Att bli polis är förmodligen bland de mest otacksamma jobb man kan välja, svårt att vara alla till lags, se bara ibland hojåkare som har synpunkter på att snutarna klagar på för små regskyltar eller att man kör för fort...det tillhör trots allt jobbet.
En annan av deras uppgifter är att hålla borta samhällets drägg från gatorna och då får de tillgripa så mycket våld som krävs, inte ett dugg mer.
Som i alla yrkeskårer finns det några som är mindre bra och kanske inte alltid låter regelboken råda i alla lägen.
Samma mänskliga brist finns inom alla yrkes kategorier, från busschaufförer till hjärnkirurger, det är ju trots allt människor bakom uniformen.
Att döma dessa poliser utifrån det som syns på videorna tycker jag är fel, utan bakgrunden till det hela kan man knappast ha en rättvis bild.
Hade man visst att det var felparkering som var deras brott så håller jag med om att det är nära övervåld, men det tror jag inte det handlar om.
Scenariot där vi inte har poliser hängivna sin uppgift, med rätt balans, vill jag inte tänka på, närmast anarki och inga krafter som motverkar våldet är en bild som bara måste vara avlägsen.
Heder åt poliser som vill jobba med dessa uppgifter i ett samhälle där lagtrotsen verkar vara en sport i vissa läger.