Vet inte, ifall dem inte kan få framm bevis på att jag var medveten till trimmning så kan jag inte fällas
Jo dem söker bara på google.com så kommer sporthoj.com fram
Vet inte, ifall dem inte kan få framm bevis på att jag var medveten till trimmning så kan jag inte fällas
Jo dem söker bara på google.com så kommer sporthoj.com fram
Men det är väl fortfarande Din skyldighet att se till att Din mc är "som den ska"?Jag har inte skrivit att jag trimmat min med flit någonstans
Men det är väl fortfarande Din skyldighet att se till att Din mc är "som den ska"?
Jag är osäker på den saken, jag har hört att ifall man har köpt ett fordon i god tro och sedan blir stannad och fordonet har "brister" kan slippa straff. Eventuellt strafflindring kan man också få. Har för mig att jag läste det på trafikjuristen.se, ska kolla ifall jag hittar det.
fick du draget lämp?
Vet inte, sist jag såg det drog dem lämpet i gruset efter en blå saab
2fast4u2: Kan det vara så att polisen testat med i och urkopplad och kopplat ur den i öppet läge?
för att effekten inte kommer förrän 6000rpm verkar konstigt
Jag vet inte om jag förstod frågan rätt men avgasporten har varit inkopplad under bänkningarna. Det kan jag nästan svära på. Att kurvan är lite hackig mellan 5-6000 rpm beror på cdi-strypningen.
det jag menade var att om polisen testat med både inkopplad och inte så kanske dom hade kopplat ur den
men kopplat ur den så att den var låst i öppet läge
eller har RS så enormt kass botten att kurvan inte finns (typ) innan 6k rpm?
Polisens förklaring på hur någon hade försökt trimma den: Någon hade försökt dra ut katalysatorn genom kröken med hjälp av att kroka i en vajer och hamra på vajern för att knacka ut den.
Å herre jävlar... Du har att göra med ett proffs
Mm, man börjar ju undra Har poliser någon som helst utbildning inom motorer? Polisen i det här fallet är iaf inte särskilt kunnig. Han har inte äns förstått grunprincipen än: motorcyklar går snabbare om man trimmar dom
Varför tog han den då??? Nej men på något sätt borde du ju kunna få tillbaka hojen, såndärnt ska väl en verkstad göra eller???
Jo jag tycker också att en verkstad ska göra sånt där, och då ska det inte vara någon verkstad som polisen är stammisar på, det ska vara en verkstad som inte har några "relationer" med polisen.
Jag har fått veta att firman som bänkade min hoj har någon sorts avtal med polisen (lägre priser). Inte för att jag tror att verkstaden har något att göra med att min avgasport var inkopplad under bänkningen men ändå...
Anledningen till att dom tog den var för att superbänkarpolisen tyckte att den kändes LITE för pigg för att vara 11kw. Och då menade han att det kanske var några hästar mer och INTE 15,5 hk för mycket. Senare fick jag veta att samma polis egentligen hade tyckt att min hoj lät som att den var trimmad.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|