Porsche GT2 mot 2 sporthojar

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Re: Re: Re: Re: Porsche GT2 mot 2 sporthojar

NordhNet skrev:
Då har du iiinget att skämmas för. Jag hörde med en nisse att den gjorde 0-300 på 30 sekunder.

Men som man säger: det går ju 10 hojar på en gt2 i kostnad! :tummenupp
Billiga hojjar isf.. en GT2 ligger på över 1 800 000 kommer lätt över 2millar med lite utrustning ;)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MrGooFy skrev:
Han om någon bör ju veta det.
Hört talas om en busa med 417 häst?? :D

t om busa med 499 hk, den lär INTE bli frånåkt i höga hastigheter, det drar förbi andra fordon i 300 knyck lätt stegrande upp ner som en liten kängru :Bugar
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Vridmomentet är ju skit samma när vi pratar om max acceleration. Endast effekt som är av intresse.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Grattis till dagens trådlyftarpris! :tummenupp
 

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
chrismalm skrev:
Nope, den var knallröd :mattias
Och han tog avfarten mot Löddeköpinge, men det säger ju iofs inte så mycket om vem som äger den :rolleyes:

Jag känner en snubbe i saxtorp som har en porscheverkstad där. Han brukar köra lite "test"-rundor på bilar som han har mekat med för att se att allt är ok. När man är hos fassan ibland så kan man höra hur han drar på alla växlarna ut till den så kallade "bjuv" rondellen. Kan vara honom. :yoparty
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Deimos skrev:
Vridmomentet är ju skit samma när vi pratar om max acceleration. Endast effekt som är av intresse.

Åfan!

Vridmoment = acceleration

Effekt = topphastighet

Lätt hårddraget men sant..
 

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Tokyo
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Detta var ingen dålig trådlyftning nej :)
Trodde jag såg fel först på datumet på de första inläggen.
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
hmm vad synd att du körde en blade rackare och inte en sådan här, det gjorde jag före götet, men då blev porschen från åkt med fåge.... he he he. säger bara gixxer 1000r grrrr va fint. byt HOJ och uit o leta på fans tyget broder. :tummenupp
 

Bifogat

  • Bild 223.jpg
    Bild 223.jpg
    100.9 KB · Visningar: 94
  • Bild 197.jpg
    Bild 197.jpg
    104.7 KB · Visningar: 108
  • Bild 181.jpg
    Bild 181.jpg
    84 KB · Visningar: 184

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Hårddraget skulle man väl kunna säga, för att anknyta till den eviga bil vs MC frågan, följande:

Köper man standard rakt ur butiken är MC:n förmodligen snabbast upp tills det man har kanske 350 tusen att lägga. har man mer pengar att lägga på ett fordon är bilen (eg. 4 hjuligt fordon) snabbare. Obs detta med fordon som är gatlegala i Sverige.

Köper man nytt och dessutom trimmar är väl bilen snabbare från kanske 400 tusen lite drygt. Över det finns det i princip ingen MC som hänger med, oavsett hur man trimmar den.

Så om ni har under ca 350 att lägga och vill köpa nytt, så kan ni sluta oroa er, ingen bil kommer troligtvis att dra er med samma förutsättningar. OM ni kan spaka MC:n alltså och ni kör där sådana här övningar hör hemma, på en asfalterad bana.
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Bo_jahn skrev:
......
Köper man nytt och dessutom trimmar är väl bilen snabbare från kanske 400 tusen lite drygt. Över det finns det i princip ingen MC som hänger med, oavsett hur man trimmar den.............


Det där tror jag att No1 kanske har nån annan åsikt om. Tror inte hans turbohoj kostat över 400 000 kr även om den säkert inte vart billig att bygga. Enligt honom har de testat den i farter över 420 km/h. (mätt med radar) Busan ska väl ha gett kring 400 hk vid det tillfället. Då är den helt körbar i trafik och inte att jämföra med en dragracinghoj.


