kajlyl
Tillbaka!
Formel1 Turboskruvis skrev:ääuumm!! Uppmätt vridmoment 927Nm vid 5250rpm.
Max laddtryck 3,7bar.... för att uppnå det vridmomentet lär det utvecklas en hel del hästar ja.
Formel1 Turboskruvis skrev:ääuumm!! Uppmätt vridmoment 927Nm vid 5250rpm.
Max laddtryck 3,7bar.... för att uppnå det vridmomentet lär det utvecklas en hel del hästar ja.
Billiga hojjar isf.. en GT2 ligger på över 1 800 000 kommer lätt över 2millar med lite utrustningNordhNet skrev:Då har du iiinget att skämmas för. Jag hörde med en nisse att den gjorde 0-300 på 30 sekunder.
Men som man säger: det går ju 10 hojar på en gt2 i kostnad!
MrGooFy skrev:Han om någon bör ju veta det.
Hört talas om en busa med 417 häst??
chrismalm skrev:Nope, den var knallröd
Och han tog avfarten mot Löddeköpinge, men det säger ju iofs inte så mycket om vem som äger den
Deimos skrev:Vridmomentet är ju skit samma när vi pratar om max acceleration. Endast effekt som är av intresse.
Chronic skrev:Åfan!
Vridmoment = acceleration
Effekt = topphastighet
Lätt hårddraget men sant..
Bo_jahn skrev:......
Köper man nytt och dessutom trimmar är väl bilen snabbare från kanske 400 tusen lite drygt. Över det finns det i princip ingen MC som hänger med, oavsett hur man trimmar den.............
PenDragon skrev:Detta var ingen dålig trådlyftning nej
Trodde jag såg fel först på datumet på de första inläggen.
Kreuger skrev:Det där tror jag att No1 kanske har nån annan åsikt om. Tror inte hans turbohoj kostat över 400 000 kr även om den säkert inte vart billig att bygga. Enligt honom har de testat den i farter över 420 km/h. (mätt med radar) Busan ska väl ha gett kring 400 hk vid det tillfället. Då är den helt körbar i trafik och inte att jämföra med en dragracinghoj.
Edit: Pittbull! Sista bilden var bäst, din tjej eller?
pittbull skrev:hmm vad synd att du körde en blade rackare och inte en sådan här, det gjorde jag före götet, men då blev porschen från åkt med fåge.... he he he. säger bara gixxer 1000r grrrr va fint. byt HOJ och uit o leta på fans tyget broder.
isse skrev:race´ade med en Corvette C5´a i söndags, den föraren gav allt o satan va bilen gick, visst jag och polaren(gsxr600) drog han ju, men fan va den gick...
/N
burner skrev:Jo, det ska du bara göra om du har lite koll på hojen.
Visst en C5 tror jag gör 0-100 på 4.5 och även bilföraren måste ha koll
på vad han gör, men att hänga av en C5 med en sporthoj ska inte vara
några större problem
tja grabben... allt väl? -02 r 1000 har nog bara dryga 97,nåt original. o de går ju inte så illa. men 400++ i nm det kan inte funka för hojjen. ps visst blev den bättre än när den va gul,No1 skrev:Om du tar min gamla Hayabusa turbo så kan jag garantera att INGEN Porsche el liknande bil ens skulle vara i närheten att hänga på i från 150km/h och uppåt!!! Oavsett det står GT1, GT2 el GT500 på dom...
Anledningen till att en bil med lite pulver kör i från en modern sporthoj kan förklaras med ett enda ord, VRIDMOMENT!!!
En GSX-R1000 har väll runt 145-150nm i vrid och min Impreza 400nm++ i vrid vilket gör den enormt vass i höga farter mot en hoj, men min gamla Hayabusa turbo hade minst lika mycket vrid som bilen samt endast 220kg+...
No1...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |