badcat
Bakslang!? Fan det låter ju äckligt!
Priceless!!!FUBAR skrev:Jag tycker det hör till vanligt folkvett att ta av sig hjälmen i affärer, därför behåller jag den på.
Priceless!!!FUBAR skrev:Jag tycker det hör till vanligt folkvett att ta av sig hjälmen i affärer, därför behåller jag den på.
Hultan skrev:snygg brud i kassan så åker den av..
Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat.Nicke skrev:Seriöst? Duggregn i 10 minuter eller? Det är väl inte orsaken att man kör med tröja. Det är väl för att man tycker det ser snyggt ut alternativt dölja kulmagen (ska nog själv börja med tröja...)? Jag går inte på nån "mygg på stället"-historia heller.
Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill hatobbeviking skrev:Jag körde omkring med tröja över stället då jag var med i hojklubb. Men nu finner jag ingen anledning till att ha det mer.
Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.tobbeviking skrev:Regnfaktor var det jag störde mig på när man hade tröja över. En sweatshirt formligen suger i sig regn, skinnet blir inte blött på långa vägar så fort som en tröja.
sandstream skrev:Jag har tröja för att jag tycker att det är snyggt, inget annat. Men en positiv bieffekt är att den faktiskt skyddar bra mot regn, den suger upp vattnet som inte tränger igenom till stället.
Nja, det var mer så att jag inte ville sy på en ryggblaffa på stället.sandstream skrev:Så du föll för grupptrycket och hade på dig något som du egentligen inte vill ha
Regnjacka eller välinsmort skinnställ funkar hundra gånger bättre enligt mina erfarenheter.sandstream skrev:Där har vi olika uppfattningar och jag tycker att stället klarar sig utmärkt från vätan när man har en tröja utanpå.
Jag kör till med med munkjacka ibland
Nicke skrev:Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot
Nicke skrev:Tack för det! Många skulle av nån anledning aldrig erkänna det även om det var under pistolhot
skoteridioten skrev:Då blir man ju ännu blötare..
För att återgå till ämnet så var jag senast idag in till kiosken och köpte mig en Festis. med hjälm på huvudet. Orka ta av sig hjälmen när man bara ska handla nåt för en tia typ..
sandstream skrev:Brukar du gå in och betala din bensin med eller utan hjälm på huvudet?
Jag brukar alltid behålla den på och i dag på OK i Lapplands-Väsby så frågade jag om de kunde bjussa på 50 öre (hade inga mynt).
- "Visst, om du tar av dig hjälmen nästa gång!"
Tror de att jag ska råna stället eller vad?
valmers skrev:Tröja över skinnstället borde innebära livstids indragning av A-behörigheten, om man har någon.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|