Gör en "pilot" - första numret - och gör den när 100 stycken betalat för det numret i förväg. Lägg därefter ut en sida där man kan prenumerera med förbehållet att si o så många måste anmäla sig i förväg för att tidningen ska startas.
Swedie skrev:Funderar på att göra ett Pilot-nummer som kommer vara valfritt att köpa.
yonsson skrev:Går det att komma ifrån detta så skulle det ju kännas värt att köpa en tidning, men jag har ju ingen lust att köpa en tredje tidning som är precis som de andra två.
Jag tycker det låter bra, jag prennar lätt på en bra sporthojs tidning,Swedie skrev:Jag kommer som jag skrev ovan kämpa för en helt annan "look". Något mer sporthojigt. Layout o sånt kanske jag behöver hjälp med att organisera. T.ex att få till "mallar". Så är det någon som läser här som kan detta, hör av er. Jag har en ide.
Jag vet själv hur en tidning ska vara för att iaf Jag ska finna den intressant. Förhoppningsvis så är jag inte helt bäng i huvet.![]()
Kanonbra ide. Men jag måste nog önska ett utvik på en brud på mittenuppslaget.Swedie skrev:Tjenare gott folk.
Jag är arbetslös snart och vill jobba inom MC och allt vad det innebär. Så nu funderar jag på att nyttja Sporthoj.com för att möjliggöra en inkomst, samt bidra med något till Sporthojs-Sverige!
Finns det något intresse för en ny tidning i Sverige som ENDAST kommer handla om Sporthojar? Finansiering kommer ske genom att ni som medlemmar får köpa / prenumerera på tidningen. Men innan vi kommer i närheten av den fasen så måste jag fråga genom denna tråd vad ni anser en Sporthojstidning ska ta upp.
Följande är saker jag redan har kommit fram till:
- Annonser på Sporthoj.com visas i tidningen.
- Kalender med tävlingar internationellt, samt nationellt
- Presentation av medlem på Sporthoj.com. Gata, samt RR (så två medlemmar blir intervjuade)
- Insändare? Feedback? Med eller utan svar (som "Fråga Olle" ungefär fast om MC då)
- Försäkringstips - länkar m.m
Detta är på ett ungefär vad jag kommit fram till vad som jag vill ha med.
Såklart skall artiklar finnas med, men om vad? Tror det får bli en önskespalt med tips m.m om vad som ska tas upp i tidningen.
Tjejen min kommer vara med och köra en "tjej-sida". Troligen tar det upp hennes körkortstagande, planer inom MC-körande. Vad hon lärt och vill lära m.m.
Självklart om något medlem vill vara med och skriva en artikel "Månadens mek-tips" om något grundläggande men även kanske mer avancerat inom MC-mek i sitt eget garage.
Vad tror ni om min lilla ide?
/Johnny
Swedie skrev:Layout o sånt kanske jag behöver hjälp med att organisera. T.ex att få till "mallar". Så är det någon som läser här som kan detta, hör av er. Jag har en ide.
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |