Presidentvalet i USA 2024

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sett intervjuaren?
Vad som är mystiskt är tomma tak och det påstådda ointresset, om det stämmer.
Trovärdigheten är…diskutabel.
Ja det känns som att han lider av att storyn nu kommer ut, typ att han kommer få fan för att han intervjuar honom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Secret Service kanske helt enkelt inte är så bra. Vet inte hur bra någon säkerhetstjänst är, kolla på Sverige, helt pajas fortfarande. Jag mötte Anders Ygeman i en trång folksamling i Göteborg på höstlovet 2021. Hade jag varit en ensam galning hade jag utan problem kunnat ställa till med något.
Hörde någon svensk "expert" som också kommenterade att Trump fick ta på sig skorna, vilket är helt absurt, enig.
För övrigt fick vi live bevis på varför soft girl trenden är här för att stanna.

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det finns ju långa fina videos på när muppen kravlar runt på taket och folket säger åt polisen att det är nån på taket med vapen.

Men en djup inkompetens, det var inte A-laget i SS som skyddade Trump helt klart.
Yes. Tänker att detta är ett tak de ska se till att ha säkrat. Borde vara uppenbart när man gör en riskgenomgång. De ska ha säkrat taket långt långt innan folk börjar ropa.
Hur kan det ha missats? Det är inte rimligt.
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
SS fick inte tillräckligt med folk för att hantera säkerheten själva så lokalpolisen fick stödja med folk. Och i USA tävlar alla olika institutioner med varandra och gillar inte att prata med varandra eller hjälpa med varandra för det kan ju få den andra att se bättre ut.

Och med tanke på fumlande kvinnor som inte ens klarade av grundkraven för att vara livvakt (köttsköld) så var det nog långt ner i tunnna med begåvningsreserv de grävde fram de som var där.

Hanlons rakkniv.

Och ja, USAs institutioner har förfallit ganska radikalt på ett par årtionden. Om de nu var så jättebra till att börja med.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beträffande Trump så skulle det inte förvåna mig ifall han själv har iscensatt det hela.

Inte så att jag påstår att det är det mest sannolika scenariot men han saknar ju moral totalt och skyr nog inga medel.
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.

Eller du tror att själva öronskadan är fake? Nu vet jag ju inte om denna bilden är riktig eller ej men det ser ju onekligen ut som att någonting färdas jävligt snabbt precis i närheten av Trumps huvud:

Tror heller inte att skjutningen i helhet är fake, även om skottet som skadade Trumps öra kanske skulle kunna vara det. Dels så har ju faktiskt en oskyldig åskådare avlidit och ytterligare två skadats allvarligt så någon lär ju ha skjutit, och sen undrar jag om man verkligen vill riskera att det kommer fram att det hela var iscensatt. Är det värt risken? Jag menar, att ha beordrat oskyldiga civila amerikaner dödade/skadade bara för att vinna politiskt stöd, om en sån sak avslöjas så skulle det nog vara ett av de mest episka politiska självmord någonsin. Det tror jag faktiskt inte att han skulle riskera.
Så dålig skytt var han väl ändå inte. I skarpt läge ! :tummenuppI varje fall enligt Trump som säger att skytten träffat (i huvudet) om inte Trump vänt sig bort från publiken mot nått till höger (bildskärm, affisch).
Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:

Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...

Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? :va Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta?? :va
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Verkar ha varit Expressen, som i sin tur fått det från CNN

 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.

Eller du tror att själva öronskadan är fake? Nu vet jag ju inte om denna bilden är riktig eller ej men det ser ju onekligen ut som att någonting färdas jävligt snabbt precis i närheten av Trumps huvud:

Tror heller inte att skjutningen i helhet är fake, även om skottet som skadade Trumps öra kanske skulle kunna vara det. Dels så har ju faktiskt en oskyldig åskådare avlidit och ytterligare två skadats allvarligt så någon lär ju ha skjutit, och sen undrar jag om man verkligen vill riskera att det kommer fram att det hela var iscensatt. Är det värt risken? Jag menar, att ha beordrat oskyldiga civila amerikaner dödade/skadade bara för att vinna politiskt stöd, om en sån sak avslöjas så skulle det nog vara ett av de mest episka politiska självmord någonsin. Det tror jag faktiskt inte att han skulle riskera.

Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:

Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...

Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? :va Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta?? :va
Han kan ju ha tränat på skytte sen dess. Eller så hade han extremt dålig vapendisciplin och flaggade folk med bössan. Det är ett bra sätt att bli bananad från skyttebanor och klubbar.

Vad gäller registrerad medlem, i delstaten är det inga som helst kontroller på vem som registrerar sig så det är tydligen inte helt ovanligt att folk registrerar sig för fel parti bara för att fulrösta i primärvalen för att lyfta fram sämre kandidater. Annars kan det vara så att han är registerad republikan för att hans föräldrar är det.

Det knepiga är att det inte verkar finnas några spår alls av honom på sociala medier, och hans telefon är fullkomligt omöjligt att låsa upp enligt vilken TLA det nu var... :va
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Han kan ju ha tränat på skytte sen dess. Eller så hade han extremt dålig vapendisciplin och flaggade folk med bössan. Det är ett bra sätt att bli bananad från skyttebanor och klubbar.

Vad gäller registrerad medlem, i delstaten är det inga som helst kontroller på vem som registrerar sig så det är tydligen inte helt ovanligt att folk registrerar sig för fel parti bara för att fulrösta i primärvalen för att lyfta fram sämre kandidater. Annars kan det vara så att han är registerad republikan för att hans föräldrar är det.

Det knepiga är att det inte verkar finnas några spår alls av honom på sociala medier, och hans telefon är fullkomligt omöjligt att låsa upp enligt vilken TLA det nu var... :va
Förvisso, men jag finner det ändå osannolikt. Han tog examen 2022, och det var skolans skytteklubb han ansökte om medlemskap och fick nej i så inte ens i bästa fall har han haft mer än ett par år på sig att öva... Kan man verkligen gå från skrattretande kass till mästarsniper på den tiden? :va

Ja, det är också en märklig omständighet. Jag tror mer på att grabben är en syndabock, någon högre uppsatt av okänd partitillhörighet ville döda Trump men ville inte åka fast för det så man hyrde in grabben att lägga sig på taket och mata skott i publiken medan någon helt annan bättre tränad skytt tar Trump av daga från en annan position någonstans längre bort i ungefär samma riktning som den kände skytten sköt ifrån. Trump vred dock på huvudet i precis rätt ögonblick och skottet missade, skytten missade sin chans när SS direkt förde bort Trump och tog sig från platsen oupptäckt i tumultet medan polisen avrättade ynglingen som därmed inte kan berätta vem som anlitat honom. Det känns mer troligt än att Trump själv skulle ha iscensatt det hela och att grabben faktiskt genomfört dådet. Alternativet att han gjort det på helt eget bevåg finner jag också tveksamt med tanke på hans tveksamma skills...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Jag skulle iallafall inte låta mig bli beskjuten medvetet bara för att vinna politiska bonuspoäng. Räcker väl med en kraftig byvind för att rubba kulans bana så att ett skott som var avsett att orsaka en mindre skråma blir fatalt. Ytterst tveksamt om jag skulle gå med på att bli skjuten i örat ens av världens skickligaste krypskytt, det är för små felmarginaler och om det skiter sig så blir konsekvensen den ultimata.

Eller du tror att själva öronskadan är fake?

Jag tror inte men hypotetiskt...
Ifall man iscensätter det så har man naturligtvis inte en skytt som siktar på örat utan man förbereder skadan i förväg.
Skytten skjuter sedan någon ur publiken, lite död publik tror jag inte Trump skulle se som nåt problem eller någon större förlust. Vi pratar trots allt om samma man som lyckads få sina anhängare att storma the Capitol.

Största problemet är väl att hitta någon som är tillräckligt dum för att luras in till att bli den här prickskytten som sedan naturligtvis blir eliminerad.
Han ska antingen vara beredd att dö för saken, eller så dum att han inte fattar att han kommer bli eliminerad efter att ha skjutit.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Förvisso, men jag finner det ändå osannolikt. Han tog examen 2022, och det var skolans skytteklubb han ansökte om medlemskap och fick nej i så inte ens i bästa fall har han haft mer än ett par år på sig att öva... Kan man verkligen gå från skrattretande kass till mästarsniper på den tiden?

Hur svårt/hur bra behöver man vara då för att träffa från det avståndet med det vapnet?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om det nu var grabben som sköt... Det är mycket som luktar skumt i den här soppan. Skytten ska enligt uppgift ha nekats medlemskap i en skytteförening på grund av bristande förmåga:

Ändå lyckas han träffa Trumps öra från 150 meter. Han har ingen militär bakgrund och så vitt jag kunnat hitta så lyckades han aldrig hitta någon annan skytteklubb att gå med i så hur har han lyckats bli så duktig på att skjuta på så kort tid? Visst kan han ju ha övat mycket hemma på gården, men jag menar... Titta på grabben. Han ser mer ut som någon som lägger sin tid på att spela TV-spel eller DnD i föräldrarnas källare, inte som en vapenentusiast med driv nog att ligga och mata bly på en skjutbana flera timmar varje dag som förberedelse inför ett presidentmord... Men visst, skenet kan ju bedra. Men återigen, om han nu visat sig vara så tragikomiskt dålig på att skjuta att han bedöms vara en säkerhetsrisk och därför nekas medlemskap i en skytteklubb bara något år tidigare så har jag svårt att se att han lyckas öva upp denna skyttefärdighet på så kort tid...

Vidare tycker jag att det är märkligt att han över huvud taget lyckats ta sig såpass nära Trump beväpnad, har de inte bättre säkerhet på ett sånt här event? :va Och varför skulle en Republikan över huvud taget vilja avrätta Trump?? Grabben lär ju ha varit en "registered republican" enligt lokala röstförteckningar. Räknade han med att bara skada Trump i syfte att generera bra PR, med livet som insats? Jag är skeptisk... Vill man skjuta för att bara skada lite så siktar man väl knappast på örat? Som sagt, dåliga vindförhållanden, att Trump råkar nysa eller flytta sig eller någon annan olycklig icke planerbar omständighet är allt som krävs för att skottet ska bli ett dödande istället. Och återigen, hade han verkligen de färdigheter som krävs för att genomföra allt detta?? :va

Han har garanterat inte siktat på örat och träffat det utan han har väl mer troligt missat huvudet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur "bra" precision är det i en AR15?
Dessa vapen är väl inte byggda för att skjuta rakt utan för att se tuffa ut?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top