Porsche GT2 mot 2 sporthojar

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Ghost rider kanske!!

He he kom o tänka på Ghost rider,han hade nog lagt ett sot moln över Porschen med sin eller sina hojar....iallafall den busa hoj han hade tidigare me massa pulver i måste ju hänga av rätt mycket här i sport världen.
Men även de övriga som kör me turbo skulle nog ge Porschen en fajt...he he.
Aja somsagt det är inte det som är njutningen o ligga o flåsa i över 200 på en raka,det är kurviga vägar som är charmen o försöka pressa lite extra i sin förmåga.
Är där bilar som vill dra med en på vägarna eller i städerna gör jag dem hellre besvikna o fiser iväg när man ser dem gasa som skott spolar o försvinna ha ha.
R1 racer

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Re: Re: Ghost rider kanske!!

No1 skrev:
Om du tar min gamla Hayabusa turbo så kan jag garantera att INGEN Porsche el liknande bil ens skulle vara i närheten att hänga på i från 150km/h och uppåt!!! Oavsett det står GT1, GT2 el GT500 på dom... :D

Anledningen till att en bil med lite pulver kör i från en modern sporthoj kan förklaras med ett enda ord, VRIDMOMENT!!!

En GSX-R1000 har väll runt 145-150nm i vrid och min Impreza 400nm++ i vrid vilket gör den enormt vass i höga farter mot en hoj, men min gamla Hayabusa turbo hade minst lika mycket vrid som bilen samt endast 220kg+... :D

No1...

Word :D :D :D :squid

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå med 167hk -06:a
CorbenDallas skrev:

hehehe, grät du när jag blåste förbi i Häckeberga då??? :hej :hej :D

Blåste förbi....hmmm går väl att diskutera. :slicka
Här snackar vi prestanda, inte vem som vågar köra mest idiot på kurvig bonna vägar.
Vill nog påstå att VTR skulle ge dig på nosen vid ett acc. test. :hej

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM

No1 skrev:
Om du tar min gamla Hayabusa turbo så kan jag garantera att INGEN Porsche el liknande bil ens skulle vara i närheten att hänga på i från 150km/h och uppåt!!! Oavsett det står GT1, GT2 el GT500 på dom... :D

Anledningen till att en bil med lite pulver kör i från en modern sporthoj kan förklaras med ett enda ord, VRIDMOMENT!!!

En GSX-R1000 har väll runt 145-150nm i vrid och min Impreza 400nm++ i vrid vilket gör den enormt vass i höga farter mot en hoj, men min gamla Hayabusa turbo hade minst lika mycket vrid som bilen samt endast 220kg+... :D

No1...
Jag har också haft en Impreza :D Grymt fina bilar det där!
Hade dock inte 330hk men väl 290 och den skämdes inte för sig.
Har du tid o lust får du gärna skicka lite bilder o info om din gamla busa. Alltid lika roligt med "likasinnade" :tummenupp

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Henke skrev:
Blåste förbi....hmmm går väl att diskutera. :slicka
Här snackar vi prestanda, inte vem som vågar köra mest idiot på kurvig bonna vägar.
Vill nog påstå att VTR skulle ge dig på nosen vid ett acc. test. :hej

Det var ju rena virvelvinden juh!! Skillde säkert hela... hmmm... 7 km/h när jag gick om juh... :D :D

Med all största sannolikhet skulle VTRen göra det.

Jag får ju på nosen av en gammal GPZ1000 från 1800-frös ihjäl med två pers på... *suck*

Men sen är det ju inte en helt rättvis jämförelse mot din VTR, med nästa dubbelt så stor motor och dessutom flera år nyare cykel...

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Om ingen har sagt det innan...

Rakt fram kan vem som helst köra fort...

Försöker hitta en tysk film från Ringen där en R1:a blir rejält frånåkt av en Royal Enfield 59:a. Har en snutt av den men vill ha hela. Man ser hur R1:an blåser om på en raka och sedan kommer gubben med Royalen som tusan på utsidan när det börjar svänga...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Henke skrev:
Toppfart e inte allt.
Fick dock stryk av en märkes kamrat, hade det varit en ful Kawa så hade jag gråtit ett tag. ;)

Min 950R drar din eldstorm any time :tummenupp
Och DET är en Kawa :fakta

Jag hade aldrig tillåtit att Porschen skulle få köra om.....

750RR

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Lime skrev:
Om ingen har sagt det innan...

Rakt fram kan vem som helst köra fort...

Försöker hitta en tysk film från Ringen där en R1:a blir rejält frånåkt av en Royal Enfield 59:a. Har en snutt av den men vill ha hela. Man ser hur R1:an blåser om på en raka och sedan kommer gubben med Royalen som tusan på utsidan när det börjar svänga...

Kolla in Kevin S. test med corvette mot gixxer 1000.
samma kille som kör båda. Corven får smisk som fan :fakta
Vill på stå att stor del av bilförarna kan också bara köra rakt fram.
Kolla efter våra svenska vägar där ser man dessa dubbla bromsspår rakt ut i periferien, efter en raksträcka :D :D
Under lika vilkor så kan bilen dra :mad:

Vi elfel så kan väl du inte bromsa, :D :D (ABS)
BMW :p

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Badkarma skrev:
Kolla in Kevin S. test med corvette mot gixxer 1000.
samma kille som kör båda. Corven får smisk som fan :fakta
Vill på stå att stor del av bilförarna kan också bara köra rakt fram.
Det Lime skrev om var ju iofs två motorcyklar som tävlade, en snabb (R1) och en inte snabb (Enfield) och lärdomen var väl att om det svänger så är vinnaren den bäste föraren.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag vet bara att jag får nog däng av en Volvo 0-100km/h, det gör det dock inte mindre roligt att köra.....

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
VILL HA!!

Porsche :kär
911gt2_1_8x6.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r

No1 skrev:

No1...

Och till stor del luftmotståndet, bilar klyver i allmänhet luften betydligt bättre än motorcyklar. Sen är det väl 460+ hk i gt2'an också. Men mot 400hk turbomoppe får nog gt2'an se sig besegrad mot, iaf rakt fram.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Jag också...

Min gamla -79-a börjar bli lite trött.. bara 265hästar.

kajyl..
Skall vi gör en gemensam aktion mot banken. Kan vi träffas vid 03-tiden (inte 15-tiden..) med lämplig utrustning??

:hej

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Porsche, dom är fula. Den otroligt fula baken på dom, usch!

Ja, bilar kan gå dom med. Jag såg på Prestanda eller vad det var så var det en Golf 2 lr vafan det var nu men iaf, så hade han bara 830 Hk i sin bil och den gick som bara f*n. Men den var nog lite trimmad... :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln