Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Fast då kommer man ju upp i samma summa som flera andra 6.5td:er som ligger ute, kompletta, fungerande och klara... Och lägg därtill arbetet för att få motorn bytt och fixad...:va

Äh, är inte det här en däcksparkartråd?
Dvs man sitter och annonsrunkar jettetuffa bilar men det kommer väl inte bli något köp mer än i dagdrömmarna.

Så fort jag får sålt min lillcivic och därmed har plats på gården så gäller det bara att rätt objekt dyker upp, sen blir det köp åtminstone för min del:)

Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fasen, kom just på att det är miljözon i Göteborg och Mölndal. Inte bra med tung lb då...

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Vaffan är det för påhitt?:va

Miljözon, tunga fordon måste ha rätt miljöklass för att få köra där. Finns i sthlm o Malmö med vad jag vet. Kapitalförstöring så det skriker om det men miljöpartister och lastbilstillverkarna jublar.
Lastbilen jag kör i jobbet är euro5, den får gå i zonen till 2020. Detta är den högsta klassen man kan köpa i nuläget vad jag vet. Äldre bilar med lägre miljöklass beror lite på när de tillverkades. En med låg klass får åka i zonen tills den är 6 år gammal. Så en 90-tals pickis som är tungreggad verkar få hålla sig utanför stan. Hittar ingen text om att det endast gäller yrkestrafik, verkar vara allt över 3.5ton. :brinnerup

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Miljözon, tunga fordon måste ha rätt miljöklass för att få köra där. Finns i sthlm o Malmö med vad jag vet. Kapitalförstöring så det skriker om det men miljöpartister och lastbilstillverkarna jublar.
Lastbilen jag kör i jobbet är euro5, den får gå i zonen till 2020. Detta är den högsta klassen man kan köpa i nuläget vad jag vet. Äldre bilar med lägre miljöklass beror lite på när de tillverkades. En med låg klass får åka i zonen tills den är 6 år gammal. Så en 90-tals pickis som är tungreggad verkar få hålla sig utanför stan. Hittar ingen text om att det endast gäller yrkestrafik, verkar vara allt över 3.5ton. :brinnerup

Där ser man.

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Ja
Räknad via IF:s hemsida vad en trafikförsäkning(!) skulle kosta, om den står på min 50åriga far...... 10000/år?! Hur kan det stämma.....????

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
OK! :tummenupp

Du som kan: vad tror du om Sportside:n? :)

Den verkar väl bra. Pruta lite om du kan.

Ang ytrosten på ramen/axlarna så har biltema linolja på sprayburk billigt. Jag tömde på 6 stycken under Långforden. Blir skitfint. Då måste det finnas lite ytrost som linoljan kan krypa i för det tar ett tag innan den stelnar.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Här nere bräcker Dina försäkringar Länet på allt. Kollat med dom?

Säker? När man har boendet hos länsförsäkringar får man fina rabatter. De brukar dessutom inte vara omöjliga att pruta lite.
Folksam, IF m.fl. har bett en stoppa upp sina förhandlingar där solen inte skiner.

Iofs kanske vi får det billigare just eftersom vi har både boende och 5st fordon hos dem.

Fast nej, har inte kollat Dina försäkringar.

wheelie82

Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Haha ja det vore nåt. Kanske köra på gammal frityrolja med och klistra på ett flexifuel-märke också. :luktagottsmiley

Förresten, hur mycket böter kan det vara på att köra utan såna EU-reflexskyltar bak? Mer diskret om man dundrar 140 utan såna på en c-kortsreggad...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Säker? När man har boendet hos länsförsäkringar får man fina rabatter. De brukar dessutom inte vara omöjliga att pruta lite.
Folksam, IF m.fl. har bett en stoppa upp sina förhandlingar där solen inte skiner.

Iofs kanske vi får det billigare just eftersom vi har både boende och 5st fordon hos dem.

Fast nej, har inte kollat Dina försäkringar.

Jepp, det hade varit enkelt för Länet att ge oss mycket rabatt på bilförsäkringarna eftersom hemförsäkringen kostade 2300 spänn mer om året.

Alla försäkringar, båt, bilar, MC, katt och hus har varit markant billigare hos Dina. Värt ett test :fakta

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jepp, det hade varit enkelt för Länet att ge oss mycket rabatt på bilförsäkringarna eftersom hemförsäkringen kostade 2300 spänn mer om året.

Alla försäkringar, båt, bilar, MC, katt och hus har varit markant billigare hos Dina. Värt ett test :fakta

Fast det går ju lätt förhandla bort det där 2300:-
Och du skulle vara säljare?

Edit: Och jag räknade snabbt på min voffla på mig (utan boende):
Dinaförsäkringar: 6.869:- (1.000:- självrisk)
Länsförsäkringar: 3.959:- (1.000:- självrisk)
Båda trafik

Ser ganska brunt ut för DF i det fallet.

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...