Pickup-besatt.

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Jag väntar bara på att soppan ska bli ännu dyrare i usa, då kanske man kan importera ett fint exemplar istället för alla rosthärken som finns här, fast då lär väl soppan va ännu dyrare här :gnissla

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ramlade över nya fälgar till min El Camino.
Nu ska jag bara hitta passande Hoosierdäck med vit text på sidan.
255 och 295 till 15" fälgar, tips och hjälp belönas med Wiskey.
BARA Hoosier funkar, finns inget med hårdrock än det !
View attachment 370559View attachment 370560

http://www.lovenracing.com/slicksdack-c-185-1.aspx

Förstår ditt resonemang helt. Köper också däck baserat på hur det ska se ut. Fick jag välja skulle jag ha Firestone men de gör bara skitpuckar nu så andrahandsvalet var BFG pga just däcktexten..

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Förstår ditt resonemang helt. Köper också däck baserat på hur det ska se ut. Fick jag välja skulle jag ha Firestone men de gör bara skitpuckar nu så andrahandsvalet var BFG pga just däcktexten..

Ja det får kosta, MÅSTE vara rätt stil på ostarna.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det finns ju några sedanpickisar i samma stuk som El Caminoarna. Någon som har kläm på tillverkare och modeller? Nej inte skodor och fiatar från 90talet utan ett järn från amerrkatt. Eller åtminstone ngt som inte innehåller så mkt plast.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns ju några sedanpickisar i samma stuk som El Caminoarna. Någon som har kläm på tillverkare och modeller? Nej inte skodor och fiatar från 90talet utan ett järn från amerrkatt. Eller åtminstone ngt som inte innehåller så mkt plast.

Är väl egentligen cheva el camino & ford ranchero?
Chevan finns ju som gmc sprint också, men det är ju samma bil...

Sen finns ju AMC cowboy om man vill vara lite udda, men sånna ramlar man inte över direkt...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Semiomöjligt att få tag på i Sverige, men en australiensk "ute" kanske vore något?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Holden-pickisarna är rätt fräna, gott om mos i de LSx försedda småpickisarna.

Var och klämde på en F250 7.3 SuperDuty, väldigt lite mil och full historik. Fruktansvärt vacker gång och nära nog vibrationsfritt under huven. :yoparty Det kan nog bli köp, äntligen :Bugar
Så ni PowerStroke proffs där ute, vad ska jag kika noga på? Kommit fram till att det är en senare 99:a. Bör va smidda stakar OCH nyare HPO-pumpen. Nära nog fail safe förutom ev. kamsensor och glödstiftsrelä va?

Kommer bli en utmärkt familje-truck. :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu ryter lillan lite bättre!
Byggt Hooker super comp avgas och k&n filter. :)

IMG304.jpg

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Var och klämde på en F250 7.3 SuperDuty, väldigt lite mil och full historik. Fruktansvärt vacker gång och nära nog vibrationsfritt under huven. :yoparty Det kan nog bli köp, äntligen :Bugar
Så ni PowerStroke proffs där ute, vad ska jag kika noga på? Kommit fram till att det är en senare 99:a. Bör va smidda stakar OCH nyare HPO-pumpen. Nära nog fail safe förutom ev. kamsensor och glödstiftsrelä va?

Det absolut bästa international/fordlöken i den bilen. Samma som i min fast med lite mer pulver. Kamsensorn byter man på 10 min när/om den krånglar. Billig som faen också. Glödstiften har jag aldrig bytt på min trots att jag haft den över 10 år.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha