Tja det är som en caprice med flak. Varken mer eller mindre.
Chevelle är väl de tidigare?
En kompis hade en 398 SS sent 60-tal.
Teo, vad tror du om 6.2 dieseln jag länkade till ovan? Något att ha? om han besiktigar..
Vet inte. Är säkert vin om den går bra. Lite tråkig pickis tycker jag dock. 4x4 är helt klart att rekommendera så man kan igga i 90 på E4:an när det råder "snökaos".
Man vet att man ska passa sig för bilar där säljaren försöker förklara för en varför bilen skulle kunna vara bra för en...
http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Saab_Solstad_Pickup_Bytes_mot_forslag_31858177.htm?ca=11&w=3
Tackar! Har sett den, är sugen som bara den! Hopas dock att AC:n är lätt att fixa, för fungerande AC vill jag ha. Men i övrigt verkar den ju suverän, precis vad jag letar efter!
Edit: Har precis ringt på den, ska kanske åka och kolla på den imorgon om säljaren har tid
Tackar! Har sett den, är sugen som bara den! Hopas dock att AC:n är lätt att fixa, för fungerande AC vill jag ha. Men i övrigt verkar den ju suverän, precis vad jag letar efter!
Edit: Har precis ringt på den, ska kanske åka och kolla på den imorgon om säljaren har tid
Om du köper den får du ge mig en provtur när du åker förbi mig på hemvägen
AC är väl något som kan paja precis när som helst så även om den funkar vid köpet så har du inga garantier för hur länge. Se en paj/dålig AC som en prutmån istället.
Du får veva ned sidofönstren istället, det är mer manligt.
Ja AC kan kosta från en fyllning till 15-20 000 att fixa.
Skulle väl vara det Dock är jag ganska säker på att säljaren redan räknat med det med tanke på att den ligger en bra bit under övriga 6.5r på blocket... Men man kan ju alltid försöka
Har pratat lite med säljaren, tar tåget upp imorgon bitti och möter honom runt lunch! Han har mailat lite bilder, och visst finns det en hel del rost och sådär. Men den verkar inte mycket värre än andra man har sett. Verkar lite sunkig invändigt också, men det råder säkert en rejäl städning/tvätt bot på. Får se hur den ser ut live imorgon Om bara sj:s jävla hemsida kunde funka så att man kunde boka biljett... Men men, får väl gå dit en kvart tidigare imorgon och köpa en på plats. Tåget går 07.20 tror jag så det ska säkert funka.
Precis, ett orosmoment är det ju... Men men, billig är den ju. Förhoppningsvis bara lite rostlagning och en fyllning av AC:n innan den blir riktigt fin. Annars kan man väl i värsta fall leva utan AC, bara värmen fungerar ordentligt så.
Precis, ett orosmoment är det ju... Men men, billig är den ju. Förhoppningsvis bara lite rostlagning och en fyllning av AC:n innan den blir riktigt fin. Annars kan man väl i värsta fall leva utan AC, bara värmen fungerar ordentligt så.
Behöver ACn fyllas är det oftast en anledning till det.
Har varit med och fyllt några ACs och det har aldrig varit "bara fylla på"
Är det inte en packning som läcker så är över/undertrycksventilen som är rökt eller kondensorn som är knäckt i något hörn.
Annars är det pump eller nåt som lagt av.
Inte för att verka negativ. Men räkna med att något är trasigt
"Alla" vill ju ha en fungerande AC så en som är paj är ju förmodligen betydligt mer svårsåld.
Funkar inte sj så kolla gärna med swebuss. Brukar vara billigare.
Edit: såg nu att han skriver W*** ab som sin signatur. Hoppas att han inte fjantar sig med + moms på priset också.
Behöver ACn fyllas är det oftast en anledning till det.
Har varit med och fyllt några ACs och det har aldrig varit "bara fylla på"
Är det inte en packning som läcker så är över/undertrycksventilen som är rökt eller kondensorn som är knäckt i något hörn.
Annars är det pump eller nåt som lagt av.
Inte för att verka negativ. Men räkna med att något är trasigt
Och har kompressorn inte gått på ett tag så är tätningarna oftast körda i den i vilket fall som helst.
Ni har en poäng i det, men jag har å andra sidan hört att AC-system ofta självtöms på grund av att de helt enkelt inte är hundra procent täta, och att en fyllning i många fall kan vara det enda som krävs för att det ska hoppa igång igen...
Det vet jag inget om.
Ett vanligt problem är dock att folk bara använder ACn på sommaren =
Packningarna börjar läcka..
Har man den bara igång någon gång ibland så brukar de hålla tätt.
Förstår. Är inte packningar något man kan byta själv då?
Jaja, vi får se som sagt. Funkar bara värmen och den är hyfsad i övrigt så kan AC-fel vara överkomligt som sagt. Jag menar, även om det skulle kunna kosta en del att laga så är det sammanlagda priset inklusive lagning fortfarande ganska bra, så om skicket inte är för bedrövligt i övrigt kan det fortfarande löna sig. Vi får se som sagt
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |