[YOUTUBE-ID]qGM3QA5z3YM[/YOUTUBE-ID]
bra! Ännu en låt att spela på förfesterna för kompisarna som inte förstår!!
[YOUTUBE-ID]qGM3QA5z3YM[/YOUTUBE-ID]
Teo; ska det va manuell eller automat till 7.3 Powerstroken? Tyckte manuell + fyrkrafs lät spännande på en sådan tingest.. Inget fel på de nyare karosserna heller va?
Det är svårt att höra hur lökarna går på djewtewbfilmer har jag märkt. Fluttret från avgasröret smäller i micken på didjitalkameran så det låter som de går på 3 burkar ofta.Nu har jag kollat. Avgasrörsfilmer verkar vara het grej på YT
Ja den lät ju frisk. Man kan höra lite hur skicket är på spridarna genom att lyssna om alla cylindrarna tänder igång samstämmigt när varvtalet dalar ned till tomgång och regulatorn skickar på bränsle igen, men det ska vara varm motor då, när den är kall så kan det vara ursäktat om några cylindrar är med på noterna och knackar till före de andra.
Jag är bekväm och gillar automat men jag måste byta konverter så den växlar lite tidigare. Det problemet slipper man ju med manuell. Klart ballt att köra manuellt faktiskt. Så fort den börjar rulla petar man in 4:an. Då drar den ju lite som fan också.
Det är svårt att höra hur lökarna går på djewtewbfilmer har jag märkt. Fluttret från avgasröret smäller i micken på didjitalkameran så det låter som de går på 3 burkar ofta.
Har skumpat långford i dag och allt ät frid och fröjd sånär på att det kan behövas lite mer utrymme för nerpipan från turbon då den ligger mot lite när motorn vrider sig.
Visslet emellertid hörs in i hytten via ett otätt skjutfönster i bakrutan så man trampar på och ler.
Ja det går ju inte, så jag menade inte att jag tyckte mig höra ngt konstigt med Bushidos spis. Det var mer ett tips man kan kolla själv apropå tomgångsgasande
Ja det är nice sound när vevaxelvarvalet är rätt konstant men turbovarvtalet följer varierande belastning.
Jag är bekväm och gillar automat men jag måste byta konverter så den växlar lite tidigare. Det problemet slipper man ju med manuell. Klart ballt att köra manuellt faktiskt. Så fort den börjar rulla petar man in 4:an. Då drar den ju lite som fan också.
Nu har jag kollat. Avgasrörsfilmer verkar vara het grej på YT
Ja den lät ju frisk. Man kan höra lite hur skicket är på spridarna genom att lyssna om alla cylindrarna tänder igång samstämmigt när varvtalet dalar ned till tomgång och regulatorn skickar på bränsle igen, men det ska vara varm motor då, när den är kall så kan det vara ursäktat om några cylindrar är med på noterna och knackar till före de andra.
Inte varva kall dieselmotor lite höjd tomgång så att den har stabilt oljetryck och veven inte torsionsvänger är lagom sedan gärna börja köra
[YOUTUBE-ID]qGM3QA5z3YM[/YOUTUBE-ID]
Håller grejorna då?
Förr svarvade man kugghjulen runda och fina till akompanjemang av knastrandet från brustna drivaxlar när man kopplade våttor till manuella lådor.
Jag vet... Men det var bara denna enda gång, lovar! Men på tal om att varva, märkte precis nyss att min pickis varvar ända in på rödmarkeringen om man trampar fullt. Ska det vara så?Tycker att den ligger hyfsat högt i varv i övrigt också, nästan 2500 varv om man kryssar motorväg... Rödmarkeringen är från 3500-5000.
Låter högt. Min har aldrig varvat mer än 2500 och ligger på 1.600-1.700 i 90.
Men då har jag 4 växlar och OD. Du har 700-låda va?
Tycker att den ligger hyfsat högt i varv i övrigt också, nästan 2500 varv om man kryssar motorväg... Rödmarkeringen är från 3500-5000.
Det är ju detta som gör att man bara älskar V8r. Min fjollåtta har på sexans växel ett hastighetsregister på 25-280 km/h.Jag är bekväm och gillar automat men jag måste byta konverter så den växlar lite tidigare. Det problemet slipper man ju med manuell. Klart ballt att köra manuellt faktiskt. Så fort den börjar rulla petar man in 4:an. Då drar den ju lite som fan också.
Har du 700-låda så är de lite känsliga på att bromsljuskontakten fungerar som den ska för att lockupen ska gå i.
Hur länge hade de 700, eller när kom den helt elektriskt styrda varianten?
Det är ju detta som gör att man bara älskar V8r. Min fjollåtta har på sexans växel ett hastighetsregister på 25-280 km/h.
Alla bromsljus och sådär fungerar som de ska, och jag tror att den går igenom alla växlar ordentligt... Jag vet att det är en "extra" växel när man kör i det inringade drive-läget jämfört med det vanliga, så då borde det väl vara fungerande?
Kan vara så att bromsljuskontakten har 2 brytare i sig så att den för ljusen funkar men inte den som ska ge signal till lådan.
Har inte kört pickis med 700 och diesel, bara Corvette... Och den var inte diesel.
På vetten växlar lådan 1 2 3 och sen läger den i lockupen på 3:an och sen kommer 4:an tillsamans med lockup i lite högre fart. Känns med andra ord som 5 växlar när man kör lugnt.
När lockupen är i har du direktdrift, som på en manuell.
Jag vet, det var bara en reflektion jag gjorde när jag lyssnade på min egen film.
Storturbovissel är närapå magiskt! Folk bara glor på en på Sveav när man kommer vinande. "skit ner er jag tjör monstertrukk!"
Den såg ju rätt fin ut. Såg den stå parkerad på din gata när jag kvistade hem från kontoret ikväll.
Är nästan beredd att sätta en öl på att du bor på Runebergsgatan 1 eller 3...Tackar. Hittade en nära på magiskt strategisk plats på vilken jag kan observera uppstartandet av Webaston samt förbiknatande pälsquinnors reaktioner på nämnda helvetesmaskin.
Edit: Fan va najs! Jag hör dieselvärmaren ända upp till holken på 5 trappor!
Är nästan beredd att sätta en öl på att du bor på Runebergsgatan 1 eller 3...
:dekdektiv
Är nästan beredd att sätta en öl på att du bor på Runebergsgatan 1 eller 3...
:dekdektiv
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |