Poll: Sporthojs-magasin?

Vill ni se ett Sporthojsmagasin?

• Antal röstningar
    0

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
Yamaha TDM 850
Gör en "pilot" - första numret - och gör den när 100 stycken betalat för det numret i förväg. Lägg därefter ut en sida där man kan prenumerera med förbehållet att si o så många måste anmäla sig i förväg för att tidningen ska startas.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kul att ni finner min ide intressant och att jag borde göra ett försök. För det vill jag. Jag har ändå inget annat för mig. Ska ner på stan idag och se om det här med starta eget bidrag så jag personligen kan ha ett levebröd under tiden. Men tror inte man kan få starta eget bidrag Efter att man startat ett företag redan (har registrerat ett eget).

SPORTHOJ.COM kommer Inte bli något som folk ska behöva betala för att utnyttja. Ingen "klass-skillnad" mellan medlemmar genom att någon har betalat osv. Det kommer INTE bli bra. Det vet jag.

Funderar på att göra ett Pilot-nummer som kommer vara valfritt att köpa. Jag trycker upp 100st guld-exemplar :hihi så om dom går åt, skitbra. Men om inte så får jag väl leva med det. Får jag 100 st som varje månad köper tidningen blir iaf jag glad.

Tidningen skulle jag försöka få lite mer Sporthojig och inte så kommerciell. Rå och elak :lol Trascha prylar o se hur länge de håller osv. Så klart med hjälp av medlemmar här på forumet som får erbjuda saker att ha sönder. :)

Offroad kommer inte att läggas in i tidningen. Kanske offroad med en Sporthoj. :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Se till att de som skriver inte skriver som 15åringar som de i Bike!
Och en annan extremt störande sak är att de olika mc-tidningarna nästan alltid testar samma nya hojar. Det verkar som om de ibland är på samma provkörning oxå eftersom vissa kort är helt identiska i bägge tidningar bara att föraren är en annan. T ex de sitter och ser filosofiska ut vid en utsiktsplats.

Går det att komma ifrån detta så skulle det ju kännas värt att köpa en tidning, men jag har ju ingen lust att köpa en tredje tidning som är precis som de andra två.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
yonsson skrev:
Går det att komma ifrån detta så skulle det ju kännas värt att köpa en tidning, men jag har ju ingen lust att köpa en tredje tidning som är precis som de andra två.

Jag kommer som jag skrev ovan kämpa för en helt annan "look". Något mer sporthojigt. Layout o sånt kanske jag behöver hjälp med att organisera. T.ex att få till "mallar". Så är det någon som läser här som kan detta, hör av er. Jag har en ide.

Jag vet själv hur en tidning ska vara för att iaf Jag ska finna den intressant. Förhoppningsvis så är jag inte helt bäng i huvet. :)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Absolut.

Samt med en RR-avdelning.

IB´s knappa helsida senaste numret var ju inte så mycket att hänga i julgranen !

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Sagt det förr, och säger det igen. Låt vissa delar på SH vara fria, andra funktioner / forumdelar får man betala för. Helt övertygad att det kommer att fungera bra.

En tidning är ingen lek att skapa, framför allt inte om man vill skilja sig ifrån de lågbudget "Fanzine - HjälpMinKlass - JagÄlskarMakramé" tidningar som brukar ligga framme i lokala skivaffären / jourlivs / macken (Ni vet de där som ser ut som om layouten är gjord av en anabolaskadad fd rysk kulstötare på en ABC80). Skall man skapa en proffsig tidning som kontinuerligt skall komma ut på ett exakt datum, så krävs det mer än bara att man har viljan och verktygen för det. Tänk nu också på att hojåkandet är otroligt säsongsknutet här i Sverige. Visst alla läser väl om hojar på vintern också, men att hitta material till tidningen dessa månader, samt att få annonsörer att glänta på lädret under den icke köpstarka delen av året, kommer inte att vara lätt.

Jag avråder dig till att ge dig in på den banan, men önskar lycka till utifall att du ändå beslutar dig för det. :tummenupp

Sniper

Guest
Swedie skrev:
Jag kommer som jag skrev ovan kämpa för en helt annan "look". Något mer sporthojigt. Layout o sånt kanske jag behöver hjälp med att organisera. T.ex att få till "mallar". Så är det någon som läser här som kan detta, hör av er. Jag har en ide.

Jag vet själv hur en tidning ska vara för att iaf Jag ska finna den intressant. Förhoppningsvis så är jag inte helt bäng i huvet. :)
Jag tycker det låter bra, jag prennar lätt på en bra sporthojs tidning,
När det gäller offroad och liknade finns dirtbike och hur många sporthojar
hittar man där.En ren sporthojs tidning :tummenupp
Och med allt som tillhör sporthojar . Lycka till..

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Swedie skrev:
Tjenare gott folk.

Jag är arbetslös snart och vill jobba inom MC och allt vad det innebär. Så nu funderar jag på att nyttja Sporthoj.com för att möjliggöra en inkomst, samt bidra med något till Sporthojs-Sverige!

Finns det något intresse för en ny tidning i Sverige som ENDAST kommer handla om Sporthojar? Finansiering kommer ske genom att ni som medlemmar får köpa / prenumerera på tidningen. Men innan vi kommer i närheten av den fasen så måste jag fråga genom denna tråd vad ni anser en Sporthojstidning ska ta upp.

Följande är saker jag redan har kommit fram till:
  • Annonser på Sporthoj.com visas i tidningen.
  • Kalender med tävlingar internationellt, samt nationellt
  • Presentation av medlem på Sporthoj.com. Gata, samt RR (så två medlemmar blir intervjuade)
  • Insändare? Feedback? Med eller utan svar (som "Fråga Olle" ungefär fast om MC då)
  • Försäkringstips - länkar m.m

Detta är på ett ungefär vad jag kommit fram till vad som jag vill ha med.
Såklart skall artiklar finnas med, men om vad? Tror det får bli en önskespalt med tips m.m om vad som ska tas upp i tidningen.

Tjejen min kommer vara med och köra en "tjej-sida". Troligen tar det upp hennes körkortstagande, planer inom MC-körande. Vad hon lärt och vill lära m.m.

Självklart om något medlem vill vara med och skriva en artikel "Månadens mek-tips" om något grundläggande men även kanske mer avancerat inom MC-mek i sitt eget garage.

Vad tror ni om min lilla ide? :)

/Johnny
Kanonbra ide. Men jag måste nog önska ett utvik på en brud på mittenuppslaget. :) :) :) eller det kanske blir liv hemma då?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Swedie skrev:
Layout o sånt kanske jag behöver hjälp med att organisera. T.ex att få till "mallar". Så är det någon som läser här som kan detta, hör av er. Jag har en ide.

Ett tips bara;
Jag har inte tid till det, men det finns ett program som heter indesign som är helt ok att mecka med layout i. Har man bara koll på hur program fungerar i allmänhet så lär man sig det hyffsat snabbt och kan man göra hemsidor så är det inte alls stor skillnad mot t ex dreamweaver.

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
Säger :tummenupp till en tidning! ett tips är att kolla in och snacka med killarna bakom tidningen Street & stripp, dom gör även nån snöskoter tidning och 4 hjulings tidning, skulle va kul med liknande tidning med enbart hojar!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag skulle lätt prenumerera på din tidning Swedie, hade den vart klar nu så hade jag köpt, nu när jag ska kompletera min tidnings samling med MC.

Tycker som de flesta andra att det idag inte finns någon bra svensk "sporthojs tidning".

