Tja, pallar man att sitta och skramla i en jänkare med sjuttiotalsinredning och japanska 80-talssitsar trots att det är en två år gammal bil, är det väl kanske skaplig kvalle på (femtiotals)tekniken.
USA är ju ett U-land, så visst kan jag förstå att lokale bilmeken saknar allt annat än rörtång och skiftnyckel.
Menar du att amerikanerna har moderniserat fyrhjulsdriften så pass att man numera kan hantera den manuellt utan att ta av sig cowboyhatten? Imponerande.
Vem har pratat om påhängs-Haldex förresten? En riktig bil har torsendifferential.
Torsen schmorsen. Samma skit alltihopa. Koppla en 7.3:a framför och det låter som man kastar en näve vicks blå-tabletter i en husållsmixer.
Apropå moderniserad teknik, undrar hur många audi (skoda) som hade riktigt bra commonraildiesel -94...
Audi är ju dessutom 21:st century joke. Jag vet att du i en annan tråd sa att din S4 var en helt unik bil i jämförelse med vanliga A4:an men det är ju en sanning med total make over... Visst att bromsar, hjulupphängning, drivlina är annan men själva karossen är den samma liksom stor del av inredningen och den var ju allt annat än top noch i A4:an jag hade. Smäckig plast som endast på de ställen som föraren kan tänkas kolla har fått en vinylfilm med lyxkänsla.
River man bort en dörrsida så sprutar clipsen som popcorn medan mina dörrsidor sitter med torxskruv.
Vi kanske ska leka leken "vem hittar flest skodakomponenter på den andres bil"?
Visst att Långforden är plastig delvis inuti men den utgör sig inte för att vara annat. Trots det sitter man sjukt bra i den och den har cruis, justerbart svankstöd och en AC som får audins klimatcentral att likna en våtservett.
Dessutom kommer Långforden rulla mot sin första maskinservice på runt 50-60.000 mil långt efter att S4:an återvunnits till redbullburkar som näste generations adidaskillar kan dricka.
Missförstå mig inte nu, det är kul när du gnäller men du måste ha substans i gnället.
Last edited: