Polisen kan...

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
blueblade skrev:
DOM skulle ha var sitt nackskott.Riskera andras liv JÄVLA IDIOTER. :kocko
Fast det kanske bara e jag som tycker det? :va
Förmodligen, endast du, din självgoda lilla skit!, polisbrutalitet oavsett vad dom gjort! e inte okay, det e nämligen inte poliserna som dömer, utan en domstol i sverige,, tortyr klagar vi gärna på i banan republiker, men den finns på gatan i sverige :huvet Sen om du har blivit bestulen på en hoj eller nåt, vill du hämnas så finns det sätt du kan göra det själv! :kocko

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Trött skrev:
Förmodligen, endast du, din självgoda lilla skit!, polisbrutalitet oavsett vad dom gjort! e inte okay, det e nämligen inte poliserna som dömer, utan en domstol i sverige,, tortyr klagar vi gärna på i banan republiker, men den finns på gatan i sverige :huvet Sen om du har blivit bestulen på en hoj eller nåt, vill du hämnas så finns det sätt du kan göra det själv! :kocko

Behöver ju knappast bli oförskämd för att säga vad man tycker.

Men jag håller med dig i sakfrågan. Tortyr och diktaturfasoner är inget att ha. Vare sig i Malmö eller på Röda Torget.

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
steman skrev:
Behöver ju knappast bli oförskämd för att säga vad man tycker.

Men jag håller med dig i sakfrågan. Tortyr och diktaturfasoner är inget att ha. Vare sig i Malmö eller på Röda Torget.
:tummenupp var inte riktat till dig som person, men jag kan inte köpa deras sätt, har själv varit snorunge :D

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Trött skrev:
:tummenupp var inte riktat till dig som person, men jag kan inte köpa deras sätt, har själv varit snorunge :D

Tog inte åt mig så värst eftersom det inte var mig du citerade först. Tycker bara att folk slänger ur sig för mkt om varandra på de flesta forum. Verkar som det är ok att vara tyken och oförskämd bara för att man sitter vid datorn.

Visst finns det kryp, snorungar, kriminella och annat pack. Men in med dom i en rättsal och få det prövat på ett korrekt sätt. Skulle själv inte vilja bli misshandlad när jag åker dit för fortköring.

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
Trött skrev:

Menar du att det är fel av polisen att använda våld vid ett gripande, men att däremot så är det ok för gemene man att ge sig ut och hämnas?

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Skönt att se några låglivs pundare torska, tycker inte ett skit synd om dem, de har ju gjort en hel del skit för att hamna på ungdomsanstalt. poliserna hade gärna fått vara lite mer hårdhänta.....

///micke

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Blanco skrev:
Usch o fy för poliser...... Som talar skånska dessutom :skrämd
näddå, dom gör säkert ett bra jobb, men dom borde behandla det som ett jobb! inte bli så angagerade, personligen ! att man börjar bestaffningen med omöjliga vinklar på armarna osv, vi har faktiskt inga fysiska straff i sverige!
sen om du tycker det e ok med
deras behandling :kocko
Om du nu råkar köra/gå förbi en brottsplats som dom ännu inte har koll på. och blir tagen som misstänkt av en stressad polis, då e du nog inte lika possitivt lagd till denna behandling!/jag vet

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Mr_Mike skrev:
Skönt att se några låglivs pundare torska, tycker inte ett skit synd om dem, de har ju gjort en hel del skit för att hamna på ungdomsanstalt. poliserna hade gärna fått vara lite mer hårdhänta.....

Var går gränsen då? När är det inte ok att använda övervåld vid ett gripande?

När en polis sitter på nacken och bryter upp armen så killen kan klia sig i nacken..då har det gått för långt i mitt tycke.

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
Jag tycker dom skulle ha plåstrat om dom och gett dom en blombukett en klapp på axeln och släppt av dom i nästa stad så att dom kan fortsätta sin lilla resa i Sverige. :pannkyss
En eloge till poliserna som gjorde det där mycket bra :tummenupp Ni som inte vet hur en polisman/poliskvinna har i sitt arbete ska genast åka och prata med en och se hur dom har det på sitt jobb. Fattar inte hur man kan ha bättre betalt om man sitter bakom en dator i ett skyddat kontor än vad poliserna har som riskerar sina liv varje dag dom går till jobbet :kocko

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Trött skrev:
... men dom borde behandla det som ett jobb! inte bli så angagerade, personligen ! ...

Ja jävlar vad lätt det måste va att först vara med om en biljakt, sen få brotta ner asen, sen bli kallade för snutfitta och därefter stå och le och "inte bli så engagerad".

Sjuka krav ni har på poliser... Och kom nu inte med "klarar dom inte jobbet så ska dom inte ha de". Den som klarar av ovanstående utan att bli förbannad är nog inte så jävla lämplig som polis heller.

/ Hannes

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
steman skrev:

När en polis sitter på nacken och bryter upp armen så killen kan klia sig i nacken..då har det gått för långt i mitt tycke.
Nix....... Man ska minnas ett gripande, så att man inte vill gripas igen..... Så det är bra att dom tar i lite extra tycker jag

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...

Ne jag tycker faktiskt inte det har gått förlång..... Såg du på filmen hur de körde eller när de höl på att sladda upp på trottoaren med folk på "tänk" om du eller någon du håller kärt hade gått på en promenad och det kommit 3st krimenella skitar och mejat ner er eller ditt barn. VAD???? hade du sagt då.??? Jag menar för fan rikera andras liv på ett sådant sätt, vem vet de kanske hade langat knark innan till små liv på skolar innan de åkte in på anstalt tycker du de är synd om dem då också att de får sitta på anstalt???? NEJ fy fan säger jag skicka hem de jävla asen direkt istället va fan ska de komma hit och bråka för. Samma sak som ett gäng svenskar åker till irak, bygger en skit stor svensk kyrka börjar spöa irakier och snor deras bilar, hojar, mobiler, jackor m.m säljer knark till deras barn Hmmm undrar om deras poliser hade varit snälla mot oss då KNAPAST.....

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Mr_Mike skrev:
Jag menar för fan rikera andras liv på ett sådant sätt, vem vet de kanske hade langat knark innan till små liv på skolar innan de åkte in på anstalt tycker du de är synd om dem då också att de får sitta på anstalt????

Har inte nämnt någonstans att jag tycker synd om de här killarna. Helt rätt att de blir gripna..men det jag säger är att vi lever i en demokratisk rättstat och därför vill jag inte att det ska gå som i de polisstater du antyder de kommer ifrån. Polisbefälet försöker dessutom få kollegorna att lugna ner sig och stoppa in killarna i bilarna. I alla fall en av poliserna som har sinnesnärvaro.

För övrigt...killen som blöder både ser ut och låter som en inföding.

Brutaliteten flyttar hela stiden sina gränser och grövre våld blir hela tiden mer accepterat. På båda sidor om lagen...
Men det gör väl inte att vi ska acceptera det?

tIgGeR

Häradsbetäckare!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Imaginär R1
Trött skrev:
näddå, dom gör säkert ett bra jobb, men dom borde behandla det som ett jobb! inte bli så angagerade, personligen ! att man börjar bestaffningen med omöjliga vinklar på armarna osv, vi har faktiskt inga fysiska straff i sverige!
sen om du tycker det e ok med
deras behandling :kocko
Om du nu råkar köra/gå förbi en brottsplats som dom ännu inte har koll på. och blir tagen som misstänkt av en stressad polis, då e du nog inte lika possitivt lagd till denna behandling!/jag vet

Ja, jag tycker att poliserna agerar i stort sett korrekt i videon. Anledningen till detta är bland annat det svar en av personerna som ska visiteras ger, när han tillfrågas om han har något i fickorna. Han svarar "ja, det finns en liten". Jag föredrar att få den informationen av honom muntligen, när han har händerna bakom ryggen än genom att få en kniv i magen.

Last edited:

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
Blanco skrev:
Nix....... Man ska minnas ett gripande, så att man inte vill gripas igen..... Så det är bra att dom tar i lite extra tycker jag

Håller med fullt ut...

MEN!

Var går gränsen? 3 poliser PÅ en kille som ligger på mage är lite väl. Det där nackgreppet med underbent ena polisen gör...han ska bara vara glad att han inte bröt nacken på killen. För då hade vi haft en polis mindre i landet...

Hänt förr att poliser misshandlar sjuka människor i tron att det är ett fyllo dom har att göra med.

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
steman skrev:
Tog inte åt mig så värst eftersom det inte var mig du citerade först. Tycker bara att folk slänger ur sig för mkt om varandra på de flesta forum. Verkar som det är ok att vara tyken och oförskämd bara för att man sitter vid datorn.

Visst finns det kryp, snorungar, kriminella och annat pack. Men in med dom i en rättsal och få det prövat på ett korrekt sätt. Skulle själv inte vilja bli misshandlad när jag åker dit för fortköring.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
tIgGeR skrev:
Menar du att det är fel av polisen att använda våld vid ett gripande, men att däremot så är det ok för gemene man att ge sig ut och hämnas?
Nej det är inte korrekt att hämnas/smaksak :D
Men det är inte heller korrekt av staten att hämnas med misshandel, dvs polisen, tro mig när du går förbi vid fel tillfälle. kommer du tycka att dom ska koncentrera sig på sitt jobb istället för att ta ut sina agressioner på en "eventuell" buse :huvet

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...