Beställer i början av Juni en ny Mobil från Inet. Får trackingnummer och kan följa den hos PostNord.
När det gått två veckor och den fortfarande är under Transport enligt Postnord så kontaktar jag Inet vilket resulterar i att de skickar en ny mobil till som jag kunde hämta ut några dagar senare på utlämningstället.
Och så fick jag en uppmaning av Inet att lämna tillbaka den första mobilen.
Om den dök upp. Den dök inte upp.
Beställde grejor från Lust Racing 4 augusti enda valet var Royal Mail och hos Postnord idag 11 augusti
Citat: "The shipment is under transportation"
Beställde grejor från Demon Tweeks 7 augusti. Här kunde jag välja Royal Mail (dvs PostNord) och andra bla UPS.
Valde UPS standard idag hos UPS 11 augusti Citat: In Transit Scheduled Delivery Thursday 08/13/2020 Estimated Time by 9:00 P.M.
Som jag ser problemet är det ett ledningsproblem.
Bara konstatera att Riksdagshenen och deras Regering helt enkelt inte hänger med
när det gäller sköta en transporttjänst och ju fortare PostNord läggs ner / säljs dessto bättre.
Varför skulle inte PostNord kunna säljas ut som Apoteket, Skolan, Bilprovningen, Telia osv ?
Läser lite tidigare inlägg och får tipset om Universal Parcel Tracking Global Package Tracking
http://parcelsapp.com/en/tracking
matar in data på paketet från Lust Racing via Royal Mail via PostNord och får reda på att beräknad leverans är mellan 17:e och 21:a Augusti.
Spännande, vilka prylar har jag i handen först ?