Pickup-besatt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack gubben :krama

Den andra e klart mer intressant... men milen!? byter hellre lager i motor än svetsar rost...

Dieslar går långt, har hört om cumminsdieslar som gått 150k mil:)

Rosten låter du vara, borsta rent med stålborste och måla med hammerite (eller kör på Teos linoljemetod, dock inte testat den själv ännu) så håller den så länge du själv gör det:D

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Varför e de så dåligt me Fordar i vårat land? Dodge å Cheva dräller de ju av...

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Europeisk/Mexikanska fårrd kanske har smittat amerikanska Ford med dåligt rykte?

Viss risk föreligger... E även dåligt me GMC, iaf på pickisfronten... Eller så e ägarna av Ford å GMC så nöjda att dom aldrig säljer :D...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Skön film som har allt!

[YOUTUBE-ID]7zuxMM2Msbs[/YOUTUBE-ID]

Hahahaha underbart!

[YOUTUBE-ID]qZqcQ68MvpM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Var sjukt sugen på den när jag själv letade, den har legat ute ett tag nu och jag vet precis varför den inte blir såld: Säljarjäveln hör inte av sig tillbaka:) Har skickat säkert tio mejl på den där bilen, alla med bifogat telenummer. Inte så mycket som en viskning tillbaka, varken på mejl eller telefon... Sicket folk...

Här är förresten två filmer med min lilla bil :)

[YOUTUBE-ID]M04HP5cPu6g[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]wE1MhPlB7K4[/YOUTUBE-ID]

Sorry för avsaknaden av turbovissel Teo, har inte hunnit plocka dämparen...

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Veckans fråga, vem av SH:s 90-talister är mest lillgammal. Bushido eller Mordecaien? :D

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5099076&postcount=1488

Jag är bara 90-talist så knappt att det knappt räknas. Lillgammal har jag dock fått höra att jag är sedan jag lärde mig prata. Pratade som en gammal gubbe om "den gamla goda tiden" redan när jag var fem år ganmmal, och syftade då oftast på saker som hänt sisådär en vecka tillbaka:D

Busken, helt klart. :fakta

:banana

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag är bara 90-talist så knappt att det knappt räknas. Lillgammal har jag dock fått höra att jag är sedan jag lärde mig prata. Pratade som en gammal gubbe om "den gamla goda tiden" redan när jag var fem år ganmmal, och syftade då oftast på saker som hänt sisådär en vecka tillbaka:D
:banana

Den sjukdomsmedvetenheten kompenserar mer än väl :D :krama

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Teo; ska det va manuell eller automat till 7.3 Powerstroken? Tyckte manuell + fyrkrafs lät spännande på en sådan tingest.. Inget fel på de nyare karosserna heller va?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
:krama :tungan

Vad tyckte du om min tryck förresten, mysigt dieselknack?:)

Nu har jag kollat. Avgasrörsfilmer verkar vara het grej på YT :D
Ja den lät ju frisk. Man kan höra lite hur skicket är på spridarna genom att lyssna om alla cylindrarna tänder igång samstämmigt när varvtalet dalar ned till tomgång och regulatorn skickar på bränsle igen, men det ska vara varm motor då, när den är kall så kan det vara ursäktat om några cylindrar är med på noterna och knackar till före de andra.

Inte varva kall dieselmotor :gnissla lite höjd tomgång så att den har stabilt oljetryck och veven inte torsionsvänger är lagom sedan gärna börja köra :D

[YOUTUBE-ID]qGM3QA5z3YM[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...