Pickup-besatt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tackar. Hittade en nära på magiskt strategisk plats på vilken jag kan observera uppstartandet av Webaston samt förbiknatande pälsquinnors reaktioner på nämnda helvetesmaskin.

Edit: Fan va najs! Jag hör dieselvärmaren ända upp till holken på 5 trappor!

Ja den såg ännu ondare sent på kvällen när jag kvistade förbi.
En boende i porten bakom var föremål för polisens intresse och en del tidningsskriverier efter en sprängning för ett par år sedan.
Stod en massa polisbilar utanför 6.an.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2014326.ab

Jäddra gangsterkvarter du bor i :D

Bifogat

• IMG_2419.jpg
    IMG_2419.jpg
    249 KB · Visningar: 154
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja den såg ännu ondare sent på kvällen när jag kvistade förbi.
En boende i porten bakom var föremål för polisens intresse och en del tidningsskriverier efter en sprängning för ett par år sedan.
Stod en massa polisbilar utanför 6.an.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2014326.ab

Jäddra gangsterkvarter du bor i :D

U bet! Här är det djungeln I tells ya!

I morgon kommer jag vakna till en pickistorsdag! Upp i ottan, dra på Webaston, sätta på kaffe, klämma in en rapé. Sen bär det av till Flen för besiktning och efteråt vidare mot Örebro för att hämta upp mina Centelinefälgar som äntligen kommit.
Det kommer poppas ändamålsenlig musik ska ni ha jevvlitt klart för er!

[YOUTUBE-ID]_MT0WIDuuAU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]pDY6bWT5oTM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]F3PJEZcA4Kw[/YOUTUBE-ID]

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

I morgon kommer jag vakna till en pickistorsdag! Upp i ottan, dra på Webaston, sätta på kaffe, klämma in en rapé. Sen bär det av till Flen för besiktning och efteråt vidare mot Örebro för att hämta upp mina Centelinefälgar som äntligen kommit.

Så börjar en bra dieseldag!:tummenupp

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Jo, tycker det jag med... Min varvade över 4000 när jag drog på lite tidigare...:va Min ligger också på något liknande i sisådär 80-90, men ska man upp i motorvägsfart (100-110) så landar det på nästan 2500...:va
Just det.

Jag ha kollat min 3500 6,5:a nu, i 100km/h ligger hon på ganska exakt 1950v/min (I och med att hon är reggad som tung lastbil så körde jag 10km/h för fort för din skull..)

I morgon kommer jag vakna till en pickistorsdag! Upp i ottan, dra på Webaston, sätta på kaffe, klämma in en rapé. Sen bär det av till Flen för besiktning och efteråt vidare mot Örebro för att hämta upp mina fälgar

Då ska hålla utkik efter långforden och blinka med blixtljusen om jag ser dej. Ligger firman du köpt av här eller?:va Trodde det blev US postorder... Btw verkar du ha oförskämt stor p-ruta.:tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Kom förbi o bju på en åktur då va fan. :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Då ska hålla utkik efter långforden och blinka med blixtljusen om jag ser dej. Ligger firman du köpt av här eller?:va Trodde det blev US postorder... Btw verkar du ha oförskämt stor p-ruta.:tummenupp

Har du blixtljus din jevel! Det vill jag också ha! :mad:

Nä hittade en killa i Örebro som kunde plocka hem Centerline.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag är bekväm och gillar automat men jag måste byta konverter så den växlar lite tidigare. Det problemet slipper man ju med manuell. Klart ballt att köra manuellt faktiskt. Så fort den börjar rulla petar man in 4:an. Då drar den ju lite som fan också.

:tummenupp Ska åka och provväxla en sådan pryl till helgen är allt i övrigt ok, så står där snart en långfård på tomten. 7.3 skareva!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag ha kollat min 3500 6,5:a nu, i 100km/h ligger hon på ganska exakt 1950v/min (I och med att hon är reggad som tung lastbil så körde jag 10km/h för fort för din skull..)

Tack, hyggligt :) ska kolla exakt var min ligger i hundra snart. Tror den ligger på ca 1700 i 80...:va

Walle

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Buell xb9r
Tjoppp!

Hade en S10 xtreme och körde runt motarden med (och kanske la en gummiridå lite då och då också...) förra året. Olyckligtvis börjar pick-up suget infinna sig igen.

Så, vad ska jag köpa? Mina krav är <50kkr och v8 (för att kunna lägga en lämplig ljudmatta till rökridåerna..)

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04

Hemma än? BILDER!!!

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Tackar. Hittade en nära på magiskt strategisk plats på vilken jag kan observera uppstartandet av Webaston samt förbiknatande pälsquinnors reaktioner på nämnda helvetesmaskin.

Edit: Fan va najs! Jag hör dieselvärmaren ända upp till holken på 5 trappor!

Skulle vara kul med en film där man hör det omtalade fjärrvärmeverket spraka!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Hemma än? BILDER!!!

Sjukt skön dag och magiskt fläskiga fälgar må jag säga. Blangt papper på besiktningen med beröm för sjukt bra bromsar och för framvagnen jag totalreniverat. Glad i hågen for jag vidare till Örebro för att hämta fälgarna.

Dagens tripp innebar en hel del motorvägsåka i 110+ vilket inte är Långfordens favoritsyssla. Det saknas en växel för det.
Trots detta och i övrigt väldigt blandad körning drog hon 1,27 L/milen efter installationen av nya avgassystemet. Bra skit helt enkelt!!!

Skulle vara kul med en film där man hör det omtalade fjärrvärmeverket spraka!

Det ska fixas I tell ya!

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Sjukt skön dag och magiskt fläskiga fälgar må jag säga. Blangt papper på besiktningen med beröm för sjukt bra bromsar och för framvagnen jag totalreniverat. Glad i hågen for jag vidare till Örebro för att hämta fälgarna.

Dagens tripp innebar en hel del motorvägsåka i 110+ vilket inte är Långfordens favoritsyssla. Det saknas en växel för det.
Trots detta och i övrigt väldigt blandad körning drog hon 1,27 L/milen efter installationen av nya avgassystemet. Bra skit helt enkelt!!!

Det ska fixas I tell ya!

Fett nice..

Fan en annan sitter här o surfar blocket o våndas.
Behålla bilfan man har/köpa nå halvbilligt skräp + en pickis eller göra det egentligen vettigaste o köpa sig en subaru outback/forester :gnissla

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fett nice..

Fan en annan sitter här o surfar blocket o våndas.
Behålla bilfan man har/köpa nå halvbilligt skräp + en pickis eller göra det egentligen vettigaste o köpa sig en subaru outback/forester :gnissla

Klarar du dig inte med en dubbelhytt?
En dajsel tror jag går lika billigt som en outback (som även det är en trevlig bil).

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kollade 80kmh för en stund sedan. 1600 tyckte jag det såg ut som på min. 1750 i 90kmh

Kollade 100 igår kväll, 2300 varv ca. Min växlar till sista någonstans vid 75, och hamnar då på ca 1700 varv. 1950, som din gör i 100, inträffar vid 85 ca... Så min varvar helt klart lite högre än din...:va

Dessutom har jag upptäckt att det där lilla startfelet jag berättat om tidigare troligen inte har så mycket med upprepade start och stopp att göra, utan snarare med hur varm bilen är... två dagar i rad nu som jag upplevt startsvårigheter när motorn är varm. Startmotorn bara går, men bilen startar inte förrän den svalnat. När den är kall startar den alltid... någon som vet vad detta vara? :(

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Dessutom har jag upptäckt att det där lilla startfelet jag berättat om tidigare troligen inte har så mycket med upprepade start och stopp att göra, utan snarare med hur varm bilen är... två dagar i rad nu som jag upplevt startsvårigheter när motorn är varm. Startmotorn bara går, men bilen startar inte förrän den svalnat. När den är kall startar den alltid... någon som vet vad detta vara? :(

Hade det varit 6.2:an så hade det handlat om dieselpumpen men din har väl någon form av elektronisk pump va?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...