Och om vi drar från dom, missbedömer det hela och försätter både oss och dom i situationer som inte går att förutse, där dom sedan gör något misstag på vägen, då är det deras fel?Ok så om polisen missbedömmer så är det helt ok alltså
Om jag missbedömmer bromssträckan nästa gång en polis går ut i vägen är det ok om jag kör över honom då
Konstigt resonemang.
Dom har en skyldighet att väga risker mot brottet!
Om dom inte klarar av situationen eller känner att den börjar bli farlig skall dom avbryta vid dessa småbrott PUNKT.
Sen kan man tycka vad man vill
I min bok är det personen som valde att smita som är orsak till det hela, punkt. Att sedan polisen ska göra bedömingar under förloppet är helt klart. Men det är fortfarande så att det hela är över när den jagade stannar, och ju längre han fortsätter desto fler faktorer till varför som polisen väga in, och detta i farter där den jagade inte ens klarar av sitt eget fordon.
Jag skulle vilja se den här diskussionen om polisen hade varit släpphänta och någon på forumet hade fått sin treåring överkörd av en motorcyklist som väljer att dra från snuten, och vad man då tycker hade varit en rimlig insats för att ha kunnat förhindra det inträffade. Dom kan rimligen inte ha en aning om vederbörande är mördare, onykter eller nedknarkad. Dom vet bara att denne någon väljer att inte stanna, och tror givetvis att denne någon har mycket bra grunder till att inte vilja träffa dom....