Edit: Pittbull! Sista bilden var bäst, din tjej :tuttar eller? :hihi
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
PenDragon skrev:
Detta var ingen dålig trådlyftning nej :)
Trodde jag såg fel först på datumet på de första inläggen.

Att vi fick pisk av Porschen hade jag glömt för länge sedan.
Det hände väl sommaren 2003.


Årets trådlyftning................SVAR JA!! :)
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
race´ade med en Corvette C5´a i söndags, den föraren gav allt o satan va bilen gick, visst jag och polaren(gsxr600) drog han ju, men fan va den gick...

/N
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Kreuger skrev:
Det där tror jag att No1 kanske har nån annan åsikt om. Tror inte hans turbohoj kostat över 400 000 kr även om den säkert inte vart billig att bygga. Enligt honom har de testat den i farter över 420 km/h. (mätt med radar) Busan ska väl ha gett kring 400 hk vid det tillfället. Då är den helt körbar i trafik och inte att jämföra med en dragracinghoj.


Edit: Pittbull! Sista bilden var bäst, din tjej :tuttar eller? :hihi

Visst har du rätt Kreuger, men jag tänkte som sagt på bana nu. Då borde en turboradical vara snabbare än t.o.m en motogp hoj. Tror en turbohoj är alltför svårkörd på allt utom de allra rakaste banorna för att kunna hänga med.

Men no1 har ju själv en turboradical eller om det var en XTR2, så han borde själv kunna svara på vilken som är snabbast runt en normal bana.
 

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
pittbull skrev:
hmm vad synd att du körde en blade rackare och inte en sådan här, det gjorde jag före götet, men då blev porschen från åkt med fåge.... he he he. säger bara gixxer 1000r grrrr va fint. byt HOJ och uit o leta på fans tyget broder. :tummenupp




Vad hade bruden med det här att göra ? :va
 

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Örebro
Hoj
Letar GSXR 1000/750
isse skrev:
race´ade med en Corvette C5´a i söndags, den föraren gav allt o satan va bilen gick, visst jag och polaren(gsxr600) drog han ju, men fan va den gick...

/N


Jo, det ska du bara göra om du har lite koll på hojen.
Visst en C5 tror jag gör 0-100 på 4.5 och även bilföraren måste ha koll
på vad han gör, men att hänga av en C5 med en sporthoj ska inte vara
några större problem :yoparty
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
den såg inte standard ut, och tvivlar på att den va de under huven heller.
Alltid kul med bilar som iaf nästan hänger på :)

/N


burner skrev:
Jo, det ska du bara göra om du har lite koll på hojen.
Visst en C5 tror jag gör 0-100 på 4.5 och även bilföraren måste ha koll
på vad han gör, men att hänga av en C5 med en sporthoj ska inte vara
några större problem :yoparty
 

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Ort
bor???
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
No1 skrev:
Om du tar min gamla Hayabusa turbo så kan jag garantera att INGEN Porsche el liknande bil ens skulle vara i närheten att hänga på i från 150km/h och uppåt!!! Oavsett det står GT1, GT2 el GT500 på dom... :D

Anledningen till att en bil med lite pulver kör i från en modern sporthoj kan förklaras med ett enda ord, VRIDMOMENT!!!

En GSX-R1000 har väll runt 145-150nm i vrid och min Impreza 400nm++ i vrid vilket gör den enormt vass i höga farter mot en hoj, men min gamla Hayabusa turbo hade minst lika mycket vrid som bilen samt endast 220kg+... :D

No1...
tja grabben... allt väl? -02 r 1000 har nog bara dryga 97,nåt original. o de går ju inte så illa. men 400++ i nm det kan inte funka för hojjen. :tummenupp ps visst blev den bättre än när den va gul,
 

Bifogat

  • Bild 143.jpg
    Bild 143.jpg
    128 KB · Visningar: 44
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top