L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Hur i helvete kan något ha lämnat Chicago 20/6 och fortfarande inte dykt upp i Sverige???
https://youtu.be/n3XmGuC2WGY
Hur i helvete kan något ha lämnat Chicago 20/6 och fortfarande inte dykt upp i Sverige???
... det lokala postkontoret...
Väntar på däck till bågen.
Vill varna för Postnord, dessvärre skickades tydligen däcken jag beställt från Tyskland.
Men det gick faktiskt snabbt, väl i Sverige så skulle däcken ha kommit fram redan i Tisdags.
Men då Postnord felsorterat 2 ggr så blir det på Måndag istället om de nu inte felsorterar igen, alltså nästan en veckas försening.
Som leveransalternativ kan jag bara välja hemleverans eller att plocka upp det på nån terminal i Eskilstuna, då jag bor i Karlskrona känns inte Eskilstuna som ett bra alternativ.
Har mailat postnord utan att få något svar och ringer jag så är det över 200 i kö.
Är man omöjlig att nå så borde man inte bedriva postverksamhet!
Vi har slutat använda PostNord på jobbet om inte kunder kräver det. Vi kör med DHL istället.
Nu har inte jag något direkt med postnord att göra, även om vissa leverantörer pallrar med att använda dem på svenska sidan. Har dock absolut kunnat spara in en god årslön på att när det är möjligt betala 5-10% mer för mina transporter.
Det är så innåt helvittes dyrt att schabbla med förseningar, kross, och muppar som inte vill ta sitt ansvar med reklamationer.
Har du provat att spåra via http://parcelsapp.com/en/tracking
Postnord vände resultat till vinst trots pandemi
Det svensk-danska statliga företaget Postnords resultat steg markant trots kraftigt förändrade förutsättningar, skriver Postnord i sin delårsrapport.
Anledningen är framför allt prishöjningar och ökad e-handel.
”Paketvolymerna ökade med hela 15 procent och totalt hanterades 49 miljoner paket under kvartalet, i nivå med rekordet i det säsongsmässigt starka fjärde kvartalet 2019”, skriver vd Annemarie Gardshol.
Men ”framtiden är ovanligt oviss” enligt Gardsol. Tidigare har Postnord vädjat om att de kommer att behöva statligt stöd då effektiviseringar och höjt porto inte räcker, skriver Expressens Dina Pengar.
Tror faaaan att man ökar förtjänsten om man tar betalt för NÅGOT man inte avser att utföra
Ännu ett paket återbetalas fran leverantör o som bevisligen kommit till post jäkla nord o sedan gått upp i rök med en magisk puff av rök
Det svensk-danska statliga företaget Postnords resultat steg markant trots kraftigt förändrade förutsättningar, skriver Postnord i sin delårsrapport.
Anledningen är framför allt prishöjningar och ökad e-handel.
”Paketvolymerna ökade med hela 15 procent och totalt hanterades 49 miljoner paket under kvartalet, i nivå med rekordet i det säsongsmässigt starka fjärde kvartalet 2019”, skriver vd Annemarie Gardshol.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|