Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Haha, vad är det som är ballt med den förutom V8:an som dessutom är "bränslesnål" :rofl

Dana 60 framaxel, Sterling bakaxel. 1,3 liter milen ÄR snålt för 7,3 liter och 3 ton. Gämnför verkningsgraden med vilken annan bilmotor som helst. Den drar säkert ännu mindre då den antagligen har annan utväxling än Långforden.

Den andra vanen drar säkert 2,5 liter och över 3 med 4x4 ikopplad. Och då är det klenaxlar.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Teo, du måsta ha haft sjuk tur när du hittade din ford, har kollat igenom hela Europa efter 250-350 med powerstroke och hittar inte en enda med enkelhytt....
Däremot i staterna så får man en schyst kärra för sisådär 50-70 000 :huvet

Fan vet om det inte är lättare att byta land samtidigt som man byter bil. :rolleyes:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Teo, du måsta ha haft sjuk tur när du hittade din ford, har kollat igenom hela Europa efter 250-350 med powerstroke och hittar inte en enda med enkelhytt....
Däremot i staterna så får man en schyst kärra för sisådär 50-70 000 :huvet

Så här gick det till:

Hösten -03 så hörde Mc-Budet (här på sidan) av sig till mig via msn och frågade om jag hade tips på en pickis för honom att köra motarderna på.

Jag satt och glodde blocket efter att ha fått ett bud på 1.650.000 på en lägenhet jag renoverat då och sagt ok.

Jag skrev in "pickup" på blocket och sökte på hela landet. Nr 7 på listan var en F350...

Hade ganska nyligen sålt min F250 för att den inte var 100% vad jag ville ha och för att jag inte behövde den.
Hade jag fått bestämma helt så hade den varit en F350 (med Dana 60 fram) från åren 1994-1997 då första (och bästa) powerstroken fans, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage vilket är ovanligt. Och allra helst i Fords gråblå färg som hängt med hela tiden från begynnelsen och som man kan se gamla mustanger ha.

Nr 7 på blocket var alltså en F350, 7.3-powerstroke, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage i Fords gårblå färg. Dessutom var den mot alla odds B-reggad!!!

Den var menad åt mig!

Jag visste redan då att jag skulle köpa den för de 150.000 han begärde för den men skämdes lite för mig själv att en så stor del av vinsten på lägenheten skulle gå till en monstertruck jag 10 minuter innan inte visste att jag skulle ha.

DÅ ringde mäklaren och sa att de som varit med på budgivningen näst längst hade hakat på igen och nu låg budet på 1.840.000!
Forden + 40 lök till.

Kul sa jag, lade på luren, ringde fordkillen och köpte Långforden över telefon.

Jag är Ateist men den dagen var det bra jävla nära att jag "åkte dit"...

:fyllisar

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki Z400F -83
ja, man får nästan nåt religiöst i blicken när man läser... :D

har du instiftat flaggdag/helgdag varje år på den dagen du köpte jänkejärnet? :gnissla

och ja... jag är avundsjuk. :banana

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nä hon får en skvätt (14 liter) olja ett par gånger om året och nytt filter. Man får inte skämma bort dom, då kommer de börja jäklas med en. Nu har hon dessutom fått en minor vinterrenovering så nu får det vara bra ett tag. Nya hjul bara. Och ett sportfilter. Kanske styrdämpare också. Vi får se...

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Så här gick det till:

Hösten -03 så hörde Mc-Budet (här på sidan) av sig till mig via msn och frågade om jag hade tips på en pickis för honom att köra motarderna på.

Jag satt och glodde blocket efter att ha fått ett bud på 1.650.000 på en lägenhet jag renoverat då och sagt ok.

Jag skrev in "pickup" på blocket och sökte på hela landet. Nr 7 på listan var en F350...

Hade ganska nyligen sålt min F250 för att den inte var 100% vad jag ville ha och för att jag inte behövde den.
Hade jag fått bestämma helt så hade den varit en F350 (med Dana 60 fram) från åren 1994-1997 då första (och bästa) powerstroken fans, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage vilket är ovanligt. Och allra helst i Fords gråblå färg som hängt med hela tiden från begynnelsen och som man kan se gamla mustanger ha.

Nr 7 på blocket var alltså en F350, 7.3-powerstroke, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage i Fords gårblå färg. Dessutom var den mot alla odds B-reggad!!!

Den var menad åt mig!

Jag visste redan då att jag skulle köpa den för de 150.000 han begärde för den men skämdes lite för mig själv att en så stor del av vinsten på lägenheten skulle gå till en monstertruck jag 10 minuter innan inte visste att jag skulle ha.

DÅ ringde mäklaren och sa att de som varit med på budgivningen näst längst hade hakat på igen och nu låg budet på 1.840.000!
Forden + 40 lök till.

Vackert.

Jag bara MÅSTE äga en powerstroke någon gång.

[YOUTUBE-ID]<iframe title="YouTube video player" class="youtube-player" type="text/html" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/QKUACSlIRCU" frameborder="0" allowFullScreen></iframe>[/YOUTUBE-ID]

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så här gick det till:

Den var menad åt mig!

Forden + 40 lök till.

Fin historia. Ibland, eller rättare sagt ytterst sällan, ligger Murphy bakfull och orkar inte intervenera.

E350

Powerstroke är namnet på turbodieseln.
Haha, ja se amerikaner. Underligt att de inte lade till ett "High Output" också, skrivet i plast på skärmarna. :lol

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Låg bakom en Ford F150 igår.

och undrar vad det var för ALKIS SOM DESIGNADE BAKSPEGLARNA!?!?
stack ut typ en halvmeter :spy

En pickup är ett nyttofordon.
Till det hör fungerande speglar, så att man kan backa runt en biltrailer med bara spegelhjälp.
Ergo:
Det skall vara så.

Men en del däsajnfjollor försöker modernisera med strömlinjeformade pottor till speglar.
Det skall vara den gamla modellen av lastbilsspeglar som sitter i en båge.
När de blir kvar i skogen, så byter man enkelt (och billigt) de trasiga delarna.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...