Presidentvalet i USA 2024

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det där är helt sjukt som förälder.
Min son fick sin första telefon nu i juni, han är nio och är näst sist i klassen.
De tittar jättebra saker på Youtube men dyngan hänger över dem hela tiden och de fastnar, eller vadå de, min son fastnar, vilket jag också gör, se bara på tjatet här på forumet, det är ju inslag av samma.
Han har inget TikTok eller liknande men Youtube kollar han, där lär han sig massor om tex sport vilket är bra men det finns så mycket annat skit också.
Ja, det är sjukt. Det är ingen slump att i synnerhet de höga cheferna på dessa techföretag i princip förbjudit sina egna barn att använda tjänsterna.

Fördelen med denna typ av forum är att inläggen kommer i kronologisk ordning och det inte är en algoritm som gör urvalet, även om man kan fundera på effekten av att ha en gilla-funktion.

Sen påverkas ju även ett sånt här forum indirekt av de sociala medierna, med tanke på att vart och vartannat inlägg refererar till dem.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, det är sjukt. Det är ingen slump att i synnerhet de höga cheferna på dessa techföretag i princip förbjudit sina egna barn att använda tjänsterna.
Och att de alla sätter tejp över laptopkameran.
I fallet Tiktok är det ju till och med förbjudet i Kina, för att det är rent skit.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Och att de alla sätter tejp över laptopkameran.
I fallet Tiktok är det ju till och med förbjudet i Kina, för att det är rent skit.
I Kinas egen version av TikTok har de ju dessutom optimerat algoritmerna så att ungdomarna istället ”utsätts” för uppbyggliga saker som bygger kunskap osv. Som om de hämtat strategin direkt ur Sun Tzus ”The art of war”

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Finns det moderna datorer utan sådan mekanisk som man drar över kameran?
Alla jobbdatorer jag haft som varit laptops har saknat en hårdvaruavstängning för kameran. De jag har just nu är en xps15 och en zbook g10.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Finns det moderna datorer utan sådan mekanisk som man drar över kameran?
Apples prylar har aldrig haft det, men de menar å andra sidan att lysdioden är kopplad så att det är omöjligt att kameran kan vara på utan att lysdioden lyser så man är varnad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag ändrar mig, tror en del kommer välja Trump pga detta, låt inte våldet segra typ.

Sedan kan Trump förlora på om Biden nu skruvar ner retoriken, Trump är svag om han inte får mobbas, eller oprövad i alla fall, och om han fortsätter sin översittarstil kan det slå åt andra hållet. Tänker mig att man förväntar sig att han är ödmjuk om han just överlevt ett mordförsök.

Sedan har det ju bland konspirationsteoretiker pratats länge om att han kommer mördas innan valet, kanske skall kolla in Charlie Kirks Instagram (...) och se vad som cooking

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Jag ändrar mig, tror en del kommer välja Trump pga detta, låt inte våldet segra typ.

Sedan kan Trump förlora på om Biden nu skruvar ner retoriken, Trump är svag om han inte får mobbas, eller oprövad i alla fall, och om han fortsätter sin översittarstil kan det slå åt andra hållet. Tänker mig att man förväntar sig att han är ödmjuk om han just överlevt ett mordförsök.

Sedan har det ju bland konspirationsteoretiker pratats länge om att han kommer mördas innan valet, kanske skall kolla in Charlie Kirks Instagram (...) och se vad som cooking
Hans tal till konventet skrivs ju tydligen om nu. Från att handla om Biden till att föra samman landet och hela världen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Verkar som om båda sidorna drar tillbaka planerad linje och siktar på en mer försonande retorik. Båda vet att det kan kosta att stövla på med hård och fientlig retorik.
Trump kan vinna många poäng på att bara hålla tal publikt utan massa skyddsglas om han vågar, skulle jag tro. "Vår starke man viker sig inte för någon!"

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Kanske kommer handla om hur han menar att Deep State gjort detta mot honom. 🥲

Expect the unexpected.
Trump är oförutsägbar. Jag skulle inte bli förvånad om han smyger in lite sådana antydningar, men ganska nedtonat och i såna fall mer med utgångspunkten att tillsammans bygga upp ett anständigt och icke-korrupt USA, med anspelningar på hur det en gång varit.

Glöm inte att han trots allt är politiker och skall vinna ett val. I detta läge tror jag han har rätt mycket att förlora på en allt för stark hetsretorik. Snarare är det nu ett helt unikt läge där han genom att anta en försonande och mer statsmannalik attityd kan locka över osäkra demokratiska väljare, samtidigt som han inte lär tappa sina kärnväljare, med tanke på det som hänt.

Vet vet, gubben kanske till och med kan göra lite religiösa anspelningar, med tanke på att han varit en snabb huvudvridning i rätt ögonblick från att dö, och därmed locka över mer religiösa republikaner som tvivlat på honom.

Om Trump spelar sina kort rätt nu tror jag han skulle kunna gå från en kandidat i ledningen till att bli helt oövervinnerlig.

I sak behöver det inte handla om någon som helst förflyttning. Den försonande attityden skulle även kunna användas för att vinna ytterligare gehör för frågor han driver på den världspolitiska arenan.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Trump är oförutsägbar. Jag skulle inte bli förvånad om han smyger in lite sådana antydningar, men ganska nedtonat och i såna fall mer med utgångspunkten att tillsammans bygga upp ett anständigt och icke-korrupt USA, med anspelningar på hur det en gång varit.

Glöm inte att han trots allt är politiker och skall vinna ett val. I detta läge tror jag han har rätt mycket att förlora på en allt för stark hetsretorik. Snarare är det nu ett helt unikt läge där han genom att anta en försonande och mer statsmannalik attityd kan locka över osäkra demokratiska väljare, samtidigt som han inte lär tappa sina kärnväljare, med tanke på det som hänt.

Vet vet, gubben kanske till och med kan göra lite religiösa anspelningar, med tanke på att han varit en snabb huvudvridning i rätt ögonblick från att dö, och därmed locka över mer religiösa republikaner som tvivlat på honom.

Om Trump spelar sina kort rätt nu tror jag han skulle kunna gå från en kandidat i ledningen till att bli helt oövervinnerlig.

I sak behöver det inte handla om någon som helst förflyttning. Den försonande attityden skulle även kunna användas för att vinna ytterligare gehör för frågor han driver på den världspolitiska arenan.
Han har redan nämnt att Gud ingrep, och att ss var duktiga som sköt skytten mellan ögonen. 🙈😅✊🏻✊🏻✊🏻

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så dålig skytt var han väl ändå inte. I skarpt läge ! :tummenuppI varje fall enligt Trump som säger att skytten träffat (i huvudet) om inte Trump vänt sig bort från publiken mot nått till höger (bildskärm, affisch).
Nej inte så illa, för att vara en som skadeskjutit (minst) ett rådjur på 20m från ett torn så kanske I alla fall jag borde hålla tyst. 🤐

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är vittnet Gregs hår äkta eller en sådan rolig keps tror ni?
Färgmatchar skägget i alla fall.

1000026590.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM