Pickup-besatt.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Är hiluxen så sjukt bra som alla säger?
När jag letade sådan bil så fans det ganska så många lik.
Kanske bara beror på att dom lever ett hårt liv som arbetsbilar.
Eller så beror deras goda hållbarhetsryckte enbart på topgears tv avsnitt om hiluxen.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Eller så beror deras goda hållbarhetsryckte enbart på topgears tv avsnitt om hiluxen.

tror inte det är någon större skillnad på pickisarna i den storleken. Fördelen är att de är lätta så smäller man in något i de så flyttar de på sig men å andra sidan försvinner de snabbt av rost.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Och även nissan king cab, nåt galet med kamkedje-spännare som gjorde att kedjan gick. Många fick detta åtgärdat INNAN kedjan gick av med ljudet: "smatteribangbang"
Dock inte på en vi har på jobbet. Detta är en 02:a tror jag, navara.

Googlade just "nissan king cab" och på sökförslagrutan som ploppar upp står "nissan king cab motorhaveri" som nummer två.... Ger en hint.

:huvet

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Näe, jag tror du tänker på Mitsubishi, dom hade allvarliga problem med en dieselmotor som satt både i pickisen och pajeron tror jag.

Jag är rätt säker på att det var Toyota jag läste om. Var nämligen och provkörde en Hilux för ca 3-4 år sedan och läste på lite på nätet i samband med det. Min syrra var nämligen på väg att köpa en. Kommer inte ihåg några detaljer men det var helt klart negativa kommentarer. Gällde också en dieselmotor.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inte läst mer än sista inläggen, men hade inte Toyota problem med motorerna i Hillux pickupen?

Var det inte hiluxmotorerna som var ovanligt bra och driftsäkra?:va Jag har hur som helst sett en hilux som startade och gick att köra med en vevstake tittandes ut genom blocket, men om det är bra (att den gick i det skicket) eller dåligt (att staken tittat ut) vet jag inte:D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är rätt säker på att det var Toyota jag läste om. Var nämligen och provkörde en Hilux för ca 3-4 år sedan och läste på lite på nätet i samband med det. Min syrra var nämligen på väg att köpa en. Kommer inte ihåg några detaljer men det var helt klart negativa kommentarer. Gällde också en dieselmotor.

Nej, jag hävdar bestämt att det var Mitsubishi som hade problem med ramlagren på en modell av motor, kolla på blocket så brukar det stå "motor bytt" eller "Nya motorn som inte har problem"

(EDIT) Kolla med Jörgen här på forumet, jag har för mig att jag och han diskuterade det i någon annan tråd, han visste vilken motor det var.

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nej, jag hävdar bestämt att det var Mitsubishi som hade problem med ramlagren på en modell av motor, kolla på blocket så brukar det stå "motor bytt" eller "Nya motorn som inte har problem"

(EDIT) Kolla med Jörgen här på forumet, jag har för mig att jag och han diskuterade det i någon annan tråd, han visste vilken motor det var.
Vet att Nissan har haft något sådant problem med.

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Kan vara fler som har problem man Nissan har/hade det på tidiga 2000års modeller.
Grannen har en som vi bytte ramlager på, dom såg maskätna ut.

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Mmm kollade lite på nätet nu om nissan king cab, förutom kamkedjespännarproblem (långt ord), så verkar vevstaklagren vara tillverkade av pantburkar. :näsblod
Den vi har på jobbet fick ny motor av nissan efter hot om Sverker. Många har dock fått punga upp med femtio lax för en ny snurra.

Så nån Nissan blir inte för mig iallafall. Eller jo en kort Patrol kan jag tänka mig, de är tuffa.

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Den dominerar på många ställen i världen där det är tuffa förhållanden, ex som krigsbil bland terrorister.

Är det värt 10 lök? Det är ju ingen DeLorean direkt så jag tror du kommer slippa förklara dig.

Egentligen inte, men :tungan

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Men vafan, vet inte folk att det är Kingcab 200(2/3?) - 2006 som har problem med maskätna ramlager? Men bara 133 hästarn?
Blir smått frustrerad när jag läser annat..

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Haha, ja den här tråden är farlig att läsa, har suktat efter nån oöm bil länge, typ en "nifty" liten ful Skoda pickis. Men nu inställd på c-kort-reggad 4wd med mängder av hjulbultar på varje hjul...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...