Presidentvalet i USA 2024

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Fan vad du drar på ibland. 😅
När du tramsar värre än Tammer så...

Verkar ju troligt man kör in i ett plan med flit om man är stridspilot. 🥲
Propellerflygplan är mer känsliga. Har hänt ett antal gånger att ryska jaktflyplan har kört så nära/emot så att propellrar skadats utan att de själva skadas. Normalt gör inte det att det andra planet kraschar då du har kvar motorn på andra sidan utan du får återvända till basen som om du har motorstörning, helt enkelt ett sätt att jävlas och markera. De har även kraschat amerikanska drönare på det sättet, även gjort försök att dumpa bränsle över dem.

Den här kinesen verkar ha försökt samma propellerstörning sak men klantat sig och därför kraschat in i planet. Den delen var inte frivillig, men man kör inte så nära utan att det är meningen att markera och, om det är ett propellerflygplan, riskera propellern.

Ps. Piloten dog.
Jo jag vet, kineserna gjorde en stor grej av det. Trots att det var han som gjorde fel.

En EP-3 är stor som ett mindre passagerarflygplan och inte något du jagar jaktplan med så deras förklaring att det var amerikanen som kört in i honom var direkt skrattretande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När du tramsar värre än Tammer så...


Propellerflygplan är mer känsliga. Har hänt ett antal gånger att ryska jaktflyplan har kört så nära/emot så att propellrar skadats utan att de själva skadas. Normalt gör inte det att det andra planet kraschar då du har kvar motorn på andra sidan utan du får återvända till basen som om du har motorstörning, helt enkelt ett sätt att jävlas och markera. De har även kraschat amerikanska drönare på det sättet, även gjort försök att dumpa bränsle över dem.

Den här kinesen verkar ha försökt samma propellerstörning sak men klantat sig och därför kraschat in i planet. Den delen var inte frivillig, men man kör inte så nära utan att det är meningen att markera och, om det är ett propellerflygplan, riskera propellern.


Jo jag vet, kineserna gjorde en stor grej av det. Trots att det var han som gjorde fel.

En EP-3 är stor som ett mindre passagerarflygplan och inte något du jagar jaktplan med så deras förklaring att det var amerikanen som kört in i honom var direkt skrattretande.
Vi kan så klart diskutera propelleraxelns lämplighet men poängen här är snarare att resten av världen flammade upp under Bidens administration, jag tolkar det på det sätt, du menar att det är slump.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vi kan så klart diskutera propelleraxelns lämplighet men poängen här är snarare att resten av världen flammade upp under Bidens administration, jag tolkar det på det sätt, du menar att det är slump.
Hur ser din analys av världsläget ut under de senaste 60 åren kopplat till demokratisk/republikansk president, det vore roligt att se.

I verkligheten så är skurkregimerna fullständigt ointresserade av vem som råkar vara president i andra länder då de har helt egna intressen och en egen dynamik.

Det som KAN ha betydelse är om det är en isolationistisk period i vita huset eller om presidenten råkar vara ett rent fleppo som Trump, då flyttar tex Iran fram sina positioner och diktatorer som Putin tror att det är fritt fram då de uppenbarligen har punggrepp på honom.
Men Ryssland har tex gjprt likadant mot grannländer i alla tider så fort man haft chansen.

Viktigast för alla länder i den demokratiska delen av världen är dock att det är omdömesgilla ledare på viktiga positioner. Dvs inga ryssköpta dumskallar som Orban eller Trump. Snarare måste det dras tydliga gränser mot Ryssland när det gäller deras ambitiösa påverkan på val i väst.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur ser din analys av världsläget ut under de senaste 60 åren kopplat till demokratisk/republikansk president, det vore roligt att se.

I verkligheten så är skurkregimerna fullständigt ointresserade av vem som råkar vara president i andra länder då de har helt egna intressen och en egen dynamik.

Det som KAN ha betydelse är om det är en isolationistisk period i vita huset eller om presidenten råkar vara ett rent fleppo som Trump, då flyttar tex Iran fram sina positioner och diktatorer som Putin tror att det är fritt fram då de uppenbarligen har punggrepp på honom.
Men Ryssland har tex gjprt likadant mot grannländer i alla tider så fort man haft chansen.

Viktigast för alla länder i den demokratiska delen av världen är dock att det är omdömesgilla ledare på viktiga positioner. Dvs inga ryssköpta dumskallar som Orban eller Trump. Snarare måste det dras tydliga gränser mot Ryssland när det gäller deras ambitiösa påverkan på val i väst.
Åh vad din bitterhet klär dig illa, det är inte ens lönt svara på hatiska inlägg likt dina.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Åh vad din bitterhet klär dig illa, det är inte ens lönt svara på hatiska inlägg likt dina.
Bitterhet? :D

Är det någon slags projektionsdemonstration du hålls med?

Jag har bara svårt att förstå hur man tänker om man anser att Trump är lämplig för något annat än en fängelsecell.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bitterhet? :D

Är det någon slags projektionsdemonstration du hålls med?

Jag har bara svårt att förstå hur man tänker om man anser att Trump är lämplig för något annat än en fängelsecell.
Som sagt, trist och gubbigubb-sur.

Frugan fått lång-covid*?

*= Trots vaccinering
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Frågan nu senast var inte om Orban eller fängelse, frågan var hur skurkstater beter sig under svaga amerikanska presidenter.

Svagare än nu har det aldrig varit, finns det ens en president?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fan vad du drar på ibland. 😅

Verkar ju troligt man kör in i ett plan med flit om man är stridspilot. 🥲

Ps. Piloten dog.

Nej, han körde inte in i planet frivilligt, han försökte göra en sån där häftig förbiflygning som på filmen, men missbedömde lite...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Frågan nu senast var inte om Orban eller fängelse, frågan var hur skurkstater beter sig under svaga amerikanska presidenter.

Svagare än nu har det aldrig varit, finns det ens en president?

Trump är väl svagast hittils, IAF gentemot puttler.
Han vill ju ge bort Ukraina till ryzzland, sedan om det beror på att han han brännt sista hjärncellerna på att sniffa lösningsmedlet i "Orange utan sol" eller på att puttler har kissfilmen i sin ägo spelar mindre roll.

Trump kommer aldrig att var tuff mot puttler.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som sagt, trist och gubbigubb-sur.

Frugan fått lång-covid*?

*= Trots vaccinering
Vafan jag ÄR ju gubbe, konstigt vore annars.

Men jag anser nog att man drabbats av lite historielöshet om man gör indelningen mellan rep och dem presidenter på det sätt som du gör. Och jag har förklarat varför jag tycker att det är en rimlig slutsats.

Men du har inte lyckats förklara de rimliga argumenten för att anse att Trump är den lämpliga presidentkandidaten i USA. Han är ju inte klok, han är en dömd brottsling och han gullar med diktatorer i samma andetag som han försöker installera sin egen släkt på viktiga positioner i administrationen. Jag menar att det starkt talar för att han skall hållas långt borta från alla offentliga maktpositioner. De som följer av ärvd rikedom har han ju ändå kvar - än så länge.
Och in på scenen kommer skurken Musk…
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vafan jag ÄR ju gubbe, konstigt vore annars.

Men jag anser nog att man drabbats av lite historielöshet om man gör indelningen mellan rep och dem presidenter på det sätt som du gör. Och jag har förklarat varför jag tycker att det är en rimlig slutsats.

Men du har inte lyckats förklara de rimliga argumenten för att anse att Trump är den lämpliga presidentkandidaten i USA. Han är ju inte klok, han är en dömd brottsling och han gullar med diktatorer i samma andetag som han försöker installera sin egen släkt på viktiga positioner i administrationen. Jag menar att det starkt talar för att han skall hållas långt borta från alla offentliga maktpositioner. De som följer av ärvd rikedom har han ju ändå kvar - än så länge.
Och in på scenen kommer skurken Musk…
Just nu tror jag Kamala Harris kunskaper om Venn-diagram skulle komma väl till pass. I den ena cirkeln Teslas kunder, i den andra människor som tror att ifall Trump inte vinner så är detta det sista demokratiska valet i USA. Eventuellt överlappar cirklarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vafan jag ÄR ju gubbe, konstigt vore annars.

