikanska upplevelsen.

Då finns det massor att bläddra bland :)

Men varför skriver du "klarar du dig med bensinare", är bensinarna så mycket tråkigare? :gnissla Dodsch 5,9l bensinare är väl en rätt ok motor i en sån bil, no?

Inte riktigt samma vrid men en trevlig, rapp bensinåtta kan ju va kul den med.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Ramlade över nya fälgar till min El Camino.
Nu ska jag bara hitta passande Hoosierdäck med vit text på sidan.
255 och 295 till 15" fälgar, tips och hjälp belönas med Wiskey.
BARA Hoosier funkar, finns inget med hårdrock än det !
IMG_2322.jpgIMG_2325.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...