Pickup-besatt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Teo, vad tror du om 6.2 dieseln jag länkade till ovan? Något att ha? om han besiktigar..

Vet inte. Är säkert vin om den går bra. Lite tråkig pickis tycker jag dock. 4x4 är helt klart att rekommendera så man kan igga i 90 på E4:an när det råder "snökaos".

Man vet att man ska passa sig för bilar där säljaren försöker förklara för en varför bilen skulle kunna vara bra för en...

http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Saab_Solstad_Pickup_Bytes_mot_forslag_31858177.htm?ca=11&w=3

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vet inte. Är säkert vin om den går bra. Lite tråkig pickis tycker jag dock. 4x4 är helt klart att rekommendera så man kan igga i 90 på E4:an när det råder "snökaos".

Man vet att man ska passa sig för bilar där säljaren försöker förklara för en varför bilen skulle kunna vara bra för en...

http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Saab_Solstad_Pickup_Bytes_mot_forslag_31858177.htm?ca=11&w=3

Påminner om de bilarna jag förlängde i Paint när jag var typ 13...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Last edited:

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Tackar! Har sett den, är sugen som bara den!:yoparty Hopas dock att AC:n är lätt att fixa, för fungerande AC vill jag ha. Men i övrigt verkar den ju suverän, precis vad jag letar efter!:tummenupp

Edit: Har precis ringt på den, ska kanske åka och kolla på den imorgon om säljaren har tid:)

Om du köper den får du ge mig en provtur när du åker förbi mig på hemvägen :yoparty

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Tackar! Har sett den, är sugen som bara den!:yoparty Hopas dock att AC:n är lätt att fixa, för fungerande AC vill jag ha. Men i övrigt verkar den ju suverän, precis vad jag letar efter!:tummenupp

Edit: Har precis ringt på den, ska kanske åka och kolla på den imorgon om säljaren har tid:)

AC är väl något som kan paja precis när som helst så även om den funkar vid köpet så har du inga garantier för hur länge. Se en paj/dålig AC som en prutmån istället.

Du får veva ned sidofönstren istället, det är mer manligt. :cool:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du köper den får du ge mig en provtur när du åker förbi mig på hemvägen :yoparty

Kan nog ordnas om du inte bor alltför avigt till, Pm:a ditt nummer så kan jag höra av mig:tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
AC är väl något som kan paja precis när som helst så även om den funkar vid köpet så har du inga garantier för hur länge. Se en paj/dålig AC som en prutmån istället.

Du får veva ned sidofönstren istället, det är mer manligt. :cool:

Skulle väl vara det:D Dock är jag ganska säker på att säljaren redan räknat med det med tanke på att den ligger en bra bit under övriga 6.5:eek:r på blocket...:gnissla Men man kan ju alltid försöka:)

Har pratat lite med säljaren, tar tåget upp imorgon bitti och möter honom runt lunch!:) Han har mailat lite bilder, och visst finns det en hel del rost och sådär. Men den verkar inte mycket värre än andra man har sett. Verkar lite sunkig invändigt också, men det råder säkert en rejäl städning/tvätt bot på. Får se hur den ser ut live imorgon:) Om bara sj:s jävla hemsida kunde funka så att man kunde boka biljett...:huvet Men men, får väl gå dit en kvart tidigare imorgon och köpa en på plats. Tåget går 07.20 tror jag så det ska säkert funka.

Ja AC kan kosta från en fyllning till 15-20 000 att fixa.

Precis, ett orosmoment är det ju... Men men, billig är den ju. Förhoppningsvis bara lite rostlagning och en fyllning av AC:n innan den blir riktigt fin. Annars kan man väl i värsta fall leva utan AC, bara värmen fungerar ordentligt så.

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Skulle väl vara det:D Dock är jag ganska säker på att säljaren redan räknat med det med tanke på att den ligger en bra bit under övriga 6.5:eek:r på blocket...:gnissla Men man kan ju alltid försöka:)

Har pratat lite med säljaren, tar tåget upp imorgon bitti och möter honom runt lunch!:) Han har mailat lite bilder, och visst finns det en hel del rost och sådär. Men den verkar inte mycket värre än andra man har sett. Verkar lite sunkig invändigt också, men det råder säkert en rejäl städning/tvätt bot på. Får se hur den ser ut live imorgon:) Om bara sj:s jävla hemsida kunde funka så att man kunde boka biljett...:huvet Men men, får väl gå dit en kvart tidigare imorgon och köpa en på plats. Tåget går 07.20 tror jag så det ska säkert funka.

Precis, ett orosmoment är det ju... Men men, billig är den ju. Förhoppningsvis bara lite rostlagning och en fyllning av AC:n innan den blir riktigt fin. Annars kan man väl i värsta fall leva utan AC, bara värmen fungerar ordentligt så.

"Alla" vill ju ha en fungerande AC så en som är paj är ju förmodligen betydligt mer svårsåld.

Funkar inte sj så kolla gärna med swebuss. Brukar vara billigare.

Edit: såg nu att han skriver W*** ab som sin signatur. Hoppas att han inte fjantar sig med + moms på priset också.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Behöver ACn fyllas är det oftast en anledning till det.
Har varit med och fyllt några ACs och det har aldrig varit "bara fylla på"
Är det inte en packning som läcker så är över/undertrycksventilen som är rökt eller kondensorn som är knäckt i något hörn.
Annars är det pump eller nåt som lagt av.

Inte för att verka negativ. Men räkna med att något är trasigt :hej

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är det inte en packning som läcker så är över/undertrycksventilen som är rökt eller kondensorn som är knäckt i något hörn.

Och har kompressorn inte gått på ett tag så är tätningarna oftast körda i den i vilket fall som helst.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
"Alla" vill ju ha en fungerande AC så en som är paj är ju förmodligen betydligt mer svårsåld.

Funkar inte sj så kolla gärna med swebuss. Brukar vara billigare.

Edit: såg nu att han skriver W*** ab som sin signatur. Hoppas att han inte fjantar sig med + moms på priset också.

Jo, förhoppningsvis. Det innebär ju att jag får den billigare:D

Satans järnvägars hemsida bestämde sig plötsligt för att fungera, så biljett är bokad:tummenupp Tog återbetalningsskydd för 30 kr extra också, ifall att det skulle skita sig.

Har redan frågat, 40k är vad som gäller. Men väl tänkt annars:tummenupp

Och har kompressorn inte gått på ett tag så är tätningarna oftast körda i den i vilket fall som helst.

Ni har en poäng i det, men jag har å andra sidan hört att AC-system ofta självtöms på grund av att de helt enkelt inte är hundra procent täta, och att en fyllning i många fall kan vara det enda som krävs för att det ska hoppa igång igen... Men man vet ju aldrig. Uppskattar all input, det är helt klart tänkvärt:) Men som sagt, priset äör konkurenskraftigt jämfört med många andra, så frågan är ju om man inte kan leva utan AC med tanke på det...
Men men, vi får se. Är det ett vrak i övrigt blir det ju knappast affär. Men AC-fel känns ändå överkomligt liksom, det har jag haft på tidigare bilar.

Tack för omtanken:tummenupp

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ni har en poäng i det, men jag har å andra sidan hört att AC-system ofta självtöms på grund av att de helt enkelt inte är hundra procent täta, och att en fyllning i många fall kan vara det enda som krävs för att det ska hoppa igång igen...

Det vet jag inget om.
Ett vanligt problem är dock att folk bara använder ACn på sommaren =
Packningarna börjar läcka..
Har man den bara igång någon gång ibland så brukar de hålla tätt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Det vet jag inget om.
Ett vanligt problem är dock att folk bara använder ACn på sommaren =
Packningarna börjar läcka..
Har man den bara igång någon gång ibland så brukar de hålla tätt.

Förstår. Är inte packningar något man kan byta själv då?:va
Jaja, vi får se som sagt. Funkar bara värmen och den är hyfsad i övrigt så kan AC-fel vara överkomligt som sagt. Jag menar, även om det skulle kunna kosta en del att laga så är det sammanlagda priset inklusive lagning fortfarande ganska bra, så om skicket inte är för bedrövligt i övrigt kan det fortfarande löna sig. Vi får se som sagt:)

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Förstår. Är inte packningar något man kan byta själv då?:va
Jaja, vi får se som sagt. Funkar bara värmen och den är hyfsad i övrigt så kan AC-fel vara överkomligt som sagt. Jag menar, även om det skulle kunna kosta en del att laga så är det sammanlagda priset inklusive lagning fortfarande ganska bra, så om skicket inte är för bedrövligt i övrigt kan det fortfarande löna sig. Vi får se som sagt:)

Jorå, går byta själv och svartfylla.
Men jag brukar räkna med att det är något dyrt så blir man glatt överraskad om det inte är det ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...