Men jag anser nog att man drabbats av lite historielöshet om man gör indelningen mellan rep och dem presidenter på det sätt som du gör. Och jag har förklarat varför jag tycker att det är en rimlig slutsats.

Men du har inte lyckats förklara de rimliga argumenten för att anse att Trump är den lämpliga presidentkandidaten i USA. Han är ju inte klok, han är en dömd brottsling och han gullar med diktatorer i samma andetag som han försöker installera sin egen släkt på viktiga positioner i administrationen. Jag menar att det starkt talar för att han skall hållas långt borta från alla offentliga maktpositioner. De som följer av ärvd rikedom har han ju ändå kvar - än så länge.
Och in på scenen kommer skurken Musk…

Musk, Orban, många sidospår.
Skurkar är alla de som inte Brooklyn förstår.

Man talar ibland om duva och hök, men plötsligt har dessa uttryck gått upp i rök.

Att all världens tänkbart elände, under Biden bit för bit hände - det är inget vi ska om oss bry, var god passera här finns inget att se i denna uppenbara vy.

Trump må vara helt galen och startar en massa tråkigt kiv, ändå är han för många det bästa av två alternativ.

Jag tänker att om man nu om på saken alls skall tänka, fundera då på i vilka frågor var kandidat ro kan skänka.

Kvinnan med ett högljutt skratt, hon har inte på sina fyra år uträttat ett skvatt.

Nåväl nu ska jag ta mig en liten stund, då jag träffar min gode vän John Blund. Skriv gärna ner så länge vad bra med Kamala är, eller följer i hennes fotspår bara misär?

1000035662.jpg
 

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Musk, Orban, många sidospår.
Skurkar är alla de som inte Brooklyn förstår.

Man talar ibland om duva och hök, men plötsligt har dessa uttryck gått upp i rök.

Att all världens tänkbart elände, under Biden bit för bit hände - det är inget vi ska om oss bry, var god passera här finns inget att se i denna uppenbara vy.

Trump må vara helt galen och startar en massa tråkigt kiv, ändå är han för många det bästa av två alternativ.

Jag tänker att om man nu om på saken alls skall tänka, fundera då på i vilka frågor var kandidat ro kan skänka.

Kvinnan med ett högljutt skratt, hon har inte på sina fyra år uträttat ett skvatt.

Nåväl nu ska jag ta mig en liten stund, då jag träffar min gode vän John Blund. Skriv gärna ner så länge vad bra med Kamala är, eller följer i hennes fotspår bara misär?

View attachment 504873
Antingen så har du börjat använda ChatGPT för att skriva dina inlägg eller så är du en talang inom gangsterrap. Kan inte bestämma mig för vad som är värst.

IMG_2325.jpeg
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Musk, Orban, många sidospår.
Skurkar är alla de som inte Brooklyn förstår.

Man talar ibland om duva och hök, men plötsligt har dessa uttryck gått upp i rök.

Att all världens tänkbart elände, under Biden bit för bit hände - det är inget vi ska om oss bry, var god passera här finns inget att se i denna uppenbara vy.

Trump må vara helt galen och startar en massa tråkigt kiv, ändå är han för många det bästa av två alternativ.

Jag tänker att om man nu om på saken alls skall tänka, fundera då på i vilka frågor var kandidat ro kan skänka.

Kvinnan med ett högljutt skratt, hon har inte på sina fyra år uträttat ett skvatt.

Nåväl nu ska jag ta mig en liten stund, då jag träffar min gode vän John Blund. Skriv gärna ner så länge vad bra med Kamala är, eller följer i hennes fotspår bara misär?

View attachment 504873
Sedär; en eloge till en diktarbegåvning!
Visste dock inte att du med Trump ingått förlovning?

Hur skall man annars den tystnaden förstå?
Du vill inte säga vad han nu är så bra på?

Tycker du att hans tidigare vitahusbesök
manar till ytterligare presidentförsök?

Vi sitter ju med facit; vi vet ju vad han gör
Republikanernas chanser han för lången tid förstör

Och inte nog med det: han beundrar diktatorer
och lyssnar hellre på dem än på sina senatorer

Hur gick det med hans löften; har mexarna pröjsat muren?
Eller kallar du bara alla som ser det för ”en riktigt sur en”?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sedär; en eloge till en diktarbegåvning!
Visste dock inte att du med Trump ingått förlovning?

Hur skall man annars den tystnaden förstå?
Du vill inte säga vad han nu är så bra på?

Tycker du att hans tidigare vitahusbesök
manar till ytterligare presidentförsök?

Vi sitter ju med facit; vi vet ju vad han gör
Republikanernas chanser han för lången tid förstör

Och inte nog med det: han beundrar diktatorer
och lyssnar hellre på dem än på sina senatorer

Hur gick det med hans löften; har mexarna pröjsat muren?
Eller kallar du bara alla som ser det för ”en riktigt sur en”?
Nu är det så här'a, att jag och moroten inte alls är kära.

Jag tycker han är ett formidabelt svin, men ändå rolig och tokig så hade gärna bjudit honom på ett glas vin.

Frågan handlar när allt kommer omkring endast om tu ting:

Mannen kan sig inte uppföra, däremot har han en del viktiga saker att göra. I praktiken har han rätt i fråga efter fråga, även om han beter sig som en odåga.

De frågor jag tycker han är bra på, de har jag redan beskrivit då och då.

Det handlar om högerpolitik och konservatism, vi är klara med global naiv snällism.

Så sammantaget lutar jag åt han är okej, mycket bättre än den andra som är en hispig tjej.

Vad gäller kvinnan med ett högt skratt, jag tror att hon fått totalt fnatt. Allt jag hör är vänsterskit, det behövs inte mer av och det sprider sig bevisligen ända hit.

Rent konkret har hon gjort absolut noll, inte heller har hon koll.

Världen är 2024 mycket farlig, inför denna fråga bör man vara väldigt varlig.

Respekten för USA finns inte alls, både Ukraina och Israel var dag anfalls.

Så kan vi inte ha det länge till, det är i alla fall inte vad jag vill.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Nej det är väl just det att stärka USA
Att isolera sig har för det landet aldrig varit bra

Hellre då att stärka sina band med oss i väst
Inte låta diktaturer för grannstater bli pest

Ryssland, Kina, Iran och några till
Tar gärna för sig allt de kan när USA tiger still

En president som slickar röv helt öppet på dessa skurkregimer
Är ju fullständigt otänkbar för alla som inte är kretiner

Republikanerna drabbas dessutom hårt av denna fars
Risken är att partiet självt hamnar i en krasch

Den kan ju ta decennier att hämta sig ifrån
Gillar man då höger, ja då är man nog ett spån

om man vill att Trump skall vara frontfigur
i färden mot en katastrof som de knappast tar sig ur
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kretiner, spån och skurkar - sådana är alla som inte förstår Brooklyn och hans Folkparti och deras älskade turkar.

Varför nu prata om Turkiet kanske någon vill veta, jo för i historien är det bra att leta.

För nu rör vi oss mot vilka vänner man skall ha, ja tydligen är det bra att Ryssland och Turkiet i EU ha. Det tyckte redan Carl Bildt och Mona Sahlin, sådana som nu ger politisk stämning sordin.

Har man sådana tankegods varit nära, då borde det finnas någon typ av skam att bära. Inte bara peka på andra, när man själv har en virtuell walk of shame att vandra

Faktum kvarstår att Israel och Ukraina attackerats, under tiden vi en orange man skall schavottera.

Frågan om republikansk framtid är naturligtvis relevant för vår samtid, dock vet vi också att med inflygning av en och annan migrant vi alla blir blir blott en mänsklig dilettant.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top