Knacke det, 70-talarna är dock tuffa.
Hellst med 454:a, 4-pet, raka rör, och en arg tomgång som får en dragster att pissa på sig.
Ährm...du har inte sett nån "dragster" live va?
Knacke det, 70-talarna är dock tuffa.
Hellst med 454:a, 4-pet, raka rör, och en arg tomgång som får en dragster att pissa på sig.
Ährm...du har inte sett nån "dragster" live va?
Ährm...du har inte sett nån "dragster" live va?
Den har ståt i vårat garage, grymt vällbygd och bra skött.Vet inte. Är säkert vin om den går bra. Lite tråkig pickis tycker jag dock. 4x4 är helt klart att rekommendera så man kan igga i 90 på E4:an när det råder "snökaos".
Man vet att man ska passa sig för bilar där säljaren försöker förklara för en varför bilen skulle kunna vara bra för en...
http://www.blocket.se/goteborg/Unik_Saab_Solstad_Pickup_Bytes_mot_forslag_31858177.htm?ca=11&w=3
Var för ett år sedan sugen på en Silverado,99-framåt.Sjukt sugen.Men när jag väl kollade försäkringen så blev jag osugen.Sjukt osugen..Bor på landet,i en småstad,bra försäkringsunderlag,och åldersstigen,men skulle få betala strax över 12 tusen/år.Vad gör dessa så dyra?Billigare å köra sporthoj fö faen...Men nu börjar man ju bli sugen igen....
Kul läsning
EDIT: lite lång quote
Grattis till tjöööpet!
Själv letar man vidare.
Grattis.
Sitter en fjäder bakom ratten som kan vara lite svår att få på. Säkert någon som har skruvat av ratten för att byta returfjädrarna till blinkersspaken och sen inte kunnat pressa på fjädern igen.
Kolla så att du inte har airbag innan du börja skruva.
Grymt Bushido!
Kul att den går så fint i drivlinan! Det är det viktiga. Att göra en framvagnsinställning och i värsta fall kanske byta en styrled eller två för ett par hundringar kan göra susen för en bil.
Sen är de ju lite svajiga på vägen med lite fördröjning i styrningen men det lär man sig snabbt, sen tänker man inte på det.
Fint också att fördelarlådan funkade bra och allt. Kul med 6.5TD.
Det enda jag har att fråga är väl.. Hörs Turbon?
det där kan aldrig stämma. bor ju i samma by och betalar 4 lax för en hel på min dodge ram 03
Tack!
Ledsen att jag aldrig hörde av mig, tänkte ringa och säga att det tyvärr inte fanns tid för provtur men jag hade lyckats ladda in fel nummer... "*Bip!*Det nummer du försökte nå är inte i bruk" Men men, en annan gång! Har du vägarna förbi lund så är det bara att höra av sig så tar vi en tur
Jo, det verkar funka bra som sagt. Dock är jag inte helt hundra på hur saker och ting ska användas ordentligt ännu... Hur är det med fyrhjulsdriften egentligen, låser den diffarna? Försökte testa i låg hastighet på en parkering vad de olika sakerna gör, och rakt fram rullar bilen bra med fyrhjulsdrift men snäva svängar (i låg fart då, fullt rattutslag) funkar knappt alls.Bilen står stilla och rör sig bara framåt (ryckigt) om man verkligen gasar.
Det där låter fel.
Även mekaniskt låsta diffar brukar funka helt okej med fullt rattutslag i låga hastigheter.
Pro-tip om det är separat fyrhjulsdrift/difflåsning:
Lås inte diffarna om du inte kört fast.
Kör du fast med låsta diffar kommer du aldrig loss.
Lugnt
Hoppas bilen lever upp till förväntningarna nu
Ok, så vad kan det då vara för något? Det går väldigt trögt om man kör fullt rattutslag med fyrhjulsdriften i... Hur vet jag om diffarna är låsta? Kan jag låsa eller låsa upp dem manuellt? Tänkte mest se om det gjorde skillnad liksom... Letar för fullt efter en ägarhandbok till bilen på nätet men hittar inget...
Tack för tipset, ska komma ihåg det!
Jadå, den verkar så trevlig så
Jo,tycker oxå att det verkar riktigt löjligt.Kanske skiljer sig mot silveradon och andra pickisar?det där kan aldrig stämma. bor ju i samma by och betalar 4 lax för en hel på min dodge ram 03
Skoj att du köpt pickup!
Min cheva "rycker" lite i drivlinan när man svänger skarpt på fasta torra underlag med fyrhjulsdriften i, men det är ju inte så att den inte orkar. Finns bara två sorters fyrhjulsdrift på en där, hög och låg.
Prova med låg 4wd och se om fenomenet finns där också.
Fördelningslådan är kedjedriven och har ingen diff så lägger du i 4wd så går fram och bakaxel lika mycket!
Sprängskiss
Odiffat mellan axlarna, så spjärnar bakhjulen mot framhjulen.
Då tuggar det.
Använd inte fyrhjulsdriften vid lågfartsmanövrar på fast underlag.
Sliter ordentligt på drivlinan och styrningen.
Betänk även att de blir instabila vid bromsning när axlarna är låsta fram/bak.
Normalt har man en bromskraftfördelare/lastavkänningsventil som ser till att framhjulen bromsar mer än bakhjulen, så att bilen går stadigt och rakt när man bromsar fullt.
Det hjälper inte om man låser ihop axlarna.
Med det sagt, så är en gammal hederlig järnåldersfyrhjulsdrift överlägsen i terrängen.
Det som kan strula med start/stopp kan vara att motorstyrningen (om sådan finns) blir förvirrad, ety den antagligen läser av temperatursignaler från flera olika givare.
Sitter ofta givare på motortemperatur (olja) kylvatten och insugsluft.
Startar du och kör bara några sekunder, så kan värdena hamna utanför programmet.
Låt bli.
Haha fan Bushido vad du plågar den stackars pickisen. Fulla rattutslag med 4x4 i och start/stopp flera gånger i följd.
Det är som tidigare inlägg förklarat. Fördelarlådan skjuter ut lika mycket bak och fram och rattar man runt snävt på en parkering skjuter bakhjulen på medan framhjulen bromsar eftersom de går en längre sträcka.
En stordiesel mår inte bra av att startas flera gånger på raken. Den ska i bästa fall startas en gång per år och sedan bara knalla på tomgång.
Grattis till köpet!
Upp med lite bilder nu´rå för s*t*n!
...Tack!
Lugn och fin, har precis vaknat Ska snart gå ut och fixa
Grattis till köpet, håller tummarna att det inte är några lik i lasten.
Ett tips är att "nolla" allt så fort du har råda och tid.
Dvs byta alla fluider. Kyl- och bromsvätska, motorolja, olja i växellåda, fördelningslåda och axlar, olje- och bränslefilter. Så du vet att det är ren olja och rätt nivåer överallt.
Antar att det är hydrauliska ventillyftare på den där, så ventilspel behövar man ju inte ställa då.
T
Jamenjavisstejuinteju...
Jaja, då vet jag det nu och kan låta bli i alla fall Är mest bara glad att det var mitt fel, istället för att det var fel på bilen
Ska vara snäll mot den i fortsättningen, blir en rejäl service, rostlagning och rostskyddsbehandling till att börja med
Grattis till köpet, håller tummarna att det inte är några lik i lasten.
Ett tips är att "nolla" allt så fort du har råda och tid.
Dvs byta alla fluider. Kyl- och bromsvätska, motorolja, olja i växellåda, fördelningslåda och axlar, olje- och bränslefilter. Så du vet att det är ren olja och rätt nivåer överallt.
Antar att det är hydrauliska ventillyftare på den där, så ventilspel behövar man ju inte ställa då.
Tack ska du ha Jo, samma här
Bra tips, ska göra precis så!
Ok, det låter ju bra det. Aldrig någonsin menar du eller hur fungerar det?
Om någon hittar en manual/ägarhandbok i PDF form till en Silverado K1500 från 94 så får ni hemskt gärna hojta till
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |