Presidentvalet i USA 2024

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Å andra sidan hade jag känt mig mer bekväm med en president som åtminstone har mentalförmåga nog att förstå vad det är han/hon skriver under. Presidenten kanske inte bestämmer allt, men är å andra sidan ytterst ansvarig. Ju mindre presidenten förstår, desto lättare är det för senaten att driva igenom sina egna agendor obehindrat. Skiter det sig så är det galjonsfiguren som blir hängd, inte de ansvariga. Då vore det ju hyfsat fördelaktigt (för folket) om galjonsfiguren åtminstone hade mentalkapaciteten att förstå sin egen situation och de beslut han/hon ställs inför att signera.

Om jag fick välja mellan att låta Biden eller Trump utföra en uppgift som mitt liv hänger på, om det så handlar om något så enkelt som att skyffla skit från gödselhög nummer ett till gödselhög nummer två, då skulle jag välja Trump eftersom han åtminstone verkar vara någorlunda tillräckligt mentalt kapabel för att utföra denna enkla syssla. Biden å andra sidan förväntar jag mig inte mycket mer av än att han lyckas skita i byxan för att sedan försöka beskylla någon annan för att ha skitit i hans byxor samtidigt som han frenetiskt försöker gräva fram och skyffla vidare skiten till gödselhög nummer ett i ett försök att slippa undan skulden...
Ja, presidenten borde inte vara senildement, det bryter egentligen mot deras lagar och han borde tas ifrån tjänsten.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vågar man gissa att en del i efterspelet av detta blir en infekterad debatt om Secret Service? Krav från Trump på Biden att agera och ge Secret Sevice-chefen sparken med antydningar om att det hela hade statlig inblandning (vilket förstås inte heller kan uteslutas i det här läget) och underblåst av div konspirationsteorier.
Jag undrar mest hur man kan skjuta så dåligt.

Trump vann nog valet där, framför allt för att han inte ens började gråta utan skulle upp med näven. Två gånger. Så 100% alfa.

Intressant att så många politiker nu känner sig manade att ta avstånd från detta, de vet att deras väljare sympatiserar med det, tex Obama och Magdalena.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tyckte fri och oberoende public service förmedlade nyheten med fattning. Lite tillbakalutad ”såntsomhänderattityd” mellan stavfel, felköning och andra språkliga missar.

Man undrar lite hur det rapporterats om det varit någon annan?
Print Screen please
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag undrar mest hur man kan skjuta så dåligt.

Trump vann nog valet där, framför allt för att han inte ens började gråta utan skulle upp med näven. Två gånger. Så 100% alfa.

Intressant att så många politiker nu känner sig manade att ta avstånd från detta, de vet att deras väljare sympatiserar med det, tex Obama och Magdalena.
Alla politiker har ju ett egenintresse i att folk inte ska skjuta på politiker de inte gillar så det är väl inte jättekonstigt om de fördömer.

Sedan får man väl säga att det inte är helt bra om den politiska debatten blivit så förgiftad att folk börjar skjuta på dem. TDS är på riktigt och övriga politiker och media folk borde kanske rannsaka sig själva om hur de betett sig sen 2016.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag undrar mest hur man kan skjuta så dåligt.

Trump vann nog valet där, framför allt för att han inte ens började gråta utan skulle upp med näven. Två gånger. Så 100% alfa.

Intressant att så många politiker nu känner sig manade att ta avstånd från detta, de vet att deras väljare sympatiserar med det, tex Obama och Magdalena.
Antingen var han en väldigt bra skytt eller en väldigt dålig skytt. Som skottet träffade nu innebär det 100% framgång Trump. Hade det träffat lite mer åt höger hade det inneburit 0% framgång Trump.

Alldeles oavsett innebär det 0% framgång USA.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Alla politiker har ju ett egenintresse i att folk inte ska skjuta på politiker de inte gillar så det är väl inte jättekonstigt om de fördömer.

Sedan får man väl säga att det inte är helt bra om den politiska debatten blivit så förgiftad att folk börjar skjuta på dem. TDS är på riktigt och övriga politiker och media folk borde kanske rannsaka sig själva om hur de betett sig sen 2016.
TDS?

EDIT: Aha, Trump Derangement Syndrome
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Om inte Trump vinner valet nu måste något extremt konstigt ha hänt innan dess. Som att han satt en Big Mac i halsen eller liknande.

En del tycker att Secret Service borde ha reagerat på deras påpekande strax innan skotten.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Trump är en postmodern och populistisk narcissist med total avsaknad av moralisk kompass och som person är han såväl ovärdig som olämplig för presidentämbetet. Men likväl anser jag att demokraterna enbart skjuter sig själva i foten genom sin häxjakt och domstolsprocesser.

Samtidigt är det väl så att många demokrater ser det som en existentiell fråga om landets demokrati. Frågan är om någon sida kommer kunna acceptera en valförlust. Kanske ett tecken på hur illa ställt det är med USA:s politik just nu. De skulle behöva bättre kandidater på båda sidor.
Tack, bra o sansat inlägg.
Båda behöver bytas ut
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ge helvete i å skjuta politiker! 🤬

Gissar att detta blir starten på en upptrappning av våld. 🥺
Hoppas jag har fel.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skytten påstås ha varit placerad på ett tak ca 150 meter ifrån scenen där Trump stod.
Skulle inte USSS ha bättre koll än så?

Och nu säger dom att gärningsmannen ska ha varit registrerad republikan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Skytten påstås ha varit placerad på ett tak ca 150 meter ifrån scenen där Trump stod.
Skulle inte USSS ha bättre koll än så?

Och nu säger dom att gärningsmannen ska ha varit registrerad republikan.
Nåt vi kan lita på är att knappast någon rapportering går att lita på så här tidigt.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Nåt vi kan lita på är att knappast någon rapportering går att lita på så här tidigt.
JFK vibbar eller?
Är det ett kuppförsök eller bara en ensam galnings verk....... Troll(tgn)borden börjar värmas upp!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
JFK vibbar eller?
Är det ett kuppförsök eller bara en ensam galnings verk....... Troll(tgn)borden börjar värmas upp!
Det är på tok för mycket politik i det hela för att det någonsin kommer presenteras helt korrekt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

SVT tar verkligen ut svängarna, bra att de påpekar att Biden är delansvarig
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det är nog gott om republikaner som gärna hade sett en annan kandidat än Trump. Han har varit gift flera gånger och använder inte ett gudfruktigt språk.
En viss brist på "Good Christian Values".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Antingen var han en väldigt bra skytt eller en väldigt dålig skytt. Som skottet träffade nu innebär det 100% framgång Trump. Hade det träffat lite mer åt höger hade det inneburit 0% framgång Trump.

Alldeles oavsett innebär det 0% framgång USA.
Beskriv gärna under vilka premisser detta skulle vara iscensatt för att gynna Trump.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top