Crilljack
Säg Hej vettja!
Jadu, har för det mesta bara träffat trevliga poliser. Man blir behandlad som man behandlar dom. Dock finns det undantag, finns alltid någon tjurig snut, och tack vare den så "går det ut över alla andra"
Det ville jag också bli. Sen fyllde jag 7. Då var det inte lika coolt längre.
massa strunt ?!?!
Sluta upp med att försvara kriminalitet, jubelidotos!
Jag tycker det är väldigt omoget att försöka stoltsera med att "jag har åkt ifrån polisen"-attityd på ett forum.
Och han reprensenterar hela poliskåren för dig? Varför inte hans kollegor som trodde på dig då?
Angelfire: Vad gör du på det här forumet? Blir man så provocerad av att någon skriver att dom kört ifrån snuten skall man nog logga ut ett tag.
Har många negativa bemötanden med poliser i mitt bagage så nuförtiden har jag sagt upp bekantskapen med dom... Största problemet med att inte stanna första gången man väljer det är som nån sa nerverna, men behåller man bara lugnet så är det hur smidigt som helst, man behöver inte "dra snuten", det räcker med att bara åka därifrån om man har en hyffsat vettig hoj, V70 är helt jävla värdelösa bilar och personerna som kör är ännu värre, har haft både polishojar och bilar efter och hojarna är ännu slöare, tung hoj + gammal gubbe som inte kan köra = långsamt, detta är både mina och mina kompisars erfarenheter. (självklart kan det finnas undantag med snabba polisbilar och duktiga förare om man har otur, men handlar det om en polisbil är det ju bara känna till nått ställe i stan där det finns en bom som bara hojar kommer förbi) Jag har aldrig varit med om nån direkt jakt, dom hänger helt enkelt inte med (inte ens dom få gångerna man är omogen och försöker få dom att hänga med )
En av de grejer som gjorde att jag helt tappat respekten för dom va när jag en ödslig natt körde fortfort med bil på atteviksrakan o lite rondeller utanför stan osv, ser då att en bil följer efter mig fort så jag nitar ner till laglig hastighet och det visade sig va en polisbil när dom kom ifatt, dom låg bakom en stund och kollade upp mig för att sedan stanna mig, dom gav mig världens utskällning för att jag kört fort där det kan finnas folk, dels va det mitt på natten, men framförallt, dom körde minst lika fort, om inte fortare eftersom dom kom ifatt mig, utan blåljus! Sen står dom och skäller ut mig för nått dom gjorde ännu värre?
Nä, för min del har dom helt förlorat sin roll att vara dom som ska säga till mig vad jag ska göra eller inte.
Vissa kommer väll säkert tycka att jag bara försöker va tuff, då får ni väll tycka det. Ni som drar klyshor att man "ska stå sitt straff" är ju rent nonsens, ska man stå sitt straff borde man ringa själv till polisen och erkänna varje gång man kört för fort, gör ni det? (visst, det va ju lite ballt när man va 16 o drog mcpolisen med 125an men dom som tror att folk inte stannar för att det är häftigt kanske borde ta och vakna?)
Nä, jag röstar för att börja tänka själva istället, gasa på rätt ställe, ge fan i o köra på bakhjulet inne i stan bland massa folk tex, gasa på rätt ställe, försök att inte utsätta andra för fara, men förväntar er inte att polisen ska uppskatta detta för dom skiter i vilket, min erfarenhet säger att dom inte ser nån skillnad i om man uuiiilar inne i stan eller på ett industriområde, dom är helt enkelt för mycket paragrafryttare och ser inte till det verkliga problemet.
jag minns att det var någon som postade ett inlägg om en hemsida där det fanns en hel del riktigt läskiga bilder på mc-olyckor. Minns inte sidan bara
Tror att den skulle vara väl till hands nu i detta inlägg.
Sen kan ni ju fundera på detta: Om dessa lagar kan struntas i, ja då borde ni inte ha något emot att någon människa kommer hem till er och snor lite saker. Det borde de ju få göra ifall ni "har rätt" att skita i trafiklagarna så kan de ju skita i brottsbalkens regler. Eller?
Alltså, seriöst..
Att du inte tycker att folk ska köra för fort (även om jag fortfarande saknar svar om du inte, med handen på hjärtat, kört för fort) är en sak, och naturligtvis ska man respektera det - även om det kanske inte bidrar för din sak att du kallar folk för diverse saker åt höger och vänster.
Men olyckor på MC kan mycket väl ske, och leda till döden, utan att man kör för fort. Jag börjar faktiskt ifrågasätta varför du ska köpa mc överhuvudtaget, oavsett hur du kör.
Och ni som tycker det är så ballt att köra som dårar på gatan, tror ni Rossi kör fort på vägar? Svar nej, han håller sig till banor.
Jag tycker du ska hitta ett annat forum som passar dig bättre
jag vet en tjej som blev stannad i 140 på 50 väg. hon började stor gråta o fick åka därifrån med en bot på 1000 kr
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|