Polisens attityd?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag fattar inte hur Ni orkar diskutera moral på ett forum, dels så känner man inte varandra och sen kommer man ALDRIG att komma fram till något "beslut"... det finns typ 7 miljarder? människor på den här planeten, alla har olika värderingar här i livet, tyvärr så finns det idioter överallt... köra ifrån en polis är väl minsta problemet i vårat samhälle, finns de som kör påverkade på våra vägar, föräldrar som slår sina barn etc... att diskutera om någon är "dum i huvudet" för man kör ifrån polisen känns lite onödigt, visst man utsätter andra för fara kanske men man är inte mer än människa, ibland tar man fel beslut.

Varför skulle man inte kunna diskutera "moral" på ett forum? Är inte forum till för att just diskutera allt? :va

Person 1: Polisen ska sluta jaga fartsyndare, lägg resurserna på drogpåverkade i trafiken istället!

Person 2: Följ trafikreglerna så polisen kan prioritera om sina resurser, och på så sätt motverka drogpåverkade i trafiken.

Vilken av dessa två personers syn skulle få bäst inverkan i trafiken?

Att köra ifrån polisen är inget litet problem. Det är människor som är beredda att riskera andras hälsa för några få kronor, eller att vara körkortslös i någon månad! Dom förbrukar onödig tid och resurser hos polisen som kunde vart avgörande för någon annan.

Om polisen skulle sluta jaga motorcyklar, så skulle även detta medföra att det är fritt fram för tjuvar att stjäla hojar, för risken att åka fast är obefintlig. Men det klagas en hel del över att polisen aldrig löser våra mc-stölder, som i dagsläget är ganska få.

Att man skulle fatta "fel" beslut om man väljer att köra ifrån polisen, så är man väldigt medveten om att man har valt fel beslut...

Men jag håller med dig att det finns många viljor i våran värld, och det är en omöjlighet att få samtliga att följa satta regler. Man behöver bara se till sig själv... Men att sprida och påverka andra att strunta i regler löser inget. Sen är det väldigt lätt att tycka på internet, men att agera i verkligheten är det inte många som gör.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jösses va mycket bajssnack det va i denna tråden.
Tog mitt hoj-kort i oktober 2006, och bil-kortet 2008 sedan dess har jag blivit stoppad av polisen hur många gånger då? Vänta här kommer det; 0, inga, zero, nada ,aldrig.
Blev stoppad av polisen 1 gång när jag körde moppe. 1600 spänn i böter, surt som fan men ordentligt välförtjänt.
Tycker att man i övrigt blir bemött bra av polisen. Visst har man vatt med om surgubbar men inte sällan är det befogat att man blir stoppad.

Om folk vill "dra snuten" så är det upp till dem. Verkar som ni grabbar från Jönköping har denna fina attityd, det kanske är därför så många av er går om kull och dör? Verkar enligt min flickvän vara något som händer ganska ofta där uppe. Sen att folk överlag inte verkar kunna köra alls i den staden är en annan sak. kanske beror det på stadsplaneringen som inte är av denna världen. Alla som kört där en gång borde veta vad jag menar.

Nu blev det väl mycket OT.:glömdet

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Person 1: Polisen ska sluta jaga fartsyndare, lägg resurserna på drogpåverkade i trafiken istället!

Person 2: Följ trafikreglerna så polisen kan prioritera om sina resurser, och på så sätt motverka drogpåverkade i trafiken.

Vilken av dessa två personers syn skulle få bäst inverkan i trafiken?

Klart nummer "två" är lämpligast här (rätt kass jämförelse) men det är ju inte det allt handlar om här, jag säger inte att man ska dra ifrån snuten... enda jag sa var att den här diskussionen inte kommer leda någonstans, den har redan börjat att spåra ur med att "ge stryk irl" fasoner.

Du kan ju kolla upp statistiken på vad som "leder", antalet fartsyndare som kör ifrån snuten som sen slutar med en dödlig krasch eller fulla/berusade/drogpåverkade bilister som kör ihjäl andra?

Om polisen skulle sluta jaga motorcyklar, så skulle även detta medföra att det är fritt fram för tjuvar att stjäla hojar, för risken att åka fast är obefintlig. Men det klagas en hel del över att polisen aldrig löser våra mc-stölder, som i dagsläget är ganska få.

Så du menar att lösningen är att jaga så mycket tjuvar som möjligt som snott en MC mitt i trafiken, du tycker inte att det motargumenterar hela ditt upplägg?
Det jag menar är att det lär ju knappast bidra till mindre olyckor där oskyldiga råkar illa ut, då är det väl bättre o släppa föraren som riskerar flera år på kåken än att jaga tills han eller någon annan dör?
Menar en hoj är en hoj det finns försäkringar, men ett liv kan man inte ersätta.

Ännu en gång, jag har aldrig sagt att jag är varken för eller emot poliser som jagar fartsyndare, men sitta på ett forum och diskutera vad som är rätt och fel där det finns MASSOR av moralsynpunkter och åsikter lär sluta med en "låst tråd".

Nu är jag ju nästan en av Er här... #¤%&/()= :gnissla ;)

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
två gånger har jag haft date med polisen för fortkörning. båda gångerna för ganska rejäl fortkörning. dock har jag sluppit undan böter båda gångerna och fått behålla körkortet.

första gången var det i 200 blås på en 110-väg men snuten va ensam och bilen han körde var av äldre modell och saknade kamera. så han hade helt enkelt inga bevis men jag var schysst och "förstående och ångerfull" redan från början vilket fick honom att ganska fort lugna ner sig. jag förklarade att jag bara provkörde hojen i samband med ett eventuellt köp av hojen (vilket var sant) så han gav mig en muntlig varning och sa "ta det här som en varning, men du ska få åka den här gången för att du varit schysst. är du schysst mot mig så är jag schysst mot dig", så gick han.

andra gången (på samma väg, uppsalavägen, norra sthlm) så blev jag stoppad i 140 på 90-väg, denna gång av två trafikpoliser som hade bevis så det räckte och blev över. men jag körde samma race och var trevlig, förstående och ångerfull, förklarade att jag bara va på väg hem från uppsala och inte ens tänkte på att jag körde för fort. snuten var ung och sa att han förstod för han körde själv hoj. jag förklarade att jag gärna betalar böter men kortet ville jag gärna behålla då jag skulle iväg på mc-resa inom kort, "vi får se vad som händer, vi får se vad min kollega får fram på dig" (kollegan kollade mig och hojen i registret). medans han kollade upp mig stod polisen mest och beundrade min hornet 900 och ställde en massa nyfikna frågor, "den går rätt bra va?" - "jorå den går väl helt ok!" sa jag och väntade nervöst. sedan kom kollegan tillbaka med mitt körtkort, gav honom kortet, han vände sig mot kollegan och pratade tyst, sedan vände sig mot mig och säger "vi gör så här, du slipper böter och här får du kortet, du har varit schysst och inte kört vårdslöst iaf, så ta det lite piano!" och sedan t.o.m. skakade min hand och gick tillbaka till bilen. jag kunde inte tro det!?

så det funkar klart att vara schyssta mot dem, det är iaf vad jag erfarit. men jag har garanterat haft tur med för det lär finnas snutar som är inte så snälla och som är inte lika villiga att böja på reglerna som dessa.

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
Det är väl smart att utnyttja sina tillgångar på bästa sätt, och dra fördel av dem??
Att ha :tuttar var tydligen också en fördel enligt vissa här..

På motsvarande sätt har män högre genomsnittslön, pga att de har en penis :tummenupp

utom jag som inte har penis men jag är så förbannat jävla duktig så jag får högre lön ändå.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Ärligt talat... Vilken planet kommer denna snubben ifrån?

Hade du träffat mig personligen kan jag säga dig att den debatten hade blitt allt annat än livlig, den hade vatt avslutad på mindre än 2 sek

Haha tänkte precis samma sak!

Ja, vaför dra upp den här jävla moral diskussionen i den här tråden också. Det har redan gjorts i hur många trådar som helst. jag spårade själv ur lite förut men vi kan väl hålla den här tråden till topic och diskutera hur vi upplever trafiksnuten utan att kalla varandra idioter och annat.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kör man ifrån polisen om man kör på som vanligt och skulle råka få solen i ögonen precis när de utförde sitt stopptecken?

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
nästa sommar
Afan desamma, hade jag vart där hade jag klappat honom på säften så han blev tyst sen dragit jääärnet innan bängen kom för att inkräkta på min frihet

Varför är jag inte förvånad när ännu en tråd spårar ur i dra snuten snacket ^^

Kan vi inte kramas istället? Puss puss

Gabor

Guest
Är väl inget fel på polisens attityd...det är väl snarare fel på de som blivit stoppade och deras attityd från början....

Man blir bemött som man själv bemöter andra....

Är man en kaxig 25 + are med pitbull attityd som just försökt dra snuten, då förtjänar man att behandlas som ett mongo....:rolleyes:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Dem få poliser jag blivit stoppade av har varigt riktigt trevliga:tummenupp. Kan iofs vara att jag inte har balls att käfta imot

Last edited:

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Måste dock säga att det är mkt sällan man får så bra bemötande. Med bil blir man ofta behandlad som en biltjuv, de lyser en i ögonen med ficklampan, är allmänt otrevliga, lyser i baksätet och kollar efter uzis eller heroinhoror, etc.

Anledningen till detta är att kolla dina ögon om du är en drogfattfylla eller inte..
Personligen tycker jag det är bra att dom gör detta... Minst lika farligt att möta en drogad person som en berusad.

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
zx9r
Saxade detta från zatzy.
Det är en polis som har skrivit följande och man kan förstå varför de ibland kan vara lite griniga.

Jag tänkte beskriva ett arbetspass jag hade för ett par månader sedan så ni får en inblick i hur vår arbetssituation kan se ut och det kan kanske skapa lite förståelse för hur komplext polisyrket kan vara.

Jag jobbade dagpass och vi hade som vanligt utsättning kl 07:00. På utsättningen framkom det att det inkommit många klagomål på att bilister inte håller farten i ett bostadsområde utanför centrum. Vi åkte därför till detta område direkt efter utsättningen för att upprätta en laserkontroll.

Det tog inte lång stund förrän den första fortköraren kom. Han mättes till 78 km/h på 50-vägen. Ett flertal liknande hastigheter uppmättes och alla godtog de en ordningsbot. När vi stått i ca 30 minuter kommer en blå Volvo 245 som är känd av oss sedan tidigare i narkotikasammanhang. Bilen blir invinkad i kontrollen och jag kände direkt att något inte stämde. Föraren var ovanligt nervös och saknade dessutom körkort. Detta tillsammans med rödsprängda ögon gjorde att vi misstänkte att han körde drograttfull. Föraren fick därför följa med till stationen för att drogtestas. Beslut togs också om husrannsakan i bilen för att leta efter narkotika.

I bilens mittkonsoll hittade vi en påse med vitt pulver tillsammans med en böjd sked, en pump och en kanyl. Detta är typiska missbrukarverktyg och detta togs i beslag. Påsen med vitt pulver innehöll några gram amfetamin. Föraren erkände att han brukat amfetamin på morgonen och vi omhändertog bilnycklarna så han inte skulle gå tillbaka till bilen och köra igen. Precis när vi skulle släppa ut mannen ropade ledningscentralen upp oss. De ville att vi skulle ringa dem.

Vi ringde upp dem och vi fick beskedet att en kvinna hittats död i en lägenhet och att vi skulle åka till platsen. När vi kom fram möttes vi av en hysterisk kvinna som berättade att hon var väninna till kvinnan som bodde i lägenheten. Hon hade inte hört av kvinnan så hon tog därför den reservnyckel hon hade och hade gått in i lägenheten. Där inne hade hon hittat kvinnan död. Vi fick försöka lugna väninnan så gott det gick och gick upp till lägenheten för att ta oss en titt. Jag kände liklukten direkt när jag kom in i trapphuset. Den luktar som inget annat och går inte att ta miste på.

Innanför dörren låg det drivor med post. På golvet i hallen fanns det blodfläckar och en katt satt och slickade på golvet för att försöka få i sig nåt. Han hade väl inte fått mat på länge. I vardagsrummet satt en kvinna i en soffa. Det var den döda kvinnan. Hon var helt uppsvälld och huvudet såg ut som en fotboll. Hennes ena handled hade skärskador och på golvet låg en kniv. På vardagsrumsbordet stod mängder med medicinburkar. Det visade sig senare att kvinnan tagit sitt liv genom att överdoserat medicin. Skärsåren var mest ytliga och hade inte bidragit till döden även om det fanns en hel del blod på golvet.

Vi ringde som vanligt dit en läkare som måste konstatera att döden har inträffat och det beställde sedan en likbil för transport av kroppen. Läkaren trodde att kvinnan suttit död i soffan i ett par veckor. Det knäppte i huden och man såg att det liksom bubblade under huden. När transportpersonalen skulle flytta kvinnan för att lägga henne i liksäcken sprack hela huden upp och det rann brun/grön vätska över hela golvet. Den stank som nu kom var vedervärdig och jag fick gå till fönstret för att ta luft för att inte börja spy. När kroppen forslats bort och vi låst lägenheten tänkte vi åka in för att äta och avrapportera. Man var ju så lagom sugen på mat efter detta.

När vi precis åker in genom grindarna får vi larm om att en bil kört in i vajerräcket på en större riksväg och att det var totalstopp på vägen. Det var bara att lägga matplanerna på hyllan och dra iväg. Framme på platsen fick vi stå och dirigera om trafik och försöka få en uppfattning om hur olyckan hade gått till. Ambulans och räddningstjänst var också på plats för att ta hand om en skadad person. Efter en stund kom bärgningsbilen och vi fick trafiken att flyta igen.

Sedan fick vi faktiskt både äta och avrapportera i lugn och ro. Vi hade ju en hel del skrivjobb. Dels på drograttfylleristen, dödsfallet och till sist på trafikolyckan. Det är många blanketter att fylla i och allt måste bli rätt.

Efter detta åkte vi ut igen och vi hamnade efter en bil där vi såg att föraren inte hade bältet på sig. Vi stoppade bilen och rapporterade föraren för bältesbrottet. Han hade också ett slitet däck men det lämnade vi med löfte om att han genast skull byta det när han kom hem.

Sedan pep det till i radion igen. Vi fick åka till en park där en berusad man slog en kvinna. På med blåljusen och iväg. Framme på plats kunde vi konstatera att det inte var någon misshandel utan bara två fulla vuxna människor som stod och skrek åt varandra. Mannen omhändertog vi för berusning (LOB) och han transporterades till stationen för att få sova ruset av sig. Som vanligt ska det skrivas en blankett för detta också och vi hann precis med att skriva klart innan passet slutade.

Nästa gång ni möter en polis som inte orkar tjafsa så värst länge om småsaker. Tänk då på att han/hon kan ha haft ett liknande arbetspass som jag hade den dagen och att man då kanske inte alltid kan bemöta varje situation med ett strålande leende på läpparna. Vi är bara människor vi också.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan säkert stämma att dom är duktiga på en bana, mina erfarenheter säger dock att dom är ordentligt långsamma på gata, kanske för att dom är mesiga och försiktiga, kanske för att dom inte är vana vid att köra fort på gata, kanske så har jag bara erfarenhet av långsamma mc-poliser! Finns säkert dom som är duktiga även på gata, men efter historier jag har hört så brukar dom avbryta jakten rätt fort ändå.

Skulle väl inte säga att de är "långsamma" var ute å övningskörde i Tullinge där de oxå övar.. fyfan säger jag bara.. det gick INTE långsamt.. grusväg ska vi inte ens snacka om, det var bara att hålla sig undan, stanna och släppa förbi dem..

Inte riktat till just dig kanske, men att de avbryter jakten beror nog sällan på att de inte "kan" eller "vågar" haka på, utan snarare att de tänker på både hojåkarens och andras säkerhet, speciellt om hojåkaren uppenbarligen inte gör det.. med det i bakhuvet så blir det rätt löjligt när man hör folk berätta om hur sjukt bra de är som "lyckades" köra ifrån polisen...

Mitt svar till på tråden, drog iväg från ett rödljus, körde väl 100-120 (helt fri 50 väg) men såg nästan direkt i backspegeln hur en bil drog på som fan oxå,, saktade in direkt och stannade.. de gjorde en rutinkontroll på hojen, var supertrevliga. Frågade sen: "du vet varför vi stannade dig egentligen va?" jag sa bara: "ja.." sen var det "ha en bra dag, kör försiktigt".

toppbemötande, som alltid.. det handlar nog mest om att inte bete sig som skit själv.

kanske bara är jag, men det känns som att 9 fall av 10 av de som blir bemötta med en taskig attityd är de som själva inte är den vassaste kniven i lådan... (men visst finns det rötägg inom polisen, som i alla branscher, konstigt vore väl annat)

Last edited:

amosohman

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Suzuki Hayabusa
Saxade detta från zatzy.
Det är en polis som har skrivit följande och man kan förstå varför de ibland kan vara lite griniga.

Jag tänkte beskriva ett arbetspass jag hade för ett par månader sedan så ni får en inblick i hur vår arbetssituation kan se ut och det kan kanske skapa lite förståelse för hur komplext polisyrket kan vara.

Jag jobbade dagpass och vi hade som vanligt utsättning kl 07:00. På utsättningen framkom det att det inkommit många klagomål på att bilister inte håller farten i ett bostadsområde utanför centrum. Vi åkte därför till detta område direkt efter utsättningen för att upprätta en laserkontroll.

Det tog inte lång stund förrän den första fortköraren kom. Han mättes till 78 km/h på 50-vägen. Ett flertal liknande hastigheter uppmättes och alla godtog de en ordningsbot. När vi stått i ca 30 minuter kommer en blå Volvo 245 som är känd av oss sedan tidigare i narkotikasammanhang. Bilen blir invinkad i kontrollen och jag kände direkt att något inte stämde. Föraren var ovanligt nervös och saknade dessutom körkort. Detta tillsammans med rödsprängda ögon gjorde att vi misstänkte att han körde drograttfull. Föraren fick därför följa med till stationen för att drogtestas. Beslut togs också om husrannsakan i bilen för att leta efter narkotika.

I bilens mittkonsoll hittade vi en påse med vitt pulver tillsammans med en böjd sked, en pump och en kanyl. Detta är typiska missbrukarverktyg och detta togs i beslag. Påsen med vitt pulver innehöll några gram amfetamin. Föraren erkände att han brukat amfetamin på morgonen och vi omhändertog bilnycklarna så han inte skulle gå tillbaka till bilen och köra igen. Precis när vi skulle släppa ut mannen ropade ledningscentralen upp oss. De ville att vi skulle ringa dem.

Vi ringde upp dem och vi fick beskedet att en kvinna hittats död i en lägenhet och att vi skulle åka till platsen. När vi kom fram möttes vi av en hysterisk kvinna som berättade att hon var väninna till kvinnan som bodde i lägenheten. Hon hade inte hört av kvinnan så hon tog därför den reservnyckel hon hade och hade gått in i lägenheten. Där inne hade hon hittat kvinnan död. Vi fick försöka lugna väninnan så gott det gick och gick upp till lägenheten för att ta oss en titt. Jag kände liklukten direkt när jag kom in i trapphuset. Den luktar som inget annat och går inte att ta miste på.

Innanför dörren låg det drivor med post. På golvet i hallen fanns det blodfläckar och en katt satt och slickade på golvet för att försöka få i sig nåt. Han hade väl inte fått mat på länge. I vardagsrummet satt en kvinna i en soffa. Det var den döda kvinnan. Hon var helt uppsvälld och huvudet såg ut som en fotboll. Hennes ena handled hade skärskador och på golvet låg en kniv. På vardagsrumsbordet stod mängder med medicinburkar. Det visade sig senare att kvinnan tagit sitt liv genom att överdoserat medicin. Skärsåren var mest ytliga och hade inte bidragit till döden även om det fanns en hel del blod på golvet.

