Postnords budbärare ljuger och suger!

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
I dag hjälps vi åt att hata Bring. Liten försändelse som skulle landat på lokalt utlämningsställe 150 meter bort har aviserats för upphämtning i Gustavsberg, 26 kilometer bort. Jävla klåpare...

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Har precis fått meddelande från PostNord att jag ska betala in moms, 297:-, och avgift, 75:-, för en försändelse där ebay redan hanterat det. Skickade in kopia på ebays besked. Ska bli intressant att se hur det går och hur lång tid det tar, NOT.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Har precis fått meddelande från PostNord att jag ska betala in moms, 297:-, och avgift, 75:-, för en försändelse där ebay redan hanterat det. Skickade in kopia på ebays besked. Ska bli intressant att se hur det går och hur lång tid det tar, NOT.
Det gjorde jag för ett tag sedan angående amason, fick bara ett tort svar från post nord, amason har fel, o så en anmodan att betala. ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ta upp detta med Amazon, det brukar ordna upp sig då.
Det är gjort pga att helt plötsligt kunde postnord inte finna mitt paket alls numret fanns men ej paketet, amason skickade en ny svarvChuck o den kom med schenker o inga bekymmer.

Men hur amason o posten löser mysteriet med den o momsade försvunna svarvChuck NO 1 det vet ej jag.

Last edited:

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
2 x 30 min i telefon. Elektronisk IOSS information är inte korrekt mottagen, betala eller vi skickar tillbaka ditt paket. IOSS numret står på följesedeln men det räcker inte. Du får begära återbetalning av avsändaren. Vi gör inte fel.
Och dessutom "musik" medan man väntar som borde klassas som psykisk tortyr.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Dom sprider ju paketen för vinden, man vet ju aldrig vart man får åka för att hämta sina dumpade paket.
Inte bara Sö-tälje längre då alltså...?
Nu har dem infört ännu en avgift som vi alla vet kan och kommer att höjas när det behövs tillskott i kassan.
Nästa grej blir kanske att införa en avgift (risktillägg för postgubben) om man vill ha sin post i brevlådan om man bor i ett farligt område.

Last edited:

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
2 x 30 min i telefon. Elektronisk IOSS information är inte korrekt mottagen, betala eller vi skickar tillbaka ditt paket. IOSS numret står på följesedeln men det räcker inte. Du får begära återbetalning av avsändaren. Vi gör inte fel.
Och dessutom "musik" medan man väntar som borde klassas som psykisk tortyr.
Ytterligare två paket från samma avsändare i UK. Ett betydligt dyrare och ett billigt, båda med prydliga följesedlar i plastficka och ingen moms inbetald av avsändaren. Postnord hade vänligheten att leverera dom till mig utan att begära varken moms eller avgifter. Antar att det jämnar ut sig :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Meddelande från Posten 27 Mars:
Godkänner jag Posten som Momsombud. Jag godkände Posten som Momsombud.
Två dagar senare lågt ett "stort" paket utanför dörren och ett mindre i Postboxen vid porten
(Där i Postboxen läggs brev nuförtiden)
efter beställt från Aliexpress 16 Mars (med meddelande om leverans ca 16 April)
Momsen var betald av Aliexpress så det var inget att betala till Posten ...
Vad det var ?
Två Backspeglar och kåpstödet framtill till GSX1300R totalt 359,69 SEK för Backspeglarna
Kåpstödet 869,38 kr allt inklusive moms.
Här i Majorna Göteborg sköter Posten sig bra tycker jag !
1680979805826.jpeg

Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ali Express brukar vara bra på att packa sakerna i alla fall:

china_mail.gif

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ali Express brukar vara bra på att packa sakerna i alla fall:

china_mail.gif
Jobbade 1993 - 1994 på Postens företagspaket i Mölndal, terminalen i slutet på Östergårdgatan. Idag tror jag Bring använder den.

Vi brukade lasta Långtradarna ungefär halvvägs upp mot taket men en kväll kom jag och kompisen på iden att visa hur mycket det verkligen går att lasta. Så vi lastade till taket.
Längst bak blev det tomt. Och så åkte vi hem nöjda. Och var lediga ett par dagar.

När vi kom tillbaka fick vi höra det blivit ett d-a liv över idioterna som lastat en bil till taket.
I Jönköping där allt gods lastas om var det en ensam man som tömmer bilen under natten och han hade inte en chans klara få ner våra höga paket ensam.
Så det hade blivit utskällning. På dom som var på plats nästa dag i Östergårdsterminalen.
Syndarna vilade sig hemma.
Vi gjorde inte om det. Man djävlas inte med kolleger.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det här var för stort för postnords paketskåp så fick köra iväg för att hämta det
för stort.jpg

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Skulle hjälpa sonen ta emot paket dit han flyttat, Ängsäters gränd nära Brottkärrsmotet i Hovås, ca 30 minuter med lokaltrafiken söder Majorna.
Bara slå sig ner och vänta. Så ringer han, 1:a paketet på väg. Lastbilen från Trademax står vid den lokala Pizzerian och vet inte vad han ska ta vägen, GPS'n funkar inte (nybyggt).
Men det löser jag och chauffören.
Nu återstår Postnord. Enligt IKEA leverans mellan 0700 och 2200. Så knackar(?!?) det på dörren. Jag öppnar och där står mannen från Postnord med 3 paket på en kärra. Han hade ringt på porten (digital skärm där du bladdrar dig till rätt förnamn(?!?) + 1:a bokstaven i efternamnet)
Inget hänt (min son inte svarat i telefon, stressigt på jobbet) men blivit insläppt av någon granne och undrar nu om jag behöver hjälp få in dom ?!
Det behöver jag inte: "Bara av med dom från din kärra så tar jag in dom, tack".
Här på i "Göteborgsområdet" sköter Postnord sig bra nuförtiden ! :)
Är dom alla GAIS:are eller är det Häcken fans ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle hjälpa sonen ta emot paket dit han flyttat, Ängsäters gränd nära Brottkärrsmotet i Hovås, ca 30 minuter med lokaltrafiken söder Majorna.
Bara slå sig ner och vänta. Så ringer han, 1:a paketet på väg. Lastbilen från Trademax står vid den lokala Pizzerian och vet inte vad han ska ta vägen, GPS'n funkar inte (nybyggt).
Men det löser jag och chauffören.
Nu återstår Postnord. Enligt IKEA leverans mellan 0700 och 2200. Så knackar(?!?) det på dörren. Jag öppnar och där står mannen från Postnord med 3 paket på en kärra. Han hade ringt på porten (digital skärm där du bladdrar dig till rätt förnamn(?!?) + 1:a bokstaven i efternamnet)
Inget hänt (min son inte svarat i telefon, stressigt på jobbet) men blivit insläppt av någon granne och undrar nu om jag behöver hjälp få in dom ?!
Det behöver jag inte: "Bara av med dom från din kärra så tar jag in dom, tack".
Här på i "Göteborgsområdet" sköter Postnord sig bra nuförtiden ! :)
Är dom alla GAIS:are eller är det Häcken fans ?
Ja fast nu är det ju Juni, så du råkade nog ut för en sommarjobbare...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Ja fast nu är det ju Juni, så du råkade nog ut för en sommarjobbare...
Tvekar starkt på det.
En sommarjobbare hittar knappast i ett helt nybyggt område där GPS inte funkar.
Det var ju det som drabbade chauffören från Trademax. Han kom till den lokala Pizzerian, sedan gav han upp.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin