Polisens attityd?

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag tror att polisen överväger riskerna med att ta upp en jakt i hög hastighet på grund av att dom ser hur det ser ut på olycksplatserna.. Alla bedömmer situationer olika..
 
Last edited:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Vinkade till två mc-politzei idag. De vinkade tillbaka. Två med OK attityd i alla fall.
 

tommi

Guest
Sådär talar man inte till en dam:fatta!

Nej det är klart man kanske ska vara lite mer finkänslig eller? men faktum är att om jag möter nån i ett ärende och hon skulle vara klädd i tight skinnställ så skulle jag kanske inte focusera på annat än kroppen kanske polisen tänker likadant? :D
 

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
jag vet en tjej som blev stannad i 140 på 50 väg. hon började stor gråta o fick åka därifrån med en bot på 1000 kr
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Kan säkert stämma att dom är duktiga på en bana, mina erfarenheter säger dock att dom är ordentligt långsamma på gata, kanske för att dom är mesiga och försiktiga, kanske för att dom inte är vana vid att köra fort på gata, kanske så har jag bara erfarenhet av långsamma mc-poliser! Finns säkert dom som är duktiga även på gata, men efter historier jag har hört så brukar dom avbryta jakten rätt fort ändå.

Du har hört "historier"? När jag var liten så drog ju kompisar snuten på sina MTfemmor. Joråserusåatt.... :tummenupp

Jag har legat bakom några trafiksnutar med bmwkolosser i sthlm på kurviga vägar i 08området och jag kanske kör som en kärring men det gick djävligt undan. Att de skulle lägga av att jaga för att det är farligt på kurvig väg tror jag inte är fallet. Men visst, att ha en K1300s eller Haya och köra ifrån dem på 120-väg är ju nemas problemas.... Men de jag sett både på allmän väg och bana kör åttor både runt mig och troligen även dig även i vanlig trafik så länge det svänger, jag lovar...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vafan är det jag läser?

Ni som ens överväger att köra ifrån polisen, vad i helvete tänker ni med? Jävla nötter, just det idiotiska tänket som får alla oss andra hojåkare att framstå som morallösa idioter. Lagar är till för att följas, lär er det fuckmuppos. (blir så jävla förbannad på ungdomar med komplex och utan etik och moral).

Lagar är till för att skapa brottslingar.. Punkt..
 

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Ort
göteborg
Hoj
så jävla röd va
Lagen har inte alltid rätt och poliser följer inte alltid lagen.



Vafan är det jag läser?

Ni som ens överväger att köra ifrån polisen, vad i helvete tänker ni med? Jävla nötter, just det idiotiska tänket som får alla oss andra hojåkare att framstå som morallösa idioter. Lagar är till för att följas, lär er det fuckmuppos. (blir så jävla förbannad på ungdomar med komplex och utan etik och moral). Jag är själv rätt ung (24 år) men inte fan beter jag mig som en kriminell bara för att man åker hoj. Hoppas verkligen att folk förstår att inte alla åkare vill tänja på gränserna och överväger att riskera oskyldigas liv genom idiotkörning.

Jag är ta mig fan stolt över att köra med huvudet, va det ni med och bort med dåliga attityden. Utan polis och lagar hade det vart kaos i trafiken.

/Angelfire



Du är ju bara för mycket, jubelidiot! Klart som fan att polisen stannar dig när du beviseligen som du själv nämt kört som en dåre? Vilken förvriden värld lever du i?


Ursäkta men ja, du är en jubelidiot!!

Edit: Att du ska börja "tänka själv"? Vafan snackar du om? Har du slutat tänka när du kör bara för att det finns poliser som kan tänka åt dig? Du formulerar dig väldigt tokigt, inser du det?

En gång till fast baklänges, toidilebuj!!
 

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
under mitt tak!!
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
Vafan är det jag läser?

Ni som ens överväger att köra ifrån polisen, vad i helvete tänker ni med? Jävla nötter, just det idiotiska tänket som får alla oss andra hojåkare att framstå som morallösa idioter. Lagar är till för att följas, lär er det fuckmuppos. (blir så jävla förbannad på ungdomar med komplex och utan etik och moral). Jag är själv rätt ung (24 år) men inte fan beter jag mig som en kriminell bara för att man åker hoj. Hoppas verkligen att folk förstår att inte alla åkare vill tänja på gränserna och överväger att riskera oskyldigas liv genom idiotkörning.

Jag är ta mig fan stolt över att köra med huvudet, va det ni med och bort med dåliga attityden. Utan polis och lagar hade det vart kaos i trafiken.

/Angelfire



Du är ju bara för mycket, jubelidiot! Klart som fan att polisen stannar dig när du beviseligen som du själv nämt kört som en dåre? Vilken förvriden värld lever du i?



Ursäkta men ja, du är en jubelidiot!!

Edit: Att du ska börja "tänka själv"? Vafan snackar du om? Har du slutat tänka när du kör bara för att det finns poliser som kan tänka åt dig? Du formulerar dig väldigt tokigt, inser du det?

En gång till fast baklänges, toidilebuj!!

helt rätt i d du säger men nu e du säkert sporthojs största tönt. nu e jag full o vill inte säga mer än vad jag borde säga..kör man hoj så kör man ifrån snuten vad har man hojen till för ( köra rakt lr) :va
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jaha, då vet man vilka som borde vara kvar i sandlådan, väx upp för fasen! Sne syn på världen, maken på mer idioti får man leta efter.

Nu skulle jag personligen inte ens kunna köra ifrån snuten även om jag ville, men förstår att du inte gör det med en "nästa sommar".

Väx upp själv och skaffa en bättre attityd än ett rövhål :tummenupp
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Vafan är det jag läser?

Ni som ens överväger att köra ifrån polisen, vad i helvete tänker ni med? Jävla nötter, just det idiotiska tänket som får alla oss andra hojåkare att framstå som morallösa idioter. Lagar är till för att följas, lär er det fuckmuppos. (blir så jävla förbannad på ungdomar med komplex och utan etik och moral). Jag är själv rätt ung (24 år) men inte fan beter jag mig som en kriminell bara för att man åker hoj. Hoppas verkligen att folk förstår att inte alla åkare vill tänja på gränserna och överväger att riskera oskyldigas liv genom idiotkörning.

Jag är ta mig fan stolt över att köra med huvudet, va det ni med och bort med dåliga attityden. Utan polis och lagar hade det vart kaos i trafiken.

/Angelfire




Du är ju bara för mycket, jubelidiot! Klart som fan att polisen stannar dig när du beviseligen som du själv nämt kört som en dåre? Vilken förvriden värld lever du i?


Ursäkta men ja, du är en jubelidiot!!

Edit: Att du ska börja "tänka själv"? Vafan snackar du om? Har du slutat tänka när du kör bara för att det finns poliser som kan tänka åt dig? Du formulerar dig väldigt tokigt, inser du det?

En gång till fast baklänges, toidilebuj!!



Tja, Angelfire! Du går på hårt utan erfarenhet, eller? ??
Alla i tråden har haft respekt för polisen och deras yrke till dess att de själva blivit taskigt behandlade. Men utvecklingen går desvärre mer emot att vi skiter i att stanna pga , förlorat körkort och tusenlappar i böter!
:arsele
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Du har hört "historier"? När jag var liten så drog ju kompisar snuten på sina MTfemmor. Joråserusåatt.... :tummenupp

Jag har legat bakom några trafiksnutar med bmwkolosser i sthlm på kurviga vägar i 08området och jag kanske kör som en kärring men det gick djävligt undan. Att de skulle lägga av att jaga för att det är farligt på kurvig väg tror jag inte är fallet. Men visst, att ha en K1300s eller Haya och köra ifrån dem på 120-väg är ju nemas problemas.... Men de jag sett både på allmän väg och bana kör åttor både runt mig och troligen även dig även i vanlig trafik så länge det svänger, jag lovar...
Historier från nära bekanta och egna erfarenheter (fast det sissta hittar jag ju såklart bara på om det är nån polis som läser detta :rolleyes:)
Ja, du verkar vara en "kärring" när det gäller att köra hoj, nu är det nått år sedan jag kört hoj aktivt men jag har fått mycket beröm för min körning både på bana och kurviga landsvägar, men samitidgt heter jag knappast rossi. Känns det bra att sitta och göra uttalanden om sånt du inte har nån erfarenhet av själv?
Jag har inte haft några problem med mc-poliser så det innebär väll att jag antingen är snabb eller dom, på gata, är långsamma. Avgör själv.

Du är ju bara för mycket, jubelidiot! Klart som fan att polisen stannar dig när du beviseligen som du själv nämt kört som en dåre? Vilken förvriden värld lever du i?

Edit: Att du ska börja "tänka själv"? Vafan snackar du om? Har du slutat tänka när du kör bara för att det finns poliser som kan tänka åt dig? Du formulerar dig väldigt tokigt, inser du det?

En gång till fast baklänges, toidilebuj!!
För det första, att blint följa lagarna och vara laglydig för att man är rädd för att bli straffad är inte moral, det är att vara ögontjänare, att fjäska. :fakta
(Har man utmärkt moral behöver man inte polisens hjälp att avgöra vad som är rätt och fel, dock har ingen utmärkt moral, så lyssna på polisens budskap, tänk kritiskt och kom fram till en vettig slutsats)

Du verkar stängt av din hjärna och förlitar dig på att polisen ska göra jobbet åt dig, det finns i det närmaste oändligt antal exempel på varför polisen är dåliga på att avgöra hur man ska leva ut sitt hojintresse på gata, att "stunta" på en tom industriraka bör vara helt okej, att lägga på lite moms på hastighetsgränserna på ödsliga landsvägar likaså, jag är för individens frihet sålänge det inte äventyrar andras säkerhet, inom rimliga gränser såklart, ska man överdriva ditt budskap verkar du vilja att alla ska sitta hemma förbjudna från att göra nånting kul över huvudtaget, ett sånt samhälle med sura olyckliga människor vill inte jag leva i.

Att du sen tafatt kallar mig jubelidiot istället för att säga nått vettigt hintar väll lite om vilken intelligensnivå du ligger på.
 
Last edited:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Är det polisens fel att du förlorat körkortet och fått tusenlappar i böter?
Är det vad du menar med taskigt behandlad?
Om du får skit av polisen fast du är oskyldig kan jag förstå att du tycker du e taskigt behandlad men de omhändertar knappast ditt körkort om du är oskyldig och då e det knappast deras fel att du gjort ett fel som du får ta konsekvenserna av. Det ena har ju inte riktigt med det andra å göra.

Får inte ihop det du skriver nedan ...

Alla i tråden har haft respekt för polisen och deras yrke till dess att de själva blivit taskigt behandlade. Men utvecklingen går desvärre mer emot att vi skiter i att stanna pga , förlorat körkort och tusenlappar i böter!
:arsele
 
Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Historier från nära bekanta och egna erfarenheter (fast det sissta hittar jag ju såklart bara på om det är nån polis som läser detta :rolleyes:)
Ja, du verkar vara en "kärring" när det gäller att köra hoj, nu är det nått år sedan jag kört hoj aktivt men jag har fått mycket beröm för min körning både på bana och kurviga landsvägar, men samitidgt heter jag knappast rossi. Känns det bra att sitta och göra uttalanden om sånt du inte har nån erfarenhet av själv?
Jag har inte haft några problem med mc-poliser så det innebär väll att jag antingen är snabb eller dom, på gata, är långsamma. Avgör själv.

Du vet, på ze internetz är allt sanning. ;) För att inte tala om alla häftiga grabbar med tex zatzybilar som kör åttor runt en på hojen.

Skämt åsido och jag skall inte slänga bensin på elden, men uttalanden om sånt jag inte vet är det ju inte. Jag ställde bara några frågor och kom med några snälla påståenden. Sen får ju var och en tolka dina svar som de vill. :) :krama
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top