Vi ringde som vanligt dit en läkare som måste konstatera att döden har inträffat och det beställde sedan en likbil för transport av kroppen. Läkaren trodde att kvinnan suttit död i soffan i ett par veckor. Det knäppte i huden och man såg att det liksom bubblade under huden. När transportpersonalen skulle flytta kvinnan för att lägga henne i liksäcken sprack hela huden upp och det rann brun/grön vätska över hela golvet. Den stank som nu kom var vedervärdig och jag fick gå till fönstret för att ta luft för att inte börja spy. När kroppen forslats bort och vi låst lägenheten tänkte vi åka in för att äta och avrapportera. Man var ju så lagom sugen på mat efter detta.

När vi precis åker in genom grindarna får vi larm om att en bil kört in i vajerräcket på en större riksväg och att det var totalstopp på vägen. Det var bara att lägga matplanerna på hyllan och dra iväg. Framme på platsen fick vi stå och dirigera om trafik och försöka få en uppfattning om hur olyckan hade gått till. Ambulans och räddningstjänst var också på plats för att ta hand om en skadad person. Efter en stund kom bärgningsbilen och vi fick trafiken att flyta igen.

Sedan fick vi faktiskt både äta och avrapportera i lugn och ro. Vi hade ju en hel del skrivjobb. Dels på drograttfylleristen, dödsfallet och till sist på trafikolyckan. Det är många blanketter att fylla i och allt måste bli rätt.

Efter detta åkte vi ut igen och vi hamnade efter en bil där vi såg att föraren inte hade bältet på sig. Vi stoppade bilen och rapporterade föraren för bältesbrottet. Han hade också ett slitet däck men det lämnade vi med löfte om att han genast skull byta det när han kom hem.

Sedan pep det till i radion igen. Vi fick åka till en park där en berusad man slog en kvinna. På med blåljusen och iväg. Framme på plats kunde vi konstatera att det inte var någon misshandel utan bara två fulla vuxna människor som stod och skrek åt varandra. Mannen omhändertog vi för berusning (LOB) och han transporterades till stationen för att få sova ruset av sig. Som vanligt ska det skrivas en blankett för detta också och vi hann precis med att skriva klart innan passet slutade.

Nästa gång ni möter en polis som inte orkar tjafsa så värst länge om småsaker. Tänk då på att han/hon kan ha haft ett liknande arbetspass som jag hade den dagen och att man då kanske inte alltid kan bemöta varje situation med ett strålande leende på läpparna. Vi är bara människor vi också.

När man läser sådant här inser man hur jävla dum i huvudet folk är som skriver att polisen inte gör annat än att stå och ta svensson för fortkörning. Snacka om att skriva "hej, jag är en idiot" i pannan.

Samma tanke slår en när man läser om situationen på fängelserna. Det är ju överfullt. Vad kan detta bero på? Jo, att polisen tar fast bus i rasande takt.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Jag har blivit utsatt för en rad olika inbrott och stölder genom åren..

Inbrott på vinden - samtliga surfsegel och skidor stulna. Inget återfunnet
Stulen mc - saknas ännu... Kommer aldrig att se den igen
Stulen bil - återfunnen kvaddad.. (Hittad av ett par på söndagspromenad)
Inbrott i bilar - inget återfunnet och kommer aldrig få se det igen heller
Misshandlad på stan - inte så mycket att säga om.. Men det gjorde satans ont
Inbrott i garage - Skinnställ, skydd och verktyg stulna

Det enda jag har fått från polisen är brev att förundersökning nedlagd i brist på... Jo två fortkörningsböter har jag fått, en gång med husvagn!.. Tycker jag polisen gör ett bra jobb? Knappast.. Har de varit trevliga när jag mött dem - inte det heller!
Att de får se mycket skit, det tror jag säkert, men det är ingen som tvingat dem att bli poliser, det är ett fritt val.

/JPS

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...