Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Såhär.

SteveL_1985Blazer_2_RRlg.jpg

Tack för bilden! Ser ju ut som en pickis med kort hjulbas. Dock inget vidare praktiskt att köra nercabbat på vintern, vilket ju begränsar lastmöjligheterna något... Men det borde ju gå att fixa till en enkel mellanvägg om man så vill. Sjyst!:)

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
nån pickup-besatt lånade min kingcab-häck natt och glömde ställa tillbaka den :huvet

hittade den ca 5km från hemmet med trasigt lås å förstört tändlås,
inge pundarjobb vare iaf, stereo, baslåda, verktyg å domkraft var kvar, enda borta var bogseringslinan,,
misstänker att nå pucko fick stopp på sin bil inne i stan och kom för sig att skaffa en bil å bogsera med, 4wd var ilagd när den hittades :huvet

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Kan rekommendera senaste avsnittet av Top Gear US till alla pickis-fantaster. Där kör de några gamla pick-uper genom vildmarken i Alaska. Finns att ladda ner för den som inte oroar sig för ipred... :)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kan rekommendera senaste avsnittet av Top Gear US till alla pickis-fantaster. Där kör de några gamla pick-uper genom vildmarken i Alaska. Finns att ladda ner för den som inte oroar sig för ipred... :)

Den vill jag ha. Vad heter avsnittet? Letar, men hittar inte.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men fan då, jag hittar ju ingen bra pickis...:( Allt som verkar bra och som är utsatt till ett pris som passar mig försvinner ju hur fort som helst...:( Har ringt på tre olika bilar bara idag, och alla försvann så pass nyligen att ägaren inte hunnit plocka ner annonsen... Och allt övrigt som faller mig i smaken är för dyrt:(

Om det är någon som hittar en sjyst fullsize pickis med fyrhjulsdrift och V8 (gärna diesel, men bensin funkar också) till ett vettigt pris, sisådär 30k, så hojta! Får hemskt gärna vara skattebefriad, men inget krav:) Ni kom med jättemånga bra tips tidigare, och det uppskattas enormt! Problemet var att just då hade jag inte hunnit få mina pengar, så det hann aldrig bli någon affär förrän annonserna försvann...:( Men den här gången har jag pengar i handen och är redo att spendera, så fyll på!:)

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Kul! De fick ta lite stryk.
Jesus vilken ripoff Topgear US är på originalet. Samma skämt, samma mimspel.. Samma allt. Vinnande koncept som börjar kännas lite tradigt nu.

http://www.blocket.se/jonkoping/Chevrolet_Custom_Deluxe_4x4_31729221.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_C20_Pickup_31715426.htm?ca=11&w=3

??

Men fan då, jag hittar ju ingen bra pickis...:( Allt som verkar bra och som är utsatt till ett pris som passar mig försvinner ju hur fort som helst...:( Har ringt på tre olika bilar bara idag, och alla försvann så pass nyligen att ägaren inte hunnit plocka ner annonsen... Och allt övrigt som faller mig i smaken är för dyrt:(

Om det är någon som hittar en sjyst fullsize pickis med fyrhjulsdrift och V8 (gärna diesel, men bensin funkar också) till ett vettigt pris, sisådär 30k, så hojta! Får hemskt gärna vara skattebefriad, men inget krav:) Ni kom med jättemånga bra tips tidigare, och det uppskattas enormt! Problemet var att just då hade jag inte hunnit få mina pengar, så det hann aldrig bli någon affär förrän annonserna försvann...:( Men den här gången har jag pengar i handen och är redo att spendera, så fyll på!:)

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=26867

http://www.blocket.se/stockholm/Cheva_sport_side_31746206.htm?ca=17&w=3

Håll koll på annonsdelen på 4x4sweden.se, endel som lägger ut sina bilar där innan dom annonsera på blocket.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Kul! De fick ta lite stryk.
Jesus vilken ripoff Topgear US är på originalet. Samma skämt, samma mimspel.. Samma allt. Vinnande koncept som börjar kännas lite tradigt nu.

http://www.blocket.se/jonkoping/Chevrolet_Custom_Deluxe_4x4_31729221.htm?ca=11&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrolet_C20_Pickup_31715426.htm?ca=11&w=3

??

Haha, håller med... Luktade plagiat lång väg...:D Fast jag tycker att originalet håller än, men när jänkarna bara försökte efterlikna genom att göra i stort sett exakt samma sak så kändes det mest patetiskt.

Tack för tipsen! Dieseln går ju tyvärr bort på grund av bakhjulsdriften, men den andra var åtminstone lite intressant! Fast det kändes som ett överpris, det där kan man ju få bra mycket nyare grejer med sjyst lack dessutom för... Eller tänker jag galet?:va Nåja, han kanske är öppen för skambud:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=26867

http://www.blocket.se/stockholm/Cheva_sport_side_31746206.htm?ca=17&w=3

Håll koll på annonsdelen på 4x4sweden.se, endel som lägger ut sina bilar där innan dom annonsera på blocket.

Tack för tipset! Ska hålla utkik där (och kanske till och med lägga in en liten köpesannons)!

Den där översta har jags ett på blocket, fast det oroar mig att flaket och hytten sitter på så olika höjd... Krockad och ramsned kanske?:va

Den andra såg ganska bra ut, fast där är två stora problem med den:
Att den går illa, samt stepsideflaket. Att den går illa kan ju förvisso vara något så enkelt som en packning, men det kan ju också vara värre... En chansning... Och stepsideflaket är väl egentligen inget fel som sådant (tycker tvärtom att det är riktigt snyggt), men det innebär ju att lastytan på flaket minskas... Men tack för tipsen, uppskattas!:)

Bara 4x4 som gäller?

Ja, det känns som ett måste. En stor del av charmen ligger, för mig, trots allt i pickisarnas förmåga att ta sig fram, och då känns tvåhjulsdrivet som slöseri... Om du läser lite bakåt i tråden så ser du att jag är ganska starkt motståndare till tvåhjulsdrivna pickisar:D Ofta så att man hittar vad som verkar vara en perfekt pickis vid första anblick, och så upptäcker man vid granskning av annonsen att den är tvåhjulsdriven...:huvet

Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Tack för tipset! Ska hålla utkik där (och kanske till och med lägga in en liten köpesannons)!

Den där översta har jags ett på blocket, fast det oroar mig att flaket och hytten sitter på så olika höjd... Krockad och ramsned kanske?:va

Den andra såg ganska bra ut, fast där är två stora problem med den:
Att den går illa, samt stepsideflaket. Att den går illa kan ju förvisso vara något så enkelt som en packning, men det kan ju också vara värre... En chansning... Och stepsideflaket är väl egentligen inget fel som sådant (tycker tvärtom att det är riktigt snyggt), men det innebär ju att lastytan på flaket minskas... Men tack för tipsen, uppskattas!:)

Ramsned tro jag inte den är, tro nog det mest skulle gåsönder innan bilen blir ramsned.
Troligen någon påbörjat höjning utav flaket, men man vet aldrig.
Ring och kolla.

Med ett stepsideflak så förlorar man inte så mycket användbar lastyta.
På dom vanliga så sitter hjulhusen på flaket så att säga.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ramsned tro jag inte den är, tro nog det mest skulle gåsönder innan bilen blir ramsned.
Troligen någon påbörjat höjning utav flaket, men man vet aldrig.
Ring och kolla.

Med ett stepsideflak så förlorar man inte så mycket användbar lastyta.
På dom vanliga så sitter hjulhusen på flaket så att säga.

Men höjer man flaket en tum och låter resten vara?:va Jaja, jag vet inte. Får väl ringa och fråga som du säger:)

I och för sig, men allt framför och bakom hjulhusen på ett vanligt flak försvinner ju... Men det kanske inte gör så mycket egentligen, har ju aldrig ägt och levt varken det ena eller andra så jag vet inte om det skulle spela så stor roll... Och det ser ju ganska bra ut:)

Det ligger en Sportside med lite gör det själv på blocket för 19k, men enligt ägaren skulle den antagligen försvinna imorgon... Ska ringa igen på måndag om annonsen är kvar så får vi se:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ja, det känns som ett måste. En stor del av charmen ligger, för mig, trots allt i pickisarnas förmåga att ta sig fram, och då känns tvåhjulsdrivet som slöseri... Om du läser lite bakåt i tråden så ser du att jag är ganska starkt motståndare till tvåhjulsdrivna pickisar:D Ofta så att man hittar vad som verkar vara en perfekt pickis vid första anblick, och så upptäcker man vid granskning av annonsen att den är tvåhjulsdriven...:huvet

Då har Teo skolat dig dåligt. Sådana argument ska i denna tråden besvaras enligt sh.com mall 1.

BAJA !=== (1000)!

Robby_Gordon_799.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar