Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Exakt. Så har man lagt grunden för ett långvarigt förhållande.

Helt rätt. Skit i AC´n så länge. Drivlina verkar ju vara finemang så lägg lite energi på att få fason på eventuell rost och kolla styrleder, knutkors, mm så själva "stomen" är bra. Resten är bara pjosk.

Yes, ska göra precis som ni säger:) Tänkte även spola rent under, avfetta ordentligt och skrapa rent från eventuell ytrost och ge den en ordentlig omgång rostskydd. Så rostar den åtminstone inte bort:) Likaså ska hytthörn och tröskellådor svetsas upp och ett par ytrostblemmor bättras på, men sen blir den nog riktigt fin tror jag!:)

Bilder kommer här! Bilen som står där bakom är den europeiska definitionen av fullsize, en VW minivan som jag brukade tycka var hyfsat stor...:D

Bifogat

• IMAG0001.jpg
    IMAG0001.jpg
    236.1 KB · Visningar: 195
  • IMAG0002.jpg
    IMAG0002.jpg
    81.2 KB · Visningar: 152
  • IMAG0003.jpg
    IMAG0003.jpg
    83.2 KB · Visningar: 188
  • IMAG0005.jpg
    IMAG0005.jpg
    92.2 KB · Visningar: 159

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om det är hydrauliska lyftare så ställer man in dessa en gång, sedan håller de rätt ventilspel automatiskt, iaf så länge slitaget inte överskridit slaglängden på den hydrauliska kolven i lyftaren.

Aha, förstår! Praktiskt värre:)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha, vad är det för jävla överbyggnad? :brinnerup

Ja den där flakkåpan är löjligt ful! Men sjukt användbar. Har en lägre variant som jag haft som substitut till tält då det vankades midsommarfirande på annan ort. Slängde in en 160-säng och sov som en prins. Ligga fick jag också göra.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Last edited:

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Bilder kommer här! Bilen som står där bakom är den europeiska definitionen av fullsize, en VW minivan som jag brukade tycka var hyfsat stor...:D

Fränt!
Den får du ånga in med till skolan nån dag så man får spana.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Bilen är som gjord för att gå på tomgångskörning, separata nycklar mellan tändningslåset och dörrarna. :Bugar

Ac behöver man inte i en pickup eftersom man alltid har vänster ruta nere när det är värmt så att man kan ha armen placerad där.
Såg någon som hade byggt om ac'n så att man kunde pumpa däck med den istället, mer användbart.

Har du hittat farthållaren ännu då? :D

Har både mekbok och original bok till min om det är något du undrar.
Kanske skiljer endel då min är en 88, men i grunden tro jag det mesta är samma.

Vad har du för dimensioner på dina däck?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bilen är som gjord för att gå på tomgångskörning, separata nycklar mellan tändningslåset och dörrarna. :Bugar

Ac behöver man inte i en pickup eftersom man alltid har vänster ruta nere när det är värmt så att man kan ha armen placerad där.
Såg någon som hade byggt om ac'n så att man kunde pumpa däck med den istället, mer användbart.

Har du hittat farthållaren ännu då? :D

Har både mekbok och original bok till min om det är något du undrar.
Kanske skiljer endel då min är en 88, men i grunden tro jag det mesta är samma.

Vad har du för dimensioner på dina däck?

Det är i och för sig en bra poäng:D

Sant. Fan så coolt!:yoparty Funktionalitet FTW!:yoparty

Självklart, tuffade hela vägen från tjötlaborg och hem på den:D

Gött, tack:) Det var väl mest om man skulle slå upp och titta lite på hur det ser ut om man nu skulle försöka justera bort rattglappet. Har hört att det kan vara styrsnäckan som ska justeras och att det ska till någon speciell manöver för att få rätt på det, så det kunde ju vara bra att bilda sig ett hum om vad det är för operation innan man börjar liksom:)

Vet faktiskt inte, men de är ganska stora... Ska ta reda på det till nästa gång:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Va fan det var ju billigt. Kanske får bli en diesel då.

Helt ok i alla fall, dessutom uppdelat på flera delbetalningar om året om jag förstod säljaren rätt. Och jag menar, det är ju bara 1800 kr mer om året än bensinare... Den bättre bränsleekonomin gör att det betalar sig ganska snabbt.

Å andra sidan är det här den billigaste dieselpickisen jag hittat (rent skattemässigt), alla andra jag kollade upp låg på över 5000. Ingen aning om vad det beror på dock:va

Jag är sotis.
Jag vill också ha råd med dieselpickis.

Den som väntar på något gott...

Det är bara att spara, leta och sen ta chansen när den kommer:tummenupp Hade jag väntat med köpet av min så hade den nog blivit såld ganska omgående, så det gäller som sagt att smäda medan hjärnan är varm:D

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det är bara att spara, leta och sen ta chansen när den kommer:tummenupp Hade jag väntat med köpet av min så hade den nog blivit såld ganska omgående, så det gäller som sagt att smäda medan hjärnan är varm:D

Mjo men finns det inget att spara av finns det inget att göra.
Har man inte råd så har man inte råd.
Jag blir inte så sugen att jag tänker blåsa pengar jag inte har.
Det suger.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Mjo men finns det inget att spara av finns det inget att göra.
Har man inte råd så har man inte råd.
Jag blir inte så sugen att jag tänker blåsa pengar jag inte har.
Det suger.

Skaffa jobb? Eller vad gör du hela dagarna och vart tar alla pengar vägen?:va
Sant.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...