Man måste ju ha en tidning för varje intresse, brudar, sporthojar osv :)

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jag skulle kunna tänka mig att betala för sporthoj.com. Om man säger att man betalar 30-40 kr i månaden eller en årsavgift, och får en t-shirt, skulle jag inte klaga faktiskt. Dock kommer ganska många att sållas bort...
men gör den mer... som en tidning! jobba som det vore en tidning, servera info om allt, istället för att leta folks luddiga inlägg om något.
ha gäst-skribenter av medlemmarna, låt folket vara med o göra en tidning. tror att folk gärna gör en liten artikel "nästan" gratis. Ge dem en keps eller nått =)

think about it!!

m.v.h. jonas

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Värt ett försök Swedie, du lär inte förlora mycket pengar om det floppar.

De flesta jag känner (inte reggade på sh) läser bajk och tycker att det är skit, så vännerna kan man övertala att köpa ett ex. Tror att de blir fast efter det, får vi hoppas.

Självklart köper man också själv, även prenumenerar om det finns möjlighet till det :)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag hade köpt, inte minst för att sponsra din inkomst när du nu gett oss ett sådant kanonforum som sporthoj.com . Sen om det är kul o läsa blaskan så är det självklart ett plus i kanten :fakta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Var nere för att se om man inte kunde hitta något kontor här i Eskilstuna. Hittade ett i min prisklass men det var inte mycket för ögat. Får börja det hela hemifrån o se vad som händer. Nån etuna-bo här som har kontakter? :)

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
När hade du tänkt att tidningen skall komma ut?
Maj till September känns tillräckligt om du frågar mig.

Saker jag gärna ser i tidningen (varje utgåva):

• Presentation av en svensk (skandinavisk) bana. När det tävlas där och hur man gör för att kunna köra där. Historia kring den osv. Allt möjligt.

• Reportage om hur man servar sin motorcykel. Kan behandla det mesta. Många bilder och utförliga texter. Gärna en lista på verktyg som behövs och vad de kostar. Detta går att göra under vinter-halvåret.

• Roadracingsektion på gärna 10 sidor. Bilder och resultat från alla nationella klasser. Det vore också intressant med reportage om aktiva. Ex. Backlund, Miinin, Watz, Gull m.m. Och hur ser det ut med ungdomssektionen? Många läsare kanske har barn själva. Hur börjar man med RR om man är ung? Lite minimoto kanske hade vart bra.

• Ragga upp någon på forumet som kör sin första säsong i Rookie 600/1000. Sen får man följa denna person under hela sommaren. Gärna en helsida i varje nummer. Man kanske även kan ta med någon som kör på lite högre nivå. Detta kanske kan få fler att börja tävla??

• Givetvis en säljes/köpes del.

• Läsarnas egna favoritvägar. Här kan man själv skicka in tips om bra vägar och kanske även en bild.

• Tester av Hojar! Gillar idén med at testa saker tills de går sönder. :hihi

• Hur går mediadrevet? Här kan det rapporteras om vad det skrivs i media angående sporthojar och roadracing. Även förslag på hur vi skall på sporthojar mer accepterade hos folket.

En tidning med detta innehåll skulle jag lätt köpa!
Lycka till! :)

CarlE

Fil. Kand. i njutning...
Gick med
9 May 2005
I en luftig 9-rumsvilla på Lidingö, Stockholm
Hoj
Suktar efter en KTM 660...
Tänk bara på hur många du skulle kunna sälja om du satte upp ett stånd eller liknande vid en RR-tävling... Det är nog bra mer än de 100 som du behöver. Det som kan vara ett problem är ju tillgängligheten, det krävs nog en himla massa nummer för att den ska gå och hitta på Pressbyrån, men men, man kan inte få allt...

Förresten, det har ju ingen frågat, VAD SKA DEN HETA? Det blir väl Sporthoj?

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Skitbra speciellt det där med mek/trimm/trix/tips, kompletterat med bilder på hur man tex byter till krasch kåpor eller fixar gaffelben, många mek frågor här på forumet är ju återkommande men om du betar av dom i tidningen, eftersom så får man ju ett litet referens bibliotek.

Varför inte göra tester av banhojar, vore kul att höra skillnaderna på tex
3 hojar ur rookie 1000 sett ut ett proffs ögon :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...