Onödigt och elakt inlägg. Inte det första från din sida.
Den här vargen är otäck och kan slå där man inte anar,om man klipper upp fånget utan att kolla vilka får han valt att slå, så kan det bli så att man står där med en jävla röra.
En fråga, har du varit på en tingsrättsförhandling någon gång?
Jag gett mig förövrigt..
Men jag är ärligt livrädd för sånna som dig som har insikten att vi inte har nått att komma med när det gäller att skrika högt.
Jag misstänker syftet med inlägget och vem du syftar på. Vilket gör inlägget elakt. Vilket gör inlägget till ett personligt påhopp. Nog om detta.
Var livrädd för verkligheten du. Eller lär dig att följa spelets regler. Ensam är INTE stark. Seriösa organisationer som lobbar för sin sak gör ett mycket bättre jobb än ett gäng oorganiserade fartdårar som inte ger ett seriöst intryck.
Och, ja, jag har varit på en tingsrättsförhandling. Flera stycken faktiskt. En gång stod jag själv inför rätta. Jag tyckte inte att jag klädde i grönt. Och det efter att ha sökt vapenfritt, fått avslag och ett flertal överklaganden på det. Vad det nu har med det här att göra. Och vad nu får och vargar har med det här att göra har jag heller ingen aning om. Lägg ner dom personliga påhoppen också. Dom tar dig ingenstans utan det enda du bevisar är att du inte har några argument kvar.
Jaha, varför väljer du att bjuda på den pusselbiten
Var livrädd för verkligheten du. Eller lär dig att följa spelets regler. Ensam är INTE stark. Seriösa organisationer som lobbar för sin sak gör ett mycket bättre jobb än ett gäng oorganiserade fartdårar som inte ger ett seriöst intryck.
Och, ja, jag har varit på en tingsrättsförhandling. Flera stycken faktiskt. En gång stod jag själv inför rätta. Jag tyckte inte att jag klädde i grönt. Och det efter att ha sökt vapenfritt, fått avslag och ett flertal överklaganden på det. Vad det nu har med det här att göra. Och vad nu får och vargar har med det här att göra har jag heller ingen aning om. Lägg ner dom personliga påhoppen också. Dom tar dig ingenstans utan det enda du bevisar är att du inte har några argument kvar.
Detsamma gäller åt andra hållet också. Så tänk lite på det när du skriver.
ON Topic, kanske?
Jag lämnar tråden om du låter den vara öppen.
Du behöver inte lämna, känner bara att ni kanske ska lyfta blicken lite o utveckla ämnet något istället för att kämpa mot varandra som ni gjort ett tag...
Vad skall man egentligen uppnå från smc sida, att ett tjugotal yngre på sporthoj inte kör ihjäl sig om året?
Det lär man aldrig lyckas med.
Eller försöker man distansera sig från just den gruppen förare, och isåfall alla på sporthoj? För innan olyckan blir det ju svårt att se skillnad.
Men jag undrar vad det skall leda till i långa loppet.
JajaDebatt förs bäst där folk kan läsa.Hampe
Ja, det tror jag att kanske kan svara på:
Unga män som kör ihjäl sig på sporthoj bör, ska och kommer att minska.
Än kan vi påverka hur reduktionen ska gå till. Men sanden rinner hela tiden igenom timglaset och fylls inte på. Då blir det myndigheter och lagstiftare som fattar besluten åt oss.
12-15 000 av SMC:s 65 000 medlemmar äger en sporthoj. Det gör gruppen till den näst största populationen efter touringsegmentet. Så sporthojen är viktig, och det är kanske därför SMC med näbbar och klor försöker främja gruppen så gott det går, se bara på School-verksamheten som med sporthojskurserna utvecklades för att passa unga, alerta och levnadsglada sporthojsägare.
Men nu har detta blivit en gordisk knut, vår omgivning accepterar inte den stora andelen dödsolyckor med sporthojar, allt för ofta framförda i allt för hög hastighet, inblandade.
Därför är det bra med en (korrekt utformad) definition på extremt beteende. Folk som kör utan hjälm, på fyllan, utan körkort och/eller framför sitt fordon så vårdslöst och hänsynslöst att de under största delen av färderna utgör en allvarlig fara för omgivningen är helt enkelt inte motorcyklister.
Förhoppningsvis får SMC sporthojsägarna med sig, kan visa på positiva effekter och bevisa att hojförare är medvetna, lyhörda och intresserade trafikanter. Eller så tar myndigheter och lagstiftare till storsläggan.
Det kanske inte är svårare än så?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |