Polis beslagtar MC

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Den här vargen är otäck och kan slå där man inte anar,om man klipper upp fånget utan att kolla vilka får han valt att slå, så kan det bli så att man står där med en jävla röra.

En fråga, har du varit på en tingsrättsförhandling någon gång?

Jag gett mig förövrigt..

Men jag är ärligt livrädd för sånna som dig som har insikten att vi inte har nått att komma med när det gäller att skrika högt.

Var livrädd för verkligheten du. Eller lär dig att följa spelets regler. Ensam är INTE stark. Seriösa organisationer som lobbar för sin sak gör ett mycket bättre jobb än ett gäng oorganiserade fartdårar som inte ger ett seriöst intryck.

Och, ja, jag har varit på en tingsrättsförhandling. Flera stycken faktiskt. En gång stod jag själv inför rätta. Jag tyckte inte att jag klädde i grönt. Och det efter att ha sökt vapenfritt, fått avslag och ett flertal överklaganden på det. Vad det nu har med det här att göra. Och vad nu får och vargar har med det här att göra har jag heller ingen aning om. Lägg ner dom personliga påhoppen också. Dom tar dig ingenstans utan det enda du bevisar är att du inte har några argument kvar.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Tycker du annorlunda?

Jag misstänker syftet med inlägget och vem du syftar på. Vilket gör inlägget elakt. Vilket gör inlägget till ett personligt påhopp. Nog om detta.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Var livrädd för verkligheten du. Eller lär dig att följa spelets regler. Ensam är INTE stark. Seriösa organisationer som lobbar för sin sak gör ett mycket bättre jobb än ett gäng oorganiserade fartdårar som inte ger ett seriöst intryck.

Och, ja, jag har varit på en tingsrättsförhandling. Flera stycken faktiskt. En gång stod jag själv inför rätta. Jag tyckte inte att jag klädde i grönt. Och det efter att ha sökt vapenfritt, fått avslag och ett flertal överklaganden på det. Vad det nu har med det här att göra. Och vad nu får och vargar har med det här att göra har jag heller ingen aning om. Lägg ner dom personliga påhoppen också. Dom tar dig ingenstans utan det enda du bevisar är att du inte har några argument kvar.

Jaha, varför väljer du att bjuda på den pusselbiten:confused:
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Jaha, varför väljer du att bjuda på den pusselbiten:confused:

VILKEN pusselbit? Tingsrätten, seriösa organisationer är bättre på lobbing eller personliga påhopp?

Förresten. Skit i att svara. Det gynnar inte tråden då det inte har med trådämnet att göra.

Förövrigt förbaskat bra inlägg från notrightrider och roffe_s på förra sidan.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Var livrädd för verkligheten du. Eller lär dig att följa spelets regler. Ensam är INTE stark. Seriösa organisationer som lobbar för sin sak gör ett mycket bättre jobb än ett gäng oorganiserade fartdårar som inte ger ett seriöst intryck.

Och, ja, jag har varit på en tingsrättsförhandling. Flera stycken faktiskt. En gång stod jag själv inför rätta. Jag tyckte inte att jag klädde i grönt. Och det efter att ha sökt vapenfritt, fått avslag och ett flertal överklaganden på det. Vad det nu har med det här att göra. Och vad nu får och vargar har med det här att göra har jag heller ingen aning om. Lägg ner dom personliga påhoppen också. Dom tar dig ingenstans utan det enda du bevisar är att du inte har några argument kvar.


Jag respekterar om du inte vill vara klädd i grönt även om jag personligen har svårt att förstå det.

Men att du ser mitt inlägg som ett personligt påhopp får faktiskt stå för dig.
och jag är inte någon fartdåre, du får tro vad du vill men du känner inte mig och har faktiskt ingen aning om det.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vad skall man egentligen uppnå från smc sida, att ett tjugotal yngre på sporthoj inte kör ihjäl sig om året?

Det lär man aldrig lyckas med.

Eller försöker man distansera sig från just den gruppen förare, och isåfall alla på sporthoj? För innan olyckan blir det ju svårt att se skillnad.

Men jag undrar vad det skall leda till i långa loppet.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag bara väntar på att någon av er skall skriva; "tio gånger mer än du kan säga" ! :hihi

Ärligt talat, ska vi inte stänga ned här nu? Ni kör mest holmgång sinsemellan och jag ser inte att ni utvecklar ämnet utan tjatar mest emot varandra på olika sätt...

Kom med något nytt nu.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du behöver inte lämna, känner bara att ni kanske ska lyfta blicken lite o utveckla ämnet något istället för att kämpa mot varandra som ni gjort ett tag... :)

Vad, ge upp menar du:D

Men min fråga om huruvida smc vill distansera sig från individer med extremt beteende, vilket dom vill, kommer att dra med sig andra oskyldiga i fallet är väl lite ny iaf?
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Funderar faktiskt på att ta en bildserie på mig och hojen och skicka till den lokala polisen, ja med personuppgifter också då, då kanske dom struntar i att lägga tid på mig med kameran i buskarna och kan lägga energin på dom riktiga busarna.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, det tror jag att kanske kan svara på:

Unga män som kör ihjäl sig på sporthoj bör, ska och kommer att minska.

Än kan vi påverka hur reduktionen ska gå till. Men sanden rinner hela tiden igenom timglaset och fylls inte på. Då blir det myndigheter och lagstiftare som fattar besluten åt oss.

12-15 000 av SMC:s 65 000 medlemmar äger en sporthoj. Det gör gruppen till den näst största populationen efter touringsegmentet. Så sporthojen är viktig, och det är kanske därför SMC med näbbar och klor försöker främja gruppen så gott det går, se bara på School-verksamheten som med sporthojskurserna utvecklades för att passa unga, alerta och levnadsglada sporthojsägare.

Men nu har detta blivit en gordisk knut, vår omgivning accepterar inte den stora andelen dödsolyckor med sporthojar, allt för ofta framförda i allt för hög hastighet, inblandade.

Därför är det bra med en (korrekt utformad) definition på extremt beteende. Folk som kör utan hjälm, på fyllan, utan körkort och/eller framför sitt fordon så vårdslöst och hänsynslöst att de under största delen av färderna utgör en allvarlig fara för omgivningen är helt enkelt inte motorcyklister.

Förhoppningsvis får SMC sporthojsägarna med sig, kan visa på positiva effekter och bevisa att hojförare är medvetna, lyhörda och intresserade trafikanter. Eller så tar myndigheter och lagstiftare till storsläggan.

Det kanske inte är svårare än så?

Vad skall man egentligen uppnå från smc sida, att ett tjugotal yngre på sporthoj inte kör ihjäl sig om året?

Det lär man aldrig lyckas med.

Eller försöker man distansera sig från just den gruppen förare, och isåfall alla på sporthoj? För innan olyckan blir det ju svårt att se skillnad.

Men jag undrar vad det skall leda till i långa loppet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ja, det tror jag att kanske kan svara på:

Unga män som kör ihjäl sig på sporthoj bör, ska och kommer att minska.

Än kan vi påverka hur reduktionen ska gå till. Men sanden rinner hela tiden igenom timglaset och fylls inte på. Då blir det myndigheter och lagstiftare som fattar besluten åt oss.

12-15 000 av SMC:s 65 000 medlemmar äger en sporthoj. Det gör gruppen till den näst största populationen efter touringsegmentet. Så sporthojen är viktig, och det är kanske därför SMC med näbbar och klor försöker främja gruppen så gott det går, se bara på School-verksamheten som med sporthojskurserna utvecklades för att passa unga, alerta och levnadsglada sporthojsägare.

Men nu har detta blivit en gordisk knut, vår omgivning accepterar inte den stora andelen dödsolyckor med sporthojar, allt för ofta framförda i allt för hög hastighet, inblandade.

Därför är det bra med en (korrekt utformad) definition på extremt beteende. Folk som kör utan hjälm, på fyllan, utan körkort och/eller framför sitt fordon så vårdslöst och hänsynslöst att de under största delen av färderna utgör en allvarlig fara för omgivningen är helt enkelt inte motorcyklister.

Förhoppningsvis får SMC sporthojsägarna med sig, kan visa på positiva effekter och bevisa att hojförare är medvetna, lyhörda och intresserade trafikanter. Eller så tar myndigheter och lagstiftare till storsläggan.

Det kanske inte är svårare än så?

Fast den åldersgruppen kommer alltid att ta livet av sig på ett eller annat sätt.

Jag tror helt enkelt inte det är möjligt att nå den gruppen jag antar är det verkliga problemet. Det enda man kommer att uppnå är väl förhoppningsvis lite credd hos några myndigheter.

Jag tycker för övrigt att din definition av "extremt beteende" är mycket bra.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top