Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Då har Teo skolat dig dåligt. Sådana argument ska i denna tråden besvaras enligt sh.com mall 1.

BAJA !=== (1000)!

Robby_Gordon_799.jpg

Jag tror Teo håller med mig om att 2wd på pickis är sämre än 4wd:)

Och vad i helvete?!:va :yoparty En pickis med hydraulisk hoppanordning?:yoparty Eller så hoppar han bara på något gupp?:va

Värt att ringa & fråga?

:D

... Nej?:rolleyes:

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har haft både sportside och fleetside och skillnaden i flakyta är försumbar, man får fortfarande på en spånskiva på sportside och är det mycket prylar man ska ha med sig så lastar man lite högre på en sportside.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_Silverado_Sportside_4X4_31746453.htm?ca=23_10&w=3

Den här är ganska snygg! Fast lite i dyraste laget för mig...:( Några bra argument som kan få säljaren att sänka lite?:D

Här har du en billig. Lätt att parkera med.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Z71_a_stepside_31198745.htm?ca=23_10&w=3

Då har Teo skolat dig dåligt. Sådana argument ska i denna tråden besvaras enligt sh.com mall 1.

BAJA !=== (1000)!

Robby_Gordon_799.jpg

Det där är ju som att köra quad. Försök dra en båt på 4 ton med den där...

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Tack för tipset!:) Men vad kan felet vara för något?:va
Lätt att parkera med, hurså? Kort hjulbas menar du?

Jag har haft både sportside och fleetside och skillnaden i flakyta är försumbar, man får fortfarande på en spånskiva på sportside och är det mycket prylar man ska ha med sig så lastar man lite högre på en sportside.

Tackar för det!:tummenupp

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Tack för tipset!:) Men vad kan felet vara för något?:va
Lätt att parkera med, hurså? Kort hjulbas menar du?

Jupp. Som en Blazer. Sprtside/stepside är bra när man ska lyfta i och ur tunga grejer som bilbatterier, mm. Skönt att kliva på kanten.

Motorn verkar ju gå i alla fall så det är väl bara något med tbi´n eller vad det heter.

Va fan det är du som hållit på och härja om 2wd och baja förut.

Annars är jag klart pro awd.

Negative. Jag har en BÅT av märket Baja men det är en helt annan sak.
Ingel ville höja sin 2WD Colorado förut och då tjabbade man lite om det men annars är det 4x4 som gäller för mig. Varför inte LiXåM?

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jupp. Som en Blazer. Sprtside/stepside är bra när man ska lyfta i och ur tunga grejer som bilbatterier, mm. Skönt att kliva på kanten.

Motorn verkar ju gå i alla fall så det är väl bara något med tbi´n eller vad det heter.

Ok, förstår. Kunde ju vara skönt om man ska in till stan och joxa... Fast samtidigt vore det coolt med en lika fet pickis som din:yoparty Det är ju attan att alla f250 ska vara antingen tvåhjulsdrivna eller för dyra...:mad:

Ok, insprutningen då alltså? Det låter avancerat, och dyrt... Fast jag kanske har fel där?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ok, förstår. Kunde ju vara skönt om man ska in till stan och joxa... Fast samtidigt vore det coolt med en lika fet pickis som din:yoparty Det är ju attan att alla f250 ska vara antingen tvåhjulsdrivna eller för dyra...:mad:

Ok, insprutningen då alltså? Det låter avancerat, och dyrt... Fast jag kanske har fel där?

Men det drar ju mindre. En fräsig kortpickis är tufft det med. Smidigare i de flesta situationer. Jag kör mycket grejer på flaket så jag behöver långflak + att det i mina ögon är den klassiska setupen. Men alla har ju olik smak.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Men det drar ju mindre. En fräsig kortpickis är tufft det med. Smidigare i de flesta situationer. Jag kör mycket grejer på flaket så jag behöver långflak + att det i mina ögon är den klassiska setupen. Men alla har ju olik smak.

Håller med, och smidigheten är ju en faktor man bör räkna med. Men samtidigt skulle jag knappt våga köra med dig eftersom min bil skulle se precis lika liten och patetisk ut som 454:an på din bild:näsblod :D Nejdå, men stort är stort helt enkelt. Det är något maffigt och respektingivande med riktigt stora bilar, vilket jag gillar... Plus att ett 8-fots flak nog kunde komma till pass lite då och då, den dagen man står där med för kort flak kommer man nog sucka djupt för sig själv...:D Men jag gillar helt klart utseendet, stepside är snyggt (fast bara moderna, de äldre ser mest märkliga ut tycker jag) och kort hjulbas är ju ganska praktiskt i de flesta framkomlighetsfall... Jaja, vi får väl se vilka objekt som dyker upp inom närmsta tiden. Har ju inte direkt bråttom, även om suget efter pickis är stort:)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Håller med, och smidigheten är ju en faktor man bör räkna med. Men samtidigt skulle jag knappt våga köra med dig eftersom min bil skulle se precis lika liten och patetisk ut som 454:an på din bild:näsblod :D Nejdå, men stort är stort helt enkelt. Det är något maffigt och respektingivande med riktigt stora bilar, vilket jag gillar... Plus att ett 8-fots flak nog kunde komma till pass lite då och då, den dagen man står där med för kort flak kommer man nog sucka djupt för sig själv...:D Men jag gillar helt klart utseendet, stepside är snyggt (fast bara moderna, de äldre ser mest märkliga ut tycker jag) och kort hjulbas är ju ganska praktiskt i de flesta framkomlighetsfall... Jaja, vi får väl se vilka objekt som dyker upp inom närmsta tiden. Har ju inte direkt bråttom, även om suget efter pickis är stort:)

Det går över. Jag är inte attraherad av Långfordens storlek annat än ur funktionellt syfte. Diggar pickisar för att de är ändamålsenliga, robusta och tuffa :)

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old

Du kan ju alltid börja med en mindre och ha den i några år tills du pluggat klart (för du pluggar va?) och byta upp dig senare.

Köper du det största med en gång finns det ju inget att uppgradera till :) Så tänker jag i alla fall

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det går över. Jag är inte attraherad av Långfordens storlek annat än ur funktionellt syfte. Diggar pickisar för att de är ändamålsenliga, robusta och tuffa :)

Samma här i och för sig, men en stor och fet en kommer alltid ha en viss pondus över sig som de små saknar... Visserligen inte på egen hand, en fullsize är ju alltid hyfsat rejäl. Men skulle våra bilar stå bredvid varandra så skulle det kännas som om jag satt i en liten skoda:näsblod :D

Du kan ju alltid börja med en mindre och ha den i några år tills du pluggat klart (för du pluggar va?) och byta upp dig senare.

Köper du det största med en gång finns det ju inget att uppgradera till :) Så tänker jag i alla fall

Fast köper man det bästa direkt så behöver man ju aldrig uppgradera, något som man sparar på i längden (eftersom du annars har två inköpskostnader och två värdeminskningar att hantera):D

Jaja, vi får väl se vilka lämpliga objekt som dyker upp helt enkelt:)

Last edited:

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett 6,5fots flak blir inte för kort förrän du har något som är längre än ungefär 4,5meter att transportera då det i såfall väger över bakåt innan du hinner surra det. I pickup världen är det aldrig fel att köra med lemmen ute om man känner behov för det! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ett 6,5fots flak blir inte för kort förrän du har något som är längre än ungefär 4,5meter att transportera då det i såfall väger över bakåt innan du hinner surra det. I pickup världen är det aldrig fel att köra med lemmen ute om man känner behov för det! :D

Problemet är att jag inte sällan fraktar saker som är över tre meter långa, och då räcker ju knappt ens ett 8-fots flak...:va Men det kanske är ett litet offer, om man nu inte skulle hitta en vettig 8-fot menar jag. Kräsen blir ju som bekant utan...

Du måste för övrigt lära dig använda citatknappen, håller ju på att missa varenda gång du pratar med mig:D

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Problemet är att jag inte sällan fraktar saker som är över tre meter långa, och då räcker ju knappt ens ett 8-fots flak...:va Men det kanske är ett litet offer, om man nu inte skulle hitta en vettig 8-fot menar jag. Kräsen blir ju som bekant utan...

Du måste för övrigt lära dig använda citatknappen, håller ju på att missa varenda gång du pratar med mig:D

Jag funderade på att citera men viste inte riktigt vad jag skulle citera så det blev ett inlägg i fria luften.

Tre meter fixar nog bara en crafter eller stor sprinter om man inte ska köra med något utanför flaklängden.

En stege t.ex slänger man bara över lämmen och låter den peka rakt upp i luften.
Glöm inte flagga om det sticker ut mer än en meter.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag funderade på att citera men viste inte riktigt vad jag skulle citera så det blev ett inlägg i fria luften.

Tre meter fixar nog bara en crafter eller stor sprinter om man inte ska köra med något utanför flaklängden.

En stege t.ex slänger man bara över lämmen och låter den peka rakt upp i luften.
Glöm inte flagga om det sticker ut mer än en meter.

Heh, keyrå:D

Räcker ju nästan med 8-fot, sticker bara ut en liten bit. Blir dock värre med 6-fots... Men visst kan man ju som du säger lasta över längden och hänga på flaggor och prylar, men det är ju bara tillåtet upp till en viss gräns... Så rejält med lastutrymme hade varit att föredra... Men jag har definitivt hellre en 6-fotare än ingen pickis alls, och det finns ju andra fördelar med korta hjulbaser också:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Satan i helvete:näsblod Får mig att tänka på den där mattsvarta pickisen som rullar långsamt på tomgång på någon parkering... Har för mig att du länkat till den också tidigare...:va Precis samma grej där, helt obscen kamaxel. Bwraom!... Bwraom!... Bwraom!...:D
Fast jag ser inte riktigt poängen med supersänkta pickisar... Tycker inte att sänkta bilar i allmänhet är särskilt snyggt, men på en pickis, som i mina ögon snarare ska vara rejält höjd, så blir det bara bizarrt:hihi

Jörgen, du råkar inte känna någon gammal man som råkar äga en veteranpickis med fyrhjulsdrift och som råkar vara i säljartagen och kan förbarma sig över en ung student med tunn plånbok?:rolleyes:

Var det den här äldre rullen du tänkte på? Den har jag länkat till 3 ggr tidigare på SH. Samma sköna redneck/hillbilly, samma kompressor-Dodge, samma succé. Skönt Hillbilly/Stötstänger när cumulus-molnet emanerar gummislamsor.

[YOUTUBE-ID]RMmgIskVMwI[/YOUTUBE-ID]

/Stötstänger Ftw

Last edited:

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...