Så här gick det till:
Hösten -03 så hörde Mc-Budet (här på sidan) av sig till mig via msn och frågade om jag hade tips på en pickis för honom att köra motarderna på.
Jag satt och glodde blocket efter att ha fått ett bud på 1.650.000 på en lägenhet jag renoverat då och sagt ok.
Jag skrev in "pickup" på blocket och sökte på hela landet. Nr 7 på listan var en F350...
Hade ganska nyligen sålt min F250 för att den inte var 100% vad jag ville ha och för att jag inte behövde den.
Hade jag fått bestämma helt så hade den varit en
F350 (med Dana 60 fram) från åren 1994-1997 då första (och bästa) powerstroken fans, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage vilket är ovanligt. Och allra helst i
Fords gråblå färg som hängt med hela tiden från begynnelsen och som man kan se gamla mustanger ha.
Nr 7 på blocket var alltså en
F350, 7.3-powerstroke, 4x4, automat, enkelhytt, långflak, enkelmontage i Fords gårblå färg. Dessutom var den mot alla odds B-reggad!!!
Den var menad åt mig!
Jag visste redan då att jag skulle köpa den för de 150.000 han begärde för den men skämdes lite för mig själv att en så stor del av vinsten på lägenheten skulle gå till en monstertruck jag 10 minuter innan inte visste att jag skulle ha.
DÅ ringde mäklaren och sa att de som varit med på budgivningen näst längst hade hakat på igen och nu låg budet på 1.840.000!
Forden + 40 lök till.
Kul sa jag, lade på luren, ringde fordkillen och köpte Långforden över telefon.
Jag är Ateist men den dagen var det bra jävla nära att jag "åkte dit"...