POLL: Tanka utan eller med hjälm?

Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

• Antal röstningar
    0

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Krukan..

Klart krukan åker av,brukar när jag tankar vanlig pump alltid slänga av hjälmen innan tankningen.Slipper skapa misstänksamhet om smitning..
Samma betalning med hjälm..nope finns inte..

Mie

Vart är solen?
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
Sålt den....
Tar alltid av mig hjälmen, även om jag tankar med kort. Det har blivit en vana, så det går av bara farten...

sandstream

Guest
Nicke skrev:
Seriöst? Duggregn i 10 minuter eller? Det är väl inte orsaken att man kör med tröja. Det är väl för att man tycker det ser snyggt ut alternativt dölja kulmagen (ska nog själv börja med tröja...)? Jag går inte på nån "mygg på stället"-historia heller.
Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat.
Men en positiv bieffekt är att den faktiskt skyddar bra mot regn, den suger upp vattnet som inte tränger igenom till stället.

Men ha du din overall på campingen i sommar ;)

sandstream

Guest
tobbeviking skrev:
Jag körde omkring med tröja över stället då jag var med i hojklubb. Men nu finner jag ingen anledning till att ha det mer.
Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill ha :va

tobbeviking skrev:
Regnfaktor var det jag störde mig på när man hade tröja över. En sweatshirt formligen suger i sig regn, skinnet blir inte blött på långa vägar så fort som en tröja.
Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.

Jag kör till med med munkjacka ibland :)

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Tar alltid av mig hjälmen när jag går in och betalar.
Det är helt enkelt en fråga om folkvett och empati för sina medmänniskor.

Till de som skyller på glasögon: Skitsnack, det är bara en dålig ursäkt. (Har själv glasögon)

Den dagen någon kliver in på min arbetsplats med hjälm på huvudet, är risken tyvärr stor att det blir tidningsrubriker...

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot, kulorna i skruvstäd samt hot om att köra hojen utför ett stup.
Jag ska försöka färgmatcha träskorna, träningsoverallen, och hjälmen till hojen i sommar. Träskor har jag för att det är praktiskt och ABSOLUT inte för att jag tycker det är snyggt, man får inte mygg på stövlarna, det är regnsäkert, superbra om man går om kull osv. :)

sandstream skrev:
Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat. Men en positiv bieffekt är att den faktiskt skyddar bra mot regn, den suger upp vattnet som inte tränger igenom till stället.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
sandstream skrev:
Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill ha :va
Nja, det var mer så att jag inte ville sy på en ryggblaffa på stället.
Grupptryck vet jag inte, mer tillhörighet isf. Tröja hade man när man var ute och körde "i klubben"

sandstream skrev:
Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.

Jag kör till med med munkjacka ibland :)
Regnjacka eller välinsmort skinnställ funkar hundra gånger bättre enligt mina erfarenheter.
En tröja behåller bara regnet längre än om du kör enbart i ställ, det tar längre tid i körtid räknat för stället att torka efter en skur om man fortsätter köra.
Men som sagt, jag skiter väl i om folk åker i tröja eller inte.
//Tobbe
Glömde ju, varför skulle man inte få tycka att det är snyggt med tröja över stället? :va En del plockar ju ansiktet fullt med järnskrot och tycker det är snyggt, andra har kostym, ngr har tom rosa skjortor...

Last edited:

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nicke skrev:
Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot

Vad spelar det egentligen för roll vad andra har på sig för nått när dom är ute och kör ?

Ibland har jag tröja över, ibland inte.Vad du och andra har på sig bryr jag mig inte om.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nicke skrev:
Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot :)

Ska man behöva säga att man har tröjorna för att man tycker att det är snyggt också, det är liksom så självklart.

SH-tröjor är snygga :fakta

sorry :felämne

Bifogat

• jörgen.JPG
    jörgen.JPG
    79.8 KB · Visningar: 96
  • snygg 5.jpg
    snygg 5.jpg
    65.1 KB · Visningar: 99
Last edited:

per.b79

mycket vill ha mer
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
Söker billig R1a -02
Å drack upp den med sugrör eller :confused:

skoteridioten skrev:
Då blir man ju ännu blötare.. :confused:

För att återgå till ämnet så var jag senast idag in till kiosken och köpte mig en Festis. med hjälm på huvudet. Orka ta av sig hjälmen när man bara ska handla nåt för en tia typ..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
sandstream skrev:
Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?

Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"

Tror de att jag ska råna stället eller vad? :tungan

Tankade på samma ställe för nån månad sen, då bad hon mig ta av mig hjälmen nästa gång för att hon tyckte det va obehagigt.. Rånare brukar ha så.

Har jag bråttom dock, som i detta fall så behåller jag hjälmen på.

Last edited:

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
valmers skrev:
Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.

Varför?

Hänga på sporthoj.com utan att ha nån hoj och lägga spydiga kommentarer borde innebära livstids banning! :tungan :pannkyss

Hoss

Nu tämjs asfalten med T-ACE
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
T-ACE
Hjälm av! Jag skulle aldrig stå som en strut med den på.. Kul att köa 2 min i en svettig hjälm?!?!

Donnerwetter

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
FZR 1000
Hjälmen ska av! Jobbar på en mack själv så... i helvete att jag startar pumparna när det står nån med elefantollonet på huvudet... Som tidigare sagts, rånrisk, smitningar dessutom är det hövligt att ta av sig krukan..

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Jag tar alltid av mig hjälmen, sällan jag knatar omkring några längre svängar med hjälmen på pallet. Passformen kanske blir sämre fortare dock..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati