Polisen kan...

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
davvep skrev:
skit bra av polisen att de får tag på de där svinen och griper dom, men även fast dom är svin och kör som idioter så har dom ingen rätt att behandla dom på det där viset vi ser i andra klippet.. tycker de går lite väl hårt till väga..
poliser är utbildade att klara sånna situationer.

Som jag sa tidigare ge dom en klapp på axeln och en blombukett :kocko :kocko

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Sluta dalta med dessa kriminella idioter!!
Hoppas dom fick redigt med stryk sen när kameran var borta!!
Vadå inte dömda skulle det vara mer rätt att ge dom stryk om dom var det?
Dom var säkert ute dan efter och gjorde nya bryt!!

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
CALLAHAN skrev:
Sluta dalta med dessa kriminella idioter!!
Hoppas dom fick redigt med stryk sen när kameran var borta!!
Vadå inte dömda skulle det vara mer rätt att ge dom stryk om dom var det?
Dom var säkert ute dan efter och gjorde nya bryt!!
Lilla gulle plutten. tur att du kan huka dig bakom skärmen :pannkyss det jag sa var att det är inte polisens sak att döma o ta ut straffet, för det finns faktiskt domstolar till det, JAG har aldrig sagt att ska daltas bara för det :pannkyss :fatta!

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
blueblade skrev:
Du lille fjant.Jag var ute med min dotter den dagen.sÅ JAG KAN LOVA DIG om något hade hänt henne.Hade polisen inte behövt göra något med dom.
Och NÄ min hoj har dom inte stulit heller.Om dom kört över någon i din familj(Vilket jag inte vill ska hända någon)Vad hade du själv gjort då.
Hallå, lille fjant, hmmm :va Säger inte att jag är så jävla dukdig o självgod att jag kanske inte skulle hoppa en eller två meter över alla bestämmelser om det hände en nära anhörig något,,,MEN om jag är polis så ÄR DET MITT JOBB=PROFFS :kocko :7peta

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Lugn och fin nu Trötter!! :tungan

Är så jävla trött på detta daltandet med dessa elemänt i samhället.
Så synd om dom vi borde skicka dom på en söderhavs kryssning för det har ju funkat så bra förut. :banana

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
CALLAHAN skrev:
Lugn och fin nu Trötter!! :tungan

Är så jävla trött på detta daltandet med dessa elemänt i samhället.
Så synd om dom vi borde skicka dom på en söderhavs kryssning för det har ju funkat så bra förut. :banana
ok :tummenupp köper det du säger ,,,men jag kan inte heller med att folk får spöstraff innan dom i en demokrati!, men som sagt vore det mina anhöriga/min hoj :död

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Contentan av tråden:

Det finns två typer av människor: De som förstår innebörden i, och vitsen med, rättsäkerhet, och de som inte gör det.

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
chrilla skrev:
Contentan av tråden:

Det finns två typer av människor: De som förstår innebörden i, och vitsen med, rättsäkerhet, och de som inte gör det.
:rodnar Hmm, du har en poäng där

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Victor skrev:
Nähe, och vad vet du om resten av hans familj eller vänner?
Fyfan vilket sannslöst korkat uttalande av dig. Och förresten, om det bara är så att ingen kommer att sakna en, förtjänar man att misshandlas ihjäl då?
Hoppas du har gott om vänner som saknar dig om det händer dig något.
Nu åker du in på min ignorelista ditt jävla fucko.

Snälla människa! Jag har inte sagt att jag ville att han skulle dö och inte heller han var inlägg jag citerade. Det som skrevs var;
"Jag föredrar faktiskt att svin som han dör, än poliser som försöker göra sitt jobb."

Men om du hellre ser att polisen dör än en gamma pundare så anser jag att du är ett "jävla fucko" x2 :fatta! :fatta! :7peta :7peta

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag ser inte var polisen använder övervåld i filmerna, det KRÄVS tre personer för att hålla nere en person som inget hellre vill än att komma därifrån och knäet/foten i nacken är inget som är mer farligt än något som de tre förövarna har pysslat med tidigare, man bryter inte nacken av det om man inte är otroligt klen. Vad polisen gör är att hålla ner personerna för att de ska lugna ner sig, inse att de inte har en chans att komma därifrån och därför ska lugna ner sig och finna sig i situationen. Vilket de också lyckas med. Den mannen som springer fram och börjar skrika och gapa däremot är jag mycket tveksam till men jag antar att han var en åskådare som var nära att bli skadad och jag förstår hans reaktion.

Nä, kom tillbaka och klaga på övervåld när polisen har använt övervåld, alltså INTE MER VÅLD ÄN SITUATIONEN KRÄVER vilket de inte gjorde i något av de här klippen.

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Hoj
Honda
Trött skrev:
Hallå, lille fjant, hmmm :va Säger inte att jag är så jävla dukdig o självgod att jag kanske inte skulle hoppa en eller två meter över alla bestämmelser om det hände en nära anhörig något,,,MEN om jag är polis så ÄR DET MITT JOBB=PROFFS :kocko :7peta
Jag menar bara att jag är trött på allt skit som händer.Därmed inte sagt att alla skall ha stryk så fort dom gjort något fel.Men dom verkade skita i allt o alla ju.Så då skall dom ha det :) Så sköt om er nu så ses vi på vägarna i
stället. :)

davvep

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
ingen hoj just nu!
237 skrev:
Som jag sa tidigare ge dom en klapp på axeln och en blombukett :kocko :kocko
nej varför skulle man göra d... stor skillnad på att ge dom plommer än att sköta det snyggare...
som jag ser det så gör ingen något motstång, och då behöver man fan inte sitta 3 stora feta poliser på en spingig liten skit unge som... inte bara d utan också sätta ett knä i nacken på han...

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
BT 1100 Bulldog
davvep skrev:
nej varför skulle man göra d... stor skillnad på att ge dom plommer än att sköta det snyggare...
som jag ser det så gör ingen något motstång, och då behöver man fan inte sitta 3 stora feta poliser på en spingig liten skit unge som... inte bara d utan också sätta ett knä i nacken på han...

Det är inte ett dugg synd om grabbarna. Dom kanske gjorde rejält motstånd innan som inte visas så dom förtjänar nog både 1 och 2 knän i nacken.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Trött skrev:
det jag sa var att det är inte polisens sak att döma o ta ut straffet, för det finns faktiskt domstolar till det, JAG har aldrig sagt att ska daltas bara för det :pannkyss :fatta!
Kul debatt det här, minns en anna tråd som handlade om hojtjuvar och hur de skulle få sin sak prövad i domstol :fatta! Det handlade väl mest om vilket material slagträet skulle vara i.
Vi har ju faktiskt domstolar och där blir en del dömda till saft och bulle i flera månader, otroligt straff.
Sen att man är 3 poliser på en buse är inte så konstigt varsin arm och en håller koll på benen, det blir minst skada på buset då.
Han som hoppar in på slutet och påtalar sitt stora missnöje med kräken var nog mer rädd och skärrad av händelsen, såg honom inte tidigare men skulle tro att han var ganska nära när det smällde.

Vi har domstolar och de ger vård, men min mening är att är man ej mottaglig för vård så gör något annat, man kan inte hålla på och dalta med en del hur länge som helst.

3:e gången man blir dömd till fängelse så ska det vara ett straff inte vård, kolla med Pakistan de har knappt 1% som återfaller i brott efter ha fått genomgå 3:e gången gillt behandlingen. Det är inte hängning utan fängelse special.

sterner

www.HEET.JAG
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
cbr 954-02
davvep skrev:

men snälla lilla du...ta en titt till på filmen då och hoppa över och blunda!!!!tycker att polisen gjorde ett riktigt bra jobb....kan ju bara hoppas på att den muppen har lärt sig något till nästa gång!!

Ducster900

Ducster900
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 900Sie -00 (numera såld...)
Att bli polis är förmodligen bland de mest otacksamma jobb man kan välja, svårt att vara alla till lags, se bara ibland hojåkare som har synpunkter på att snutarna klagar på för små regskyltar eller att man kör för fort...det tillhör trots allt jobbet.

En annan av deras uppgifter är att hålla borta samhällets drägg från gatorna och då får de tillgripa så mycket våld som krävs, inte ett dugg mer.

Som i alla yrkeskårer finns det några som är mindre bra och kanske inte alltid låter regelboken råda i alla lägen.
Samma mänskliga brist finns inom alla yrkes kategorier, från busschaufförer till hjärnkirurger, det är ju trots allt människor bakom uniformen.

Att döma dessa poliser utifrån det som syns på videorna tycker jag är fel, utan bakgrunden till det hela kan man knappast ha en rättvis bild.
Hade man visst att det var felparkering som var deras brott så håller jag med om att det är nära övervåld, men det tror jag inte det handlar om.

Scenariot där vi inte har poliser hängivna sin uppgift, med rätt balans, vill jag inte tänka på, närmast anarki och inga krafter som motverkar våldet är en bild som bara måste vara avlägsen.

Heder åt poliser som vill jobba med dessa uppgifter i ett samhälle där lagtrotsen verkar vara en sport i vissa läger.

steman

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
YZF 1000R
sterner skrev:
men snälla lilla du...ta en titt till på filmen då och hoppa över och blunda!!!!tycker att polisen gjorde ett riktigt bra jobb....kan ju bara hoppas på att den muppen har lärt sig något till nästa gång!!

Ja, och du lär väl inte lära dig något innan du mot all förmodan träffar på en övertänd polis